הלוויה של אלכסנדר (ארקדי) נובודוורצב ז"ל- צילום דוברות זק"א

צפו: עשרות ליוו את חסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל למנוחות

פורסם בתאריך: 2.1.20 08:38

אלכסנדר (ארקדי) נובודוורצב ז"ל, חסר בית שגופתו נמצאה ביום חמישי שעבר ברחוב הרצל בעיר, לאחר שככל הנראה נפטר מהיפותרמיה, הובא אתמול בערב למנוחות בבית העלמין ירקון לאחר מאמצים של מתנדבי זק"א. נובודוורצב, היה דייר רחוב בשנות השישים לחייו, התגורר מזה כ-17 שנה בחנייה שליד ישיבת ידידיה ברחוב הרצל בעיר.
הסיפור התחיל בשנת 2002. נובודוורצב הוא יהודי בודד שעשה עליה מרוסיה והגיע לגור בישראל בגפו ללא משפחה או חברים. הוא מצא פיסת אדמה בחניה של ישיבת ידידיה ברחוב הרצל בפתח תקווה שם השתכן וגר שם במשך השנים. בזק"א מספרים שמשפחות טובות ואברכי הכולל היו מרחמים עליו דואגים לו למזון ובגדים וככה שרד מעל 17 שנים.

צפו בהלוויה:

בסוף שבוע האחרון הוא נמצא ללא הכרה במצב של היפותרמיה. ככל הנראה גל הקור האחרון הקפיא אותו למוות, צוותי מגן דוד אדום עשו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו במקום. גופתו פונתה למכון אבו כביר לבקשת המשטרה כדי לאתר קרובי משפחה שיוכלו לזהות וידאגו לקבורה. על פי הנוהל משטרת ישראל חייבת לנסות למצוא קרובי משפחה בארץ או בחו"ל. לאחר מאמצים מרובים של תחנת משטרת פתח תקווה לא נמצאו קרובי משפחה, דבר אשר הקשה על הליך הזיהוי ושחרור הגופה לקבורה. עם קבלת הדיווח במוקד זק״א על קשיים במציאת קרובי משפחה החלו המתנדבים בסיוע המחלקה המשפטית של זק״א לפעול על מנת לסייע בזירוז השחרור. בסופו של תהליך קצין המשטרה החליט כי שני אברכים מישיבת ידידיה שהיו בקשר טוב עם המנוח יפנו למכון לרפואה משפטית לזהות את הגופה ואז היא תשוחרר לקבורה.
הסיפור נחשף במלאבס לאחר שקובי אדרי, הבעלים של הבורגרס בר ברחוב הרצל, שהכיר את ארקדי ז"ל, וסיפק לו במשך שנים ארוחה חמה מידי יום, פרסם פוסט בפייסבוק, שהגיע לאלפי אנשים ואף פרסם את מודעות וקרא לאנשים לבוא וללוות את ארקדי בדרכו האחרונה.

אתמול, לאחר חמישה ימים התאספו עשרות אברכים, תושבים, מכרים ומתנדבי זק״א והצלה פתח תקווה, ועם דמעות בעיניים ליוו למנוחת עולמים את ארקדי. ונתנו לו כבוד האחרון.

אלכסנדר (ארקדי) נובודוורצב ז"ל (מימין) במסעדת בורגרס בר

בזקא מבקשים להודות לאנשים שעסקו במלאכת הקודש, לשכת ח"כ הרב אורי מקלב ורכז מחלקת החקירות בתחנת פתח תקווה אילן צברי. למפקד זק״א מרחב שרון ישראל גודלבסקי ולמתנדבי המחלקה המשפטית של זק״א בראשותו של רכז המחלקה מיכאל גוטווין, על כל הפעילות בימים האחרונים כדי להביא את גופתו של המנוח הגלמוד לקבורת ישראל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר