ד"ר רפי ביסטריצר
ד"ר רפי ביסטריצר

כבוד: פרס יוקרתי בפיזיקה לד"ר רפי ביסטריצר מפתח תקוה

"מאוד הופתעתי כשקבלתי הודעה על הפרס", אמר ביסטריצר, שיקבל את הפרס על מחקר שיכול להוביל למהפכת אנרגיה

פורסם בתאריך: 16.1.20 12:27

כבוד לפתח תקווה. ד"ר רפי ביסטריצר, יקבל השנה את פרס וולף בפיזיקה אשר יוענק בחודש יוני בטקס בכנסת. פרס וולף הוא פרס בינלאומי שמוענק בישראל מאז שנת 1978 על ידי נשיא המדינה לאנשי מדע ולאמנים נודעים מכל רחבי העולם על הישגיהם למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים, בלי הבדל, אזרחות, גזע, צבע, דת מין או השקפה. השנה יוענק הפרס ברפואה, בפיזיקה, במתמטיקה, בחקלאות, ובאמנות – ומתוך תשעת חתני הפרס, ארבע הן כלות.
פרס וולף בפיזיקה מוענק במשותף לשלושה חוקרים: פבלו ג'רילו-הררו, אלן ה. מקדונלד וד"ר רפי ביסטריצר מחברת אפלאייד מטריאלס – ישראל, "על עבודתם החלוצית בתיאוריה וניסוי של גרפן דו- שכבי מסובב שיוביל, בין היתר, למהפכת אנרגיה אדירה".

"מאוד הופתעתי כשקבלתי הודעה על הפרס, כי אני כבר לא בתחום הזה שנים רבות וזו שמחה גדולה", מספר ביסטריצר שכיום מנהל צוות אלגוריתמים. "לעניות לדעתי, קיבלנו את הפרס על כך שהוועדה חשבה שמדובר במערכת שמאפשרת לחקור דברים מסובכים שעדיין קשה לחקור אותם בפיזיקה והתקווה שלהם, שדרך המערכת, ניתן יהיה לחקור את הדברים בצורה פשוטה יותר".
רפי ביסטריצר בן ה-45, קיבל את התואר הראשון בפיזיקה מאוניברסיטת תל אביב ואת התואר השני והדוקטורט בפיזיקה קיבל ממכון ויצמן למדע. ב-2007 עבר ביסטריצר לאוסטין שם השלים פוסטדוקטורט באוניברסיטת טקסס, תחת הנחייתו של פרופ' מקדונלד. ב-2012 שב לישראל ומאז עסק במחקר ופיתוח בתחומי האלקטרומגניטיקה והאלגוריתמים. כיום ביסטריצר מנהל צוות אלגוריתמים בחברת אפלאייד מטיריאלס. הקבוצה מתמחה באלגוריתמים של ראייה ממוחשבת ואלגוריתמים באמצעות למידת מכונה. (Machine learning).


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר