הפגנת השמאל במוצאי השבת האחרונה. צילום: זאב שטרן
הפגנת השמאל במוצאי השבת האחרונה. צילום: זאב שטרן

המדינה לבג"ץ: "על המפגינים לקבל רישיון להפגנות"

המדינה הגישה לבג"ץ טיעון משלים ביחס לטיעונים שלא הועלו בעתירת הפגינים וכתבה: "במקרים רבים זכות ההפגנה מתנגשת בזכויות ואינטרסים אחרים שפעמים רבות יסוגו מפניה. ואולם, כיתר הזכויות, אף זכות ההפגנה אינה זכות מוחלטת"

פורסם בתאריך: 31.8.17 18:49

מדינת ישראל הגישה היום לבג"ץ טיעון משלים ביחס לטיעונים שלא הועלו בעתירת התנועה לאיכות השלטון, מני נפתלי ואחרים, העוסקת בהפגנות שמתקיימות מידי מוצאי שבת סמוך לקניון גנים בפתח תקווה מזה 40 שבועות. בסיכום הדברים, המדינה עומדת על עמדתה כי בנסיבות העניין ובהתאם להוראות החוק, על המפגינים לקבל רישיונות לקיום ההפגנות הבאות, מטעמים של שמירה על הסדר הציבורי וביטחון הציבור.

ההפגנות כידוע מתקיימות נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט ובסמוך לביתו, באשר למה שמכנים המפגינים הסחבת בכל הקשור לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהקשר לדרישת הרישיון, המדינה שבה ומציינת באמצעות עורכי הדין דנה בריסקמן ואודי איתן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי המשיבים – משטרת ישראל ומפקד מחוז מרכז במשטרה – מתחייבים לבחון את בקשות העותרים והמפגינים בחיוב, תוך בחינת מכלול השיקולים הצריכים לעניין, ובכפוף לעמידה בתנאים שייקבעו. מעבר לכך, המשיבים סבורים כי בעת הזו יש לקיים את ההפגנות במיקום אחר, ולא בקניון גנים שבו התקיימו ההפגנות במהלך החודשים האחרונים. עמדה זו מתבססת על שינוי הנסיבות המהותי שחל בהיקף ההפגנות – מספר המפגינים והשוטרים בשכונה עמד כבר על כ-3,000 אנשים, מוסיקה ונאומים נישאו בעוצמה ברמקולים, צירי התנועה הראשיים נחסמו כדי לשמור על שלום המפגינים והתושבים גם יחד ובשים לב להתמשכותן.

המדינה מציינת לבסוף, כי מששבו המפגינים והבהירו כי אין בכוונתם להגיע לכל פשרה בעניין, ומשלא קיבלו על עצמם תנאים שקבע בית המשפט, ומשברור כי שימוש באמצעים פחות מתונים על ידי משטרת ישראל, דוגמת הצבת מחסומים בלב העיר, יהיה בעצמו לנטל על התושבים – המשיבים סבורים כי תוצאת איזון הזכויות בעינה עומדת, והיא מראה עתה כי זכותם של התושבים גוברת.

בתשובה נכתב: "נשוב ונבהיר כי בעוד שאין כל מחלוקת בדבר זכות העותרים להפגין, הרי שאיזון הדברים מראה כי בעת הזו, מימוש הזכות דווקא בקניון גנים נסוג בפני הפגיעה בזכויות התשובים, ובמיוחד בשים לב להתמשכות הפגיעה והלהתרחבותה. עוד נבהיר כי המשטרה מחויבת לערוך את האיזון דנן כאחראית השמירה על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור. כידוע מעמדה של זכות ההפגנה הוא רם ונישא, ועל כך אין חולק. במקרים רבים זכות ההפגנה מנגשת בזכויות ואינטרסים אחרים שפעמים רבות יסוגו מפניה. ואולם, כיתר הזכויות, אף זכות ההפגנה אינה זכות מולחטת".

אחר כך הם מוסיפים: "נוסיף, להשלמת הדברים, כי קביעת התנאים לקיומה של ההפגנה כמוה כהסרת חלק ממשקולותיהם של התושבים. אמנם, אם אכן היה ניתן להשיב את המצב לקדמותו, ייתכן שיהיה בכך גם כדי לשנות את תוצאות השקילה. ואולם, מששבו המפגינים והבהירו כי אין בכוונתם להגיע לכל פשרה בעניין, ומשלא קיבלו על עצמם תנאים שקבע בית המשפט הנכבד; ומשברור כי שימוש באמצעים פחות מתונים על-ידי משטרת ישראל, דוגמת הצבת מחסומים בלב העיר, יהיה בעצמו לנטל על התושבים – המשיבים סבורים כי תוצאת איזון הזכויות בעינה עומדת, והיא מראה עתה כי זכותם של התושבים גוברת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר