מרכז העיר. צילום: זאב שטרן
מרכז העיר. צילום: זאב שטרן

שלושה חודשים ללא תשלום או הנחה לאורך השנה: איך יקבלו בעלי העסקים את הפטור מהארנונה?

הממשלה החליטה להעניק פטור לעסקים מארנונה וקבעה שני מסלולים שכל רשות תוכל לבחור אחד מהם. חברי מועצה מהאופוזיציה דורשים לבחור במסלול המעניק פטור מלא לשלושה חודשים

פורסם בתאריך: 22.4.20 18:28

אמש (שלישי) חתם שר הפנים על מתן פטור מלא מתשלומי ארנונה לעסקים למשך תקופה של שלושה חודשים (מיום 1.3.200 ועד 31.5.20). בהתאם לתקנות על כל מועצת עיר לבחור בין שני מסלולים האם להעניק פטור מלא מארנונה לתקופה של שלושה חודשים או לחלופין לתת הנחה בשיעור של 25% (המבטאת פטור של 3 חודשים) אשר תיפרס לכל אורך שנת 2020.

חברי הפורום המשותף של מועצת העיר (אורי אהד, איציק ישראל, ד"ר תמי ז'יטלני, ענת זנזורי, גנאדי בורשבסקי, איציק ברוורמן, אליהו ברוכי וישראל פרידמן), כולם חברי אופוזיציה, הגישו ברביעי בבוקר הצעה, אותה הניחו על שולחן המועצה, לאפשר פטור מלא לשלושה חודשים, ולא הנחה בתשלומים לכל אורך 2020. זאת מתוך מחשבה כי עסקים אשר נאלצו לסגור שעריהם, חייבים לחזור לפעילות מסודרת בכדי ל"הזרים" כסף מחדש לעסק, לפני שיוכלו לשלם תשלומי ארנונה, ולכן יש לאפשר להם מספר חודשי "אוויר לנשימה" של פטור מלא ולבחור במסלול זה.

עוד הם מבקשים כי תשלום הארנונה אותו ביצעו העסקים עבור חודש מרץ, יוחזר בתשלום או בהארכת הפטור לחודש נוסף. הם פנו לתושבי העיר דרך הפייסבוק והזמינו אותם להביע עמדתם בנושא טרם ההצבעה וקבלת ההחלטה במועצת העיר. הם מדגישים שלא אמורה להיות פגיעה בשירותי העירייה כי משרד הפנים "משפה" (מפצה) את הרשויות והוקצה לכך תקציב ממשלתי.

מלשכת ראש העירייה נמסר: "גם השם המפוצץ "חברי הפורום המשותף של מועצת העיר" לא יצליח להסתיר את העובדה כי מאחוריו עומדים מועדון חברים מצומצם שהמשותף ביניהם הוא תחושת המירמור והסגנון הפופוליסטי. לא זו בלבד אלא הם גם רוכבים על גב הציבור. שכן, כל בר דעת מבין כי כל פעולה בנושא הארנונה נתונה להחלטת המדינה כפי שנחתמה אמש. לפיכך, כל הרשויות המקומיות ובתוכן גם עיריית פתח תקוה, צריכות לפעול על פיהן. וכך יהיה לאחר בחינת הנושא לעומקו תוך התחשבות בצרכי בעלי העסקים. מעבר לכך, ראש העיר רמי גרינברג קידם מגוון יוזמות מקומיות אשר יטיבו עם בעלי העסקים בתקופה זו. בין היתר, הוקם מטה לעסקים שסיפק מענה לשאלות על זכויות, הטבות ומידע כללי על ההגבלות וההנחיות של משרדי הממשלה. כמו כן, הוקמו פלטפורמות דיגיטליות המרכזות מידע וכן מפרסמות את השירותים המוצעים ע"י העסקים השונים. הוקפאה האגרה בגין הוצאת כיסאות ושולחנות לבעלי עסקים, הוקפאו הליכי הוצאה לפועל ופעולות האכיפה ולא ניתנו דוחות בגין רישוי עסקים. בנוסף, ראש העיר הקים פורום המחבר בין העסקים לבין תושבי העיר הזקוקים לעבודה. כפי שניתן לראות מדובר ביוזמות אמיתיות שנעשו מעבר לאלו שהרשות מחויבת על פי חוק. ראש העיר קשוב לצרכי בעלי העסקים וימשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו כדי שיצלחו את המשבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר