שיכון מפ"ם פתח תקוה. צילום זאב שטרן
שיכון מפ"ם פתח תקוה. צילום זאב שטרן

העירייה שוקלת לשנות את השם לשיכון מפ"ם. אחד התושבים: יש כאן ארומה פוליטית

לתושבים נשלח סקר ובו הם התבקשו להביע את דעתם ולהציע שם. על ההודעה חתום רמי גרינברג. אחד התושבים: מפ"ם שכונה יוקרתית, למה לשנות מותג?

פורסם בתאריך: 27.2.20 09:14

עיריית פתח תקווה שוקלת לשנות את שם שכונת שיכון מפ"ם (תנועת הפועלים המאוחדת) לשם אחר, ואף שלחה לתושבים סקר בו הם מתבקשים אף להציע שם חדש לשכונה. בהודעה שנשלחה לתושבים, נכתב: "אנו בוחנים אפשרות לשנות את שמה של שכונת שיכון מפ"ם לשם אחר, נשמח לדעתך". על ההצעה חתום ראש העיר רמי גרינברג.
בסקר שנשלח הוצגו שתי שאלות: 1. האם היית רוצה לשנות את שם השכונה? 2. האם שינוי השם יתרון לדימוי השכונה? כמו כן, ניתנה כאמור אפשרות למשיבים להציע שם לשכונה.
השכונה, שהוקמה בשנות ה-50, נקראת על שם תנועת הפועלים המאוחדת, אליה השתייכו מרבית תושביה הראשונים. תחילה הקבוצה מנתה כמה עשרות משפחות שבנו דו משפחתיים בעיקר.
לא כל תושבי השכונה אהבו את היוזמה. "מה שמקשה עלינו זה שהמשאל נעשה בקרב מי שגרים היום, וחלק מהם בכלל לא מכירים את העבר של השכונה ומי שגר שם", אומר אהרון, שגר בעברו בשכונה, "יש תושבים חדשים שקנו שם דירות, ולפי התכנון של העירייה, אין התייחסות למי שגר שם 70 שנה, שזה אנחנו וההורים שלו. זה אומר שמי שגר שם צריך למחוק אותו. יש אנשים, שהם ילדים השכונה, שעדיין גרים שם, וגם אם לא גרים שם, יש לנו היסטוריה. רוצים למחוק את כל מי שהיה שם פעם. הדימוי של השכונה הוא טוב מאוד. לצערי יש פה ארומה פוליטית".
תושב נוסף בשכונה מוסיף: "יש שם הרבה תושבים שגדלו שם. אני מכיר לא מעט תושבים מהמקור שעדיין גרים שם. הדימוי זה מותג. מפ"ם זו שכונה יוקרתית, והמון רוצים לגור בה. למה לשנות מותג? השכונה הוקמה על ידי תושבים בשכונה, ביניהם ההורים שלנו, ולא ברור למה פתאום לשנות את שמה".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "הבקשה לשינוי שם השכונה עלתה מתושבי השכונה. זאת מתוך מטרה למתג את שיכון מפ"ם בצורה מחודשת ולשמר את המורשת המקומית במקביל, בדומה לשמות השכונות ליד – אחדות וכפר גנים. לפיכך, הרשות עשתה סקר תושבים שתוצאותיו יתקבלו בקרוב. ככל שהסקר יעלה את הרצון לשינוי שם השכונה – השם החדש שייבחר ייתן ביטוי להיסטוריה ויאפיין כמובן את המורשת המקומית. במידה והסקר יראה אחרת, השם יישאר כפי שהוא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקום לטפל בדברים החשובים באמת של חינוך ניקיון (רחובות העיר מטונפים,חרא של כלבים בכל מקום ) וביטחון לתושבים מתעסקים בזוטות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר