עוזרים לנזקקים. אילוסטרציה
מתנדבים בעבודה. עוזרים לנזקקים. צילום אילוסטרציה באדיבות העמותה

"מפקדים מספרים שיש להם חיילים רעבים"

בעמותות הצדקה בפתח תקווה מדווחים השנה על עלייה בכמות המשפחות שפונות לקבלת סיוע לפני החג. בנוסף מדווחים על עלייה בכמות הצעירים שפונים לאחר שנקלעו לקשיים בתשלום המשכנתא

פורסם בתאריך: 13.9.17 15:09

עלייה בכמות חבילות המזון שיחלקו השנה העמותות הצדקה בעיר למשפחות נזקקות לראש השנה.

בעמותת "מזון לחיים" שברחוב המכבים יחלקו השנה חבילות גם למשפות צעירות שהמשכנתא חזרה להם והם לא עמדו בהוצאות. "אנחנו מחלקים 1,700 חבילות מזון רק בפתח תקווה", אומרת מנהלת העמותה אפרת לוי. "אנחנו עובדים עד עשר בלילה בכל יום וכבר נמצאים בשלב הסופי של החלוקה. אנחנו נעזרים באריזה במתנדבים מחברות שונות הפועלות בעיר ותלמידי בתי ספר. יש לנו מתנדבים גם שלוקחים את האריזות למשפחות ויש משפחות שבאות ולוקחות בעצמן. חלק מהמוצרים אנחנו מקבלים מתרומות וחלק אנחנו רוכשים. יש לנו באריזות הכל, כל המוצרים היבשים, שקית עם עוף, ביצים ודברי חלב שמשתנים לפי תרומה. הכמות מותאמת למשפחה ויש גם דבש, תפוחים ויין".

בעמותה מספרים על עלייה בכמות חבילות המזון המחולקות. "העיר גדלה וגם המצב הכלכלי של המשפחות לא משהו", היא אומרת. "אם פעם היינו מחלקים למשפחות חד הוריות או לניצולי שואה, אז היום אנו מחלקים גם לזוגות צעירים שהמשכנתא חוזרת להם והם לא עומדים בהוצאות. זה משהו שלא ראינו בעבר. יש אצלנו עלייה של בערך של 350 חבילות מזון שרובם זוגות שלא עומדים בעומס התשלומים".

למעוניינים ניתן לפנות לעמותה עד ליום שני הקרוב. "היה ומישהו נתקע ורוצה להגיע בדקה ה-90, יש אופציה להתקשר אלינו בימים ראשון או שני ואם יישאר לנו אז בוודאי שניתן. אנו לא מחלקים רק דרך רשימות שאנחנו מקבלים ממחלקת הרווחה של העירייה אלא גם לכאלו שאנו שומעים עליהם בדרכים אחרות, למשל שכנים שמדווחים".

בעמותת "חום" שברחוב שפרינצק יחלקו השנה כ-2,000 חבילות מזון למשפחות בעיר ולחיילים שנמצאים במצוקה. "מדובר בכ-1,500 חבילות למשפחות ועוד 500 חבילות לחיילים", אומר מנכ"ל העמותה מנשה כהן. "פונים אלינו ארגונים של חיילים או אפילו המפקדים עצמם שמספרים שיש להם חיילים עניים ורעבים. יש חלוקה בכל העיר, גם בשכונות הקשות יותר ובקרב משפחות של עולים, אך גם אצל משפחות שמתגוררות בשכונת כפר גנים. שם יש מקרים של כאלו שלא עובדים או כאלו שחלו".

בעמותה יפעלו ממש עד לרגעים האחרונים לפני החג. "אנו אורזים את חבילות המזון ביום ראשון אחר הצהריים ומיד לאחר מכן מחלקים בימים שני ושלישי", מוסיף כהן. "יש לנו כאלו שמופנים מהרווחה אך יש משפחות שמתביישות להגיע לרווחה או לא יודעים איך כל התהליך פועל. אני לא אגיד למשפחות כאלו לא. לצערי יש עלייה בכמות המשפחות הנזקקות גם השנה. זה רק עולה כל הזמן. הוצאתי מהרשימה משפחות אחרות שהיו נראות לי פחות בלחץ כדי להוסיף משפחות אחרות שיעברו את החג בצורה מכובדת".

העמותה תספק חבילות גם לכאלו שיצטרכו ברגע האחרון, "העמותה שלי מוכרת בכל מה שקשור לחלוקה ברגע האחרון", הוא אומר. "אם בא אלי מישהו שאומר שהוא חזר למשל מבית החולים או חיילים בודדים, אני לא אגיד להם להביא לי אישור ברגע האחרון, אני נותן להם. אנו מספקים הרבה מענה בשעות האחרונות. היו מקרים של תושבים שהגיעו עם האשראי לקניות והכרטיס שלהם לא עבר בסופר והם נתקעו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר