סופה. צילום זאב שטרן
שיטפון בפתח תקוה צילום ארכיון זאב שטרן

מזג האוויר בפתח תקוה צפוי להיות סוער וגשום: מתי זה יתחיל, מתי יהיה השיא ומתי צפויה הפוגה

בחברת מטאו טק מציינים כי כמויות גשם חריגות צפויות בימים הקרובים. קיימת אפשרות גם לסופות רעמים ולברד. המשטרה פרסמה הנחיות מיוחדות

פורסם בתאריך: 7.1.20 15:08

אם חשבתם שמזג האוויר בימים האחרונים היה סוער באופן חריג, התחזית לימים הקרובים לא מעודדת. סערה צפויה לפקוד את פתח תקוה החל מהיום בלילה, עם כמויות גשמים גדולות יותר באופן משמעותי מהסערה הקודמת. על פי ליאור סודרי, חזאי "מטאו טק", כבר היום אחר הצהרים ייתכן גשם מקומי קל ורוחות. החל מהלילה, צפויים הגשמים והרוחות להתגבר. השיא צפוי יהיה בין רביעי בבוקר לחמישי בבוקר, אז צפויים לרדת גשמים בכמויות של בין 80-60 מ"מ, וקיים חשש להצפות. קיימת גם אפשרות לסופות רעמים וברד, הרוחות עשויות להגיע למהירות גבוהה.

מיום חמישי בבוקר ועד שישי בלילה, צפויה הסערה להיחלש מעט, אך עדיין צפויות לרדת כמויות לא מבוטלות של גשמים, ייתכן שעד כ-60 מ"מ. מזג האוויר עדיין יהיה חורפי מאוד, ועדיין קיים חשש להצפות.

הסערה צפויה לשכוך רק בבוקר שבת, כאשר גם ביום שבת עצמו צפויים לנו גשמים קלים יותר ומזג אוויר חורפי. עד יום שבת, הטמפרטורה צפויה להגיע ל-14-15 מעלות במהלך היום, ולצנוח ל-10 בשעות הלילה. ב-"מטאו טק", מציינים כי כמויות הגשם בסערה, שיכולות להגיע ל-150 מ"מ, הן כמויות חריגות ביחס לעונה, כאשר הממוצע העונתי כולו עומד על 600 מ"מ.

רמי גרינברג בפעולות הניקוז בשכונת דדו בסופש האחרון צילום באדיבות העירייה

לאור מזג האוויר הצפוי, פרסמה המשטרה הנחיות מיוחדות. מהמשטרה נמסר: "על פי תחזית השירות המטאורולוגי, במהלך סוף השבוע, החל ממחר (08.01.20 יום ד') צפויה מערכת חורפית סוערת נוספת אשר תשפיע על רוב אזורי הארץ. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן צפויות הצפות ברחבי הארץ, שיטפונות מקומיים ובפרט באזור הצפון ומרכז הארץ. משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים, שוטרים, לוחמים ומתנדבים יתפרסו בכבישי הארץ. כמו כן, יחידות החילוץ של המשטרה והמערך האווירי של המשטרה מוכנים לפעול בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים. המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100. מומלץ לציבור לא לנסוע או לטייל באזורי שיטפון שעלולים להוות סכנת חיים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים כולו להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר