אורי אהד, איציק ישראל ותמי ז'יטלני. צילום גדי אהד, בן פרג'

סיעת הביצועיסטים מבקשת: להסמיך את הוועדה העירונית להעניק הנחה בארנונה למי שפוטרו או הוצאו לחל"ת

לדברי חברי הסיעה קיימת תקנה המאפשרת להסמיך את וועדת ההנחות להעניק הנחה של עד 70 אחוז. העירייה: "כמו שכבר כל ילד במדינה יודע, ההנחה בארנונה הינה בסמכותו הבלעדית של משרד הפנים"

פורסם בתאריך: 9.7.20 17:49

לאור משבר הקורונה מבקשת סיעת הביצועיסטים ממועצת העיר להקל בתשלומי הארנונה למשקי הבית ולהסמיך את הוועדה העירונית להנחות בארנונה להכיר במשבר הקורונה כאירוע חריג. "בשבוע שעבר התפרסמו, לצערנו הרב נתונים המראים כי כ-26,500 תושבים נפלטו למעגל האבטלה (פוטרו או הוצאו לחל"ת כפוי). כעת, לצערנו הרב, עם מה שנדמה כהתפרצותו של 'הגל השני' והטלת מגבלות נוספות על ידי הממשלה, הרי שנדמה כי המצב עלול להחמיר ותושבים נוספים ימצאו עצמם מחוץ למעגל התעסוקה", הם כותבים במכתבם לראש העירייה. עוד הם מציינים מציינים שלמציאות זו השלכות מרחיקות לכת על חיי היום  יום של משפחות אלו, אשר פרנסתן נפגעה והכנסותיהן נחתכו בבת אחת. "ביכולתנו להעניק סיוע למשפחות אלו, במתווה חוקי אשר אינו מצריך את אישור משרד הפנים, אך מחייב את הסמכת ועדת הארנונה העירונית", הם כותבים. הם מסבירים שתקנה 7 בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), קובעות שהוועדה תהא מוסמכת לתת הנחה בשיעור של עד 70 אחוזים למחזיק בנכס שהוא נזקק וקרה לו אירוע אשר הביא להרעה משמעותית בלתי צפויה במצבו החומרי.

נתונים קשים: מספר המובטלים בפתח תקוה גדל ב-544 אחוז מאז פרוץ משבר הקורונה

"נוכח האמור לעיל מתבקש אישור מועצת העיר לוועדת ההנחות להכיר במשבר הקורונה, לגבי משפחות אשר אחד או יותר מראשיהן, נאלצו לצאת לחל"ת או פוטרו למרבה הצער, כאירוע חריג אשר גרם להרעה משמעותית, בלתי צפויה במצבם החומרי. מאחר ומועצת העיר עתידה להתכנס לישיבה רק ביום 26/7/2020, נבקש לקיים הצבעה טלפונית, לקבלת אישור מועצת העיר".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כמו שכבר כל ילד במדינה יודע, ההנחה בארנונה הינה בסמכותו הבלעדית של משרד הפנים. בדומה לימים שקדמו למשבר הקורונה, בהם ביקשה העירייה לתת הנחה לעסקים ורק לאחר ההנחיה הגורפת (לכל הרשויות) של משרד הפנים בנושא – היה ניתן להוציא זאת לפועל. לא ניתן לעשות שום שינוי בתשלום הארנונה ללא החלטת משרד הפנים – החלטה הניתנת ברמה הארצית. מי שעוקב אחר המתרחש בזירה הארצית, בוודאי ראה לאחרונה כי יוזמות שונות שמשרד הפנים ניסה לקדם נפלו בסוף ע"י משרד האוצר. לאור כך – כאמור, מדובר בהצעה דמגוגית אשר מטרתה לעשות פופוליזם זול ולזרוע חול בעיני הכתבים – בשונה מהתושבים שכבר מבינים את הנושא לאשורו. נציין בנוסף כי עד כה העירייה נתנה לעסקים הנחות בסך מצטבר של קרוב ל-150 מיליון ש"ח, לצד מיליוני שקלים נוספים שהוזרמו לטובת יוזמות ייחודיות. נדגיש בנוסף כי כיום העירייה מאפשרת הנחות ל-41% מתושבי פ"ת על פי הגדרות החוק.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר