נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

חג שמח ושבת שלום: זמני כניסת החג והשבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

ד"ר יואל בר גיל מספר על פרשת השבוע ועל ברכת הכוהנים

פורסם בתאריך: 28.5.20 08:00

כניסת החג ביום חמישי בפתח תקוה: 19:18
כניסת השבת ביום שישי: 19:19
יציאת השבת: 20:23

 

ד"ר יואל בר גיל צילום זאב שטרן

ד"ר יואל בר גיל צילום זאב שטרן

ד"ר יואל בר-גיל על פרשת השבוע, פרשת "נשא":

"לאחר שמשה מחלק את משימות המשכן בין משפחות הכהנים, ולפני שהוא משתף את כל העם היוצא ממצרים בחנוכת המשכן באופן שוויוני (כל שבט הביא בתורו בדיוק אותה מתנה), הוא מצווה להטיל על הכהנים לברך את בני ישראל. "וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן וְאֶל-בָּנָיו לֵאמֹר, כֹּה תְבָרְכוּ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר, לָהֶם: יְבָרֶכְךָ יְהוָה, וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. וְשָׂמוּ אֶת-שְׁמִי, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַאֲנִי, אֲבָרְכֵם.
בקהילות המקפידות, ברכת הכהנים נאמרת על ידי הכהנים בכל יום, בעת חזרת הש"ץ בשחרית. יש קהילות בהן נאמרת ברכת כהנים על ידי הכהנים רק בשבתות ובחגים בשחרית ובמוסף, או רק בימים הנוראים. בכל חזרת הש"ץ בבוקר, אף אם אין כהנים שיברכו את הקהל – שליח הציבור אומר את ברכת הכהנים בכוונה רבה במקומם.
לפני שהכהנים עולים לברך, הלויים רוחצים את ידיהם של הכהנים. לאמירת הברכה, הכהנים חולצים את נעליהם (כבכניסה למקום קדוש) ונעמדים לפני ארון הקודש. הכהנים מכסים את ראשם ואת ידיהם הפרוסות לפנים בטלית ומוכנים להעניק לקהל את ברכת הקב"ה. שליח הציבור קורא מלה והכהנים חוזרים אחריו. הכהנים מפנים את גופם, פניהם וידיהם העטופים בטלית לכל הכוונים לפנים ולצדדים, במטרה לברך את כל הציבור הנוכח: צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, באי בית הכנסת ומבקרים, בלי כל הבדל.
ברכת הכהנים התקבלה גם כחלק מברכת ההורים לבנותיהם ולבניהם בערב שבת, לפני תחילת סעודת השבת. יש הורים המברכים את התינוק/ת שנולד/ה להם, ואת בר/בת המצוה שלהם בברכת הכהנים.
הברכה המועברת אלינו מעם הקב"ה באמצעות הכהנים, או באמצעות ההורים המברכים את ילדיהם, מבטיחה שפע ברכות, שמירה, הארת פנים, חמלה ורחמים, ושלום בבית בקהילה ובחברה.
ברכת הכהנים מיוחדת בעוצמתה ויש מרפאים שממליצים לאמר אותה עטופים בטלית המכסה את הראש, בכוונה גדולה ובאיטיות (כמו מדיטציה); בסיום, כשמורידים את הטלית מהראש – נגלה האור והנפש מתמלאת בשפע אנרגיה חיובית.
ברכת הכהנים מלמדת אותנו לכבד את מעמדו של אדם ולכבד כל אדם, לראות את כל בני האדם כשווים, להישמר ולשמור, לגלות חמלה ולעזור, ולהתמיד ברדיפת שלום".

ד"ר יואל בר-גיל הוא דוקטור לפילוסופיה ועוסק בתקשוב. הוא יו"ר הקהילה המסורתית בפתח-תקוה, המקיימת תפילות בשוויון מלא בין גברים ונשים בשבתות ובחגים, בכפר-גנים; בחג שבועות, בשעה 09:00, ב"חממה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר