דרך אם המושבות. צילום זאב שטרן
דרך אם המושבות. צילום זאב שטרן

תתרגלו: בקרוב דרך אם המושבות תיקרא על שמו של שלמה שמלצר ז"ל

דרך אם המושבות תיקרא בקרוב על שמו של איש העסקים שלמה שמלצר ז"ל, כך החליטה וועדת השמות העירונית. אבל מסתבר שלא כולם מרוצים: "זו דרך שמתחברת להיסטוריה של העיר"

פורסם בתאריך: 3.9.17 14:02

שמו של אחד הכבישים הראשיים בפתח תקווה, ישתנה בקרוב. וועדת השמות העירונית החליטה כי הדרך תקרא על שמו של איש העסקים שלמה שמלצר ז"ל.

דרך אם המושבות היא דרך ראשית המחברת את שכונת אם המושבות בפתח תקווה דרך אזור התעשייה קריית אריה לאזור התעשייה הצפוני של בני ברק, קניון איילון ברמת גן ולרמת החייל בתל אביב. רבים מתושבי העיר משתמשים בכביש כדי להגיע למקום עבודתם בערים הללו.

מבט מלמעלה פתח תקוה. צילום זאב שטרן

מבט מלמעלה פתח תקוה. צילום זאב שטרן

בהחלטת הוועדה נכתב כי: "עיריית פתח תקווה מודיעה בזאת על פי סעיף 235 א' לפקודות העירייה כי בכוונתה לשנות את שמו של הרחוב דרך אם המושבות, החל מרחוב דרך זבולון המר במזרח ועד לכביש 4 במערב כדלקמן: קטע רחוב דרך אם המושבות כאמור לעיל יקרא על שמו של שלמה שמלצר ז"ל, אשר הנצחתו הומלצה בוועדת השמות מתאריך 14.3.2016 ואושרה בישיבת מועצת העיר בתאריך 27.3.2016".

אחד העסקים המצליחים של שמלצר ז"ל הוא חברת הרכב "שלמה סיקסיט", לה יש מגרש למכירה והשכרת רכבים בפתח תקווה. שמלצר עצמו נולד בחיפה והתגורר בסביון. בשנת 1974 ייסד את חברת "שלמה השכרת רכב" בצריף קטן כחלק מ"מוסך ויקטור" בחזית התחנה המרכזית בעיר. חברת השכרת הרכב התפתחה ובשנת 1990 עברה לאזור התעשייה קריית אריה, שם היא נמצאת עד היום. במהלך השנים התגאה שמלצר כי חברתו מעסיקה כ-1,500 עובדים תושבי פתח תקווה. בשנת 2008 הוא קיבל את תואר יקיר התעשיינים. הוא הלך לעולמו בשנת 2014.

שלמה שמלצר ז"ל. צילום תומר נויברג

שלמה שמלצר ז"ל. צילום תומר נויברג

אבל מסתבר שלא כולם מרוצים מההחלטה. אחד מחברי וועדת השמות העירונית אמר בנושא. "התנגדות במקרים כאלו היא קשה כי מדובר באדם שכבר אינו בחיים ומבחינת המשפחה שלו כמובן שהם רוצים לקרוא לרחוב על שמו", הוא מסביר. "אך אני חושב שבהחלט היה אפשר לקבל החלטה אחרת, ולהשאיר את דרך אם המושבות בשם שלה. מדובר בדרך שמובילה לתוך שכונת אם המושבות והיא מתחברת עם השם של השכונה. היא נמצא ליד אצטדיון המושבה ואזור התעשייה. נכון שהעסק של שמלצר ז"ל נמצא שם, אבל אפשר היה לתת לו את הכבוד בצורה אחרת או במקום אחר. לדעתי יש פה טעם לפגם שמדובר ברחוב כזה מרכזי".

יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני, ומי שהייתה מנהלת מחלקת שימור אתרים בעירייה, מוניקה כהן, טוענת שקריאה על שם איש עסקים שאינו מקומי ברחוב ראשי מעלה ספקות. "אני חושבת שדרך אם המושבות זה שם מקובל וראוי וזו דרך שמתחברת לשכונת אם המושבות ולהיסטוריה של העיר באופן כללי. גם אם הוא נתן בסתר ועשה ניסים ונפלאות אני לא בטוחה שצריך לקרוא לרחוב כזה ראשי על שמו. ישנם הרבה אנשי עסקים ראויים בעיר והנצחה של איש עסקים צריכה להיות בשל תרומה ממשית. יש מקרים בהם המשפחה עצמה תורמת את הכסף לטובת הקמת מקום על שמו, כמו בית כנסת למשל".

מוניקה כהן

מוניקה כהן

אחד מהתומכים בקריאת הרחוב על שמו הוא יעקב פלהיימר, איש ציבור שהיה בעברו חבר מועצה. "הכרתי את שלמה, מדובר באדם שהשקיע בעסקים בפתח תקווה במשך 30 שנה. הוא הקים פה עסקים לתפארת והם מפרנסים פה אלפי אנשים שחלקם הגדול תושבי העיר. הוא התחיל להשקיע באזורים לפני שמישהו האמין בהם. אלמנתו אמרה לי פעם שהם הקימו את עסקיהם עוד שהיו ביצות מסביב ולא היו כבישים, ככה הוא התחיל, ובכל זאת הוא הגיע למה שהוא הגיע. נכון שהוא היה איש עסקים והיה לו אינטרס כלכלי, אך הוא יכול היה לפעול בערים אחרות והוא בחר בפתח תקווה, והעיר מרוויחה על כך עוד שנים רבות. בכל הקשור לכך שרחוב הראשי שיקרא על שמו, הוא ראוי לכך. מדובר ברחוב שאינו נקרא על שם אדם, אלא רחוב כללי שאף אחד לא גר בו. מדובר באדם שנתן את חייו בעיר הזו. הלוואי ועוד אנשי עסקים יבואו להשקיע בעיר כמו שהוא השקיע. שיבואו כמה שיותר. מה הוא ומשפחתו מקבלים מהעירייה, קצת כבוד?".

תגובת דוברות העירייה: "ועדת השמות העירונית החליטה להוקיר את פועלו רב השנים של שלמה שמלצר ז"ל כמי שהחל להשקיע בעיר לפני כ-30 שנה והקים בה שורת מפעלים ועסקים בהם מועסקים מאות עובדים תושבי העיר. הוועדה מצאה לנכון להנציח את שמו בתוואי דרך של אזור תעשייה. "דרך אם המושבות" תוסב לשמו של שמלצר ז"ל, בקטע שבין צומת העיפרון ועד לפארק עופר (פארק אזורים לשעבר). שלמה שמלצר צפה את עתידה המזהיר של העיר פתח תקווה ובשנת 1988 בחר להקים את המרכז הלוגיסטי הראשון של החברה באזור התעשייה של קריית אריה במקום 'מבודד' לכאורה ולהיות הראשון שיניח את אבן הפינה בעצם לאזור תעשייה הכולל היום את החברות המובילות במשק בתחומי התעשייה וההייטק. בהמשך הרחיב שלמה את עסקיו לתחומים שכללו אבני דרך רבות ומגוונות בתחום הרכב ובתחומים רבים נוספים. שלמה שמלצר איש חזון שהיה אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית הלך לעולמו בשנת 2014 אבל הצלחתו חסרת התקדים עדיין מהווה השראה לאנשי עסקים רבים, צעירים כמבוגרים. הנהלת העיר תמשיך לעודד יזמים ואנשי עסקים להקים את מפעליהם בפתח תקוה שבתחומה אזורי התעשייה וההי טק הגדולים בארץ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ד"ר צבי שקולניק

    אנא הניחו לשם "אם המושבות" שמסמל עבר מפואר של העיר.
    את אנשי העסקים אפשר להנציח בדרך אחרת.
    אפשר גם לשנות את שם העיר לפתח שלמה….

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר