עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

הפתעה לא נעימה לבעלי עסקים בעיר: חויבו בתשלום ארנונה עבור מרץ-אפריל למרות ההחלטה על הפטור

בעירייה הסבירו שהחלטת הממשלה התקבלה אחרי שהחיוב הוגש לבנק, בעלי עסקים כועסים על כך שאף אחד לא עדכן אותם שיחויבו בתקופה בה אין להם הכנסות. הם כועסים גם על כך שיקבלו זיכוי מיידי רק אם יפנו לעירייה, ואם לא, יזוכו ביוני-יולי

פורסם בתאריך: 3.5.20 15:12

הפתעה לא נעימה ציפתה לבעלי עסקים בעיר שמשלמים את הארנונה בהוראת קבע, כאשר גילו כי הם חוייבו באופן מלא עבור חודשים מרץ ואפריל, למרות ההחלטה להעניק פטור לשלושה חודשים – מרץ, אפריל ומאי. בעירייה הסבירו שהחיוב על פי הוראת הקבע לבנק הוגש לפני כשבועיים וחצי בעוד החלטת הממשלה על הענקת הפטור הייתה לאחר מכן.מנגד טענו בעלי העסקים שאף אחד לא עדכן אותם על כך והחיוב בא בהפתעה בתקופה בה אין להם כמעט הכנסות. עתה אומרים בעירייה שמי שרותה לקבל זיכוי מיידי צריך לפנות לעירייה, ומי שלא יפנה יקבל את הזיכוי בחודשים יוני ויולי, וגם על כך מתקוממים חלק מבעלי העסקים שטוענים שכל מי שחוייב צריך לקבל את הזיכוי באופן מיידי.

"ב-30.4.20 הורידו לי את הארנונה עבור חודשים מרץ אפריל", מספרת בעלת עסק מהקניון הגדול. "פניתי למחלקת הגבייה ושם  ה טוענים שטרם הספיקו להטמיע את התוכנה להורדת התשלומים. כשניסנו להבין מתי נקבל את הכסף הם אמרו שהם ידאגו לטפל בפניה ולזכות את החשבון בימים הקרובים או שנהיה ביתרת זכות לחודשים הבאים. אנחנו צריכים עזרה עכשיו ולא ממש עוזר לנו זיכוי לחודשים הבאים. מה שקרה מאוד מתסכל. אנחנו ממושמעים, משלמים בהוראת קבע מראש ולא משלמים כל חודש בחודשו ובגלל זה אנחנו משלמים ביוקר. לא ייתכן שראש העיר מודיע שהוא נותן פטור ובפועל זה לא קורה ואף אחד לא מעדכן אותנו שהחיוב כבר נשלח לבנק. יצאה הוראה חד משמעית שמבטלים, אז תבטלו. אנחנו לא עובדים ולא נכנס לנו כסף, אז בטח אין לנו אפשרות לשלם ארנונה".

בעל עסק ממרכז העיר אומר: "העירייה הורידה לי את הארנונה עבור חודשים מרץ אפריל. אף אחד לא אמר לי שאני צריך לפנות לבקש להקפיא את הוראת הקבע, זה לא פורסם באף מקום וחשבתי שזה נעשה באופן אוטומטי. עכשיו ראיתי בבנק שזה ירד וזה לא פשוט למי שחודשיים לא הכניס שקל הביתה. אני אבקש מרואה החשבון שלי שיבדוק את זה ויבקש החזר עכשיו".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "בוטלו הוראות הקבע לבעלי העסקים שפנו לרשות לפני כשבועיים וחצי – מועד פריעת התשלום בהוראת הקבע. כזכור, התקנות נחתמו רק בשבוע שעבר ובמסגרתם הוגדר מי זכאי לפטור ומי לא. גורמי הרשות לא יכלו לבטל את הוראת הקבע באופן שרירותי לפני כשבועיים וחצי מכיוון שהגדרות התקנות לא היו ידועות אז. כמו כן, בעלי עסקים שיבקשו לקבל החזר על הוראת הקבע ששולמה, יוכלו לקבל. לחילופין, בעלי העסקים שלא יבקשו החזר יוכלו לקבל זיכוי באופן אוטומטי החל מחשבון מאי – יוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר