החתול המת
החתול המת

שיא הכיעור: חתכו חתול בבטן כאיום למאכילי חתולים

אינגה אלייב, תושבת העיר, הופתעה לגלות את אחד החתולים שהיא נהגה להאכיל שרוע מת על המדרכה וחתוך בבטנו: "צעקו לנו שאם נמשיך להאכיל נראה מה יקרה. בעלי שאל 'תהרגו עוד חתולים?' ובתגובה אחת חייכה ואמרה 'מי יודע'"

פורסם בתאריך: 28.8.17 19:54

זוג תושבים מפתח תקווה הגישו תלונה במשטרה כי אלמונים התעללו בחתול רחוב אותו נהגו להאכיל, חתכו לו את הבטן והניחו אותו למות שרוע על המדרכה. לטענתם מדובר במימוש איום מפורש מצד שכניהם, לפגוע בהם ובחתולים באם לא יפסיקו להאכילם ברחוב.

את הסיפור חשף מיזם 100 שהוקם במרץ 2016 במטרה לשים קץ להתעללות בבעלי חיים, הגברת האכיפה המשטרתית והחמרת הענישה בפועל בכל הקשור לעבירות בנושא בעלי חיים. מקים המיזם, תושב פתח תקווה, שלומי צ'צ'קס, מציין שסוף השבוע האחרון היה מהקשים שהוא ידע וכי הם הוצפו בתלונות מכל רחבי הארץ על התעללות בבעלי חיים – כולל אותו חתול שנמצא ברחוב י"ד הבנים בעיר.

בני הזוג, אינגה אלייב ובעלה, מאכלים את חתולי הרחוב מזה שנים ארוכות. ביום חמישי האחרון, נתקלה אינגה באחד החתולים שהיא מאכילה כשהוא שרוע על המדרכה לאחר שעבר התעללות ובטנו נחתכה. "אני ובעלי מאכלים את חתולי הרחוב וכבר כמה פעמיים איימו עלינו שלא נעשה את זה. אחד התושבים אמר לנו שהוא לא מרשה שנאכיל את החתולים ואיים שזו הפעם האחרונה אחרת הוא יטפל בזה. לא פעם אחת הרגשתי שעוקבים אחריי ואף זרקו עלי אבקה לבנה כדי להפחיד אותי. ביום שישי לפני שבועיים פגעו בחתולה רזה בהריון עם אבן. החתולה זחלה ולא הצלחתי למצוא אותה. הרגל והירך שלה היו שבורים ומדמים והבטן שלה היתה מלאה בדם. והנה, ביום חמישי האחרון, במקום שאני מאכילה את החתולים, שמו חתול מת עם חתך גדול על כל הבטן".

שלומי צ'צקס

שלומי צ'צקס

לדבריה כשהבחינה בחתול, היא פגשה כ-20 איש שהתחילו לצעוק לעברה שאסור להאכיל את החתולים ברחוב בו הם מתגוררים. "צילמתי את החתול שנרצח ואמרתי להם שאני אלך למשטרה והם אמרו שהם כבר הזמנו אותה, אבל המשטרה לא הגיעה. הם צעקו ואמרו לנו שאם נבוא עוד פעם להאכיל את החתולים נראה מה יקרה. בעלי שאל 'תהרגו עוד חתולים?' ובתגובה אחת מהקהל חייכה ואמרה 'מי יודע'. נסענו למשטרה, הגשנו תלונה וצירפנו תמונה של החתול המת. כרגע אני מפחדת מאוד על החיים של החתולים. אני אפסיק לתת להם אוכל כי אני חוששת שיהרגו אותם. אני מעדיפה שהם יחפשו אוכל במקום אחר, במקום שלא יתעללו בהם".

כמה חתולים יש ברחוב היום?

"היו 10 אבל היום יש פחות".

את מפחדת גם שיפגעו בך?

"אני לא מפחדת על עצמי, אלא על החתולים. אני מקווה שיש במקום מצלמות ושמישהו יסתכל בהן ויראה מי הרג את החתול".

לטענת צ'צ'קס הם עושים ככל האפשר על מנת לרתום את המשטרה לאכוף את החוק. "אנו רותמים ניידות לטובת הגברת נוכחות ובולטות בשטח, בדגש למניעת התעללות בחתולים והגברת האכיפה היזומה וההרתעה", הוא אומר. "כמובן, מיד עם פנייתה של המתלוננת למערכת מיזם 100 התחלנו סיוע מהיר במספר מישורים – ואנו בקשר רציף איתה ועם המשטרה ומסייעים הן ברמת הטיפול בתלונה והן ברמת המניעה כאמור".

צ'צקס קורא לתושבים נוספים שנקלעים לאיומים וסכסוכי שכנים בעקבות בעלי חיים – לפנות למערכת מיזם 100 ונסייע להם ביחד עם המשטרה כדי לשים קץ להתנכלויות.
בקיץ יש גידול בהתעללויות בבעלי החיים?
"יש גידול עצום. אנחנו עומדים בממוצע של 94 פניות ביום ברחבי הארץ, אבל ספציפית לגבי ההתעלות בחתולים מדובר בפועל יוצא של סכסוכי שכנים ופחות של בני נוער משועממים. בנוסף בקיץ רבים מזניחים את חיות הבית שלהם, נוסעים לחופש ומשאירים את הכלב נעול במרפסת בלי אוכל או זרוק ברחוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר