קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לידיעת בעלי קמין עצים: העירייה תאסור את השימוש בהם

זאת במסגרת חוק עזר עירוני חדש למניעת זיהום אוויר, אשר יובא לאישור מועצת העיר בישיבה הקרובה. החוק מציב דרישות חדשות ממפעלים ונותן כלי אכיפה נוספים לעירייה

פורסם בתאריך: 15.1.20 18:33

העירייה תאסור שימוש בתנורי קמין הפועלים על שריפת עץ, זאת במסגרת חוק עזר חדש. בימים אלה השלים ראש העירייה רמי גרינברג את הכנת חוק העזר העירוני החדש למניעת זיהום אוויר, אשר צפוי לעבור בישיבת המועצה הקרובה. בעירייה ציינו כי החוק החדש נותן מענה מקיף למניעת מפגעי זיהום האוויר והריחות הקיימים בתחומי הרשות ומבטל את חוק העזר למניעת זיהום אוויר התשמ"ח – 1988. מטרת העל בחוק העזר העירוני החדש המוצע הינה להביא לשיפור איכות האוויר ברחבי העיר, למנוע ולצמצם את זיהום האוויר, בין השאר על ידי קביעת חובות ואיסורים בהתאם לעיקרון הזהירות המונעת, ובהתאמה לתקופה הנוכחית. חוק העזר הקודם בנושא (1988), מתייחס במהותו לזיהום הנגרם משריפת דלק ופחם לייצור אנרגיה ואילו החוק החדש מתייחס למפגעי הזיהום הרלוונטיים לימינו, תוך מתן כלים מעשיים לרשות לאכוף את המפגעים.
על פי החוק החדש ייאסר כאמור שימוש בקמין המופעל על שריפת עץ, הן לתעשייה והן לחימום ביתי. כך כתוב בחוק החדש בנושא זה: "לא יפעיל אדם תנור הסקה, אח, קמין או כבשן בין שהוא משמש למלאכה או לחימום ובין לתכלית אחרת, שמופעל באמצעות שריפת עץ".

בחוק תהיה דרישה מבעל עסק או מפעל לנקוט בכל האמצעים הדרושים למניעת זיהום אוויר – לרבות שימוש בטכנולוגיה מתאימה ואחזקה נאותה של מתקני הייצור, דרישה מבעל עסק להגיש לרשות תכנית למניעת זיהום אוויר, נקיטת אמצעים למניעת ריח בלתי סביר אשר יאושרו על ידי ראש העיר ונקיטת אמצעים למניעת זיהום אויר מחצרי מפעלים ומאתרי בניה. בנוסף, כאשר קיים חשש למפגעים, על פי החוק החדש בעל העסק יהיה חייב לבצע ניטור פליטה או דיגום אוויר בחצר העסק או המפעל בתוך זמן סביר ובמידה כי המדידות יצאו חריגות, יידרש בעל העסק לתקן את החריגות בתוך 30 יום ולבצע דגימה חוזרת אשר תועבר לראש העירייה או למפקח על התחום.
לצד הפעולות אותן נדרשים לבצע בעלי העסקים והמפעלים כדי למנוע את זיהום האוויר או מפגעי הריח בתחומם, עליהם לעמוד בשורה של התחייבויות כלפי הרשות. החוק מורה בין היתר לבעל העסק לאפשר לראש העירייה או למפקח מטעם הרשות להיכנס בכל עת לתחומו כדי לברר אם קוימו הוראות חוק העזר. בנוסף, במידה ולא קוימו הוראות החוק ובעל העסק לא פעל כמתבקש, תהיה העירייה רשאית לבצע את הפעולה הדרושה כדי למנוע את מפגעי האוויר והריח ולחייב את בעל העסק בהוצאות הכרוכות בכך.
ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "לנוכח המציאות המשתנה ולאור העובדה כי יש לחדש את חוק העזר למניעת זיהום אוויר ומפגעי ריח, יוגש למועצת העיר חוק עזר עירוני חדש אשר צפוי לתת מענה מקיף אל מול המפגעים הקיימים. חוק העזר העירוני צפוי לספק כלי נוסף ומשלים עבור הרשות בנושא זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קמיניכובסקי

    נצטרך למצוא דרך אחרת לסרטן את עצמנו ולאמלל את השכנים שלנו

  2. דנה

    נאסר להניע רכבים ולהשתמש בתחבורה ציבורית – נחזור לרכב על סוסים וחמורים. להשתמש בטלפון סלולרי . לאכול מוצרי חלב ובשר/הורמונים מסרטנים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר