מתקן שעשועים מונגש. צילום חן גלילי
מתקן שעשועים מונגש. צילום חן גלילי

אושר במועצת העיר: מתקנים מונגשים לבעלי מוגבלויות יוצבו בגינות בפתח תקוה

בכל גינה יהיו לפחות שני מתקנים. כמו כן אישרה מועצת העיר פריסת מתקנים לאיסוף בגדים ישנים לטובת מעוטי יכולת ברחבי העיר והצבת תאים סולאריים על גגות של מבני ציבור

פורסם בתאריך: 25.2.20 14:48

מועצת העיר פתח תקוה אישרה השבוע בישיבתה פה אחד את הצעתם של חברי הנהלת העיר, גילה בן נאים ורועי פן, בנושא הנגשת מתקני משחקים בגינות ציבוריות לילדים עם מוגבלויות. החלטות נוספות שהתקבלו נוגעות למתקנים לאיסוף בגדים ולהתקנת לוחות סולאריים על גגות.

על פי הצעתם של בן נאים ופן, העירייה תדאג שבכל גינה ציבורית שכונתית יהיו לפחות שני מתקנים מונגשים לבעלי מוגבלויות. ההצעה מתייחסת לגינות חדשות שיוקמו בעתיד ו/או לפחות לגינה ציבורית אחת בכל שכונה, כאשר במידה ולא מתוכננות גינות חדשות בשכונה העירייה תדאג להוסיף מתקנים נגישים בגינה קיימת אחת לפחות. פרט להנגשה של המגלשות לכיסאות גלגלים והשארת שטח בקרוסלה שאליו יוכל להיכנס כסא גלגלים, על פי ההצעה אף יותקן מתקן נדנדה חדשני לילדים עם מוגבלויות בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון, בסמוך למתחם מועדון הרכיבה העירוני לאנשים עם מוגבלויות.

גילה בן נאים ורועי פן מסרו: "פתח תקווה שיפרה מאוד את דירוגה במדד הנגישות וחשוב מאוד שתשמור על התדמית החיובית בנושא ואפילו תשמש דוגמא לערים אחרות. אל גינות המשחקים ברחבי העיר מגיעים לא אחת ילדים בעלי מוגבלויות שאינם יכולים להנות מהמתקנים או לפחות מחלקם, כיוון שאינם מונגשים. בנוסף, יש הורים שמספרים שאינם מוציאים את ילדיהם בעלי המוגבלויות מהבתים לגינות, בכדי לא לגרום להם עוגמת נפש בכך שיראו כי אינם יכולים ליהנות כמו כולם. הודות לאישור ההצעה, התופעה הזו תיפסק".

מועצת העיר אישרה גם את חוזה התקנות גגות סולאריים בעיר וכמו התקנת מתקנים לאיסוף בגדים ברחבי העיר. בעירייה ציינו כי מתקני איסוף בגדים משומשים יוצבו בנקודות שונות בעיר. על פי ההצעה שאושרה ברוב קולות, מתקנים אלו ישמשו את תושבי העיר המעוניינים לתרום בגדים ישנים לעמותות ומשפחות נזקקות. כמו כן, מדובר במערך שיפעל בתיאום עם אגף הרווחה בעירייה. ראש העירייה רמי גרינברג ציין בישיבה את התוכנית להקים מקום שירכז רהיטים משומשים לטובת נזקקים.
בנוסף לכך אושר החוזה בין העירייה לחברה לפיתוח פתח תקוה להתקנת תאים סולאריים על גגות מבנים ציבוריים ברחבי העיר. הגג הראשון עליו יותקנו תאים סולאריים יהיה גג בניין העירייה ובהמשך תתבצי התקנה ב-12 מיקומים שונים על מגרשי ספורט, מתנ"סים, אולמות ועוד.
בעירייה ציינו כי מדינת ישראל הציבה יעדי הפחתת פליטות גזי חממה בהתאם להתחייבויותיה בפורומים בין לאומיים. כחלק מהיעדים מצטרפת עיריית פתח תקווה למגמה העולמית של ייצור חשמל ירוק בטכנולוגיה פוטו-וולטאית שנמצאה כחלופה הטובה ביותר לייצור חשמל. התקנת התאים הסולאריים תביא לחסכון באנרגיה וניצול מיטבי של אנרגיה נקייה וירוקה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר