ברז מטפטף צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
ברז מטפטף צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

גם חשבונות המים שלכם קפצו בחודשים האחרונים? אתם ממש לא לבד

תושבים משכונות שונות מתלוננים על עלייה גדולה בחודשים האחרונים בסעיף הצריכה המשותפת. מיתב: "כל פניה של התושבים שצוינו טופלה באופן פרטני, התאגיד אף פנה מיוזמתו לחלק מהתושבים"

פורסם בתאריך: 15.7.20 19:49

תושבים משכונות שונות בעיר מתלוננים על כך שחשבונות המים עלו בחודשים האחרונים. "כבר חודשים רבים אנחנו מקבלים בבניין חשבונות מים מאוד גבוהים", מספר רונן יום טוב שמתגורר ברחוב יוני נתניהו באם המושבות. הוא מסביר שהחשבון מחולק לצריכה פרטית ולצריכה משותפת, והעלייה הגדולה היא בחיוב עבור צריכה משותפת.  "בתור ועד הבית, התחלתי לבדוק אצל השכנים בבניין ובשכונה בכלל מה קורה וראינו שמדובר בתלונה שחוזרת אצל לא מעט תושבים. פנינו למיתב והם אמרו שצריך לבדוק אם יש נזילה, שלחנו את השעון שחזר תקין, אבל החשבונות המשיכו להיות גבוהים. העלייה היא אצל כולם, היא בשטח הציבורי, מדובר בעליה של מאות אחוזים בחודשיים בצריכה המשותפת. צריך להבין שחשבונות הממוצעים נעו לפני העלייה בסכומים בין 250 ל-350 בחודש ועכשיו זה קפץ ל- 400-500 שקלים למשפחה, את זה צריך להכפיל ב-12 חודשים וב-51 דיירים שיש אצלנו בבניין. מאוד חשוב להדגיש שהעלייה לא קשורה לתקופת הקורונה כמו שמנסים להגיד. זה התחיל הרבה הרבה לפני".
לאור התלונות הרבות, העלה יום טוב פוסט בקבוצת הפייסבוק של 'אם המושבות החדשה' וקיבל לא מעט תלונות דומות של תושבים אשר טענו שגם אצלם החיוב עלה. אחת התלונות היא מתושבת מרחוב רוטשילד: "אנחנו משפחה של ארבע נפשות וחשבון המים שלנו אחת לחודשיים לא עבר את ה-280 שקלים ולאחר ההתייקרות הוא עומד על קרוב ל- 450 שקלים. פנינו לחברת מיתב, אך הם העבירו את האחריות לוועד הבית, פנינו לוועד הבניין וגם הם פנו לחברת מיתב שטענו שיש נזילה, דבר שנבדק ולא נכון ובפועל החשבון גבוה".
ממיתב נמסר בתגובה: תאגיד "מיתב" מעניק שירות מקצועי שקוף ויעיל. כל פניה של תושבים לתאגיד בנושאים שצוינו טופלה באופן פרטני. התאגיד אף פנה ביוזמתו לתושבים שפרסמו תלונות בפייסבוק ובקבוצות הווטסאפ – מבלי לפנות לתאגיד, ובדק לעומק גם את תלונותיהם. במקרים רבים נמצא כי הסיבה לצריכה המשותפת הגבוהה הינה נזילה בצנרת המים. הדבר נמסר לתושבים והם יזוכו בחשבונם – בהתאם לחוק, לאחר הגשת חשבונית על תיקון הנזילה. לגבי המקרים הספציפיים: ברחוב יוני נתניהו 10 נרשמה עליה בצריכה המשותפת בשתי תקופות לגביהן התקבל דיווח מהתושבים על נזילה, אך לא הוגשה בקשה לזיכוי בגין הנזילה. התושבים מוזמנים להגיש בקשה – ואנו נזכה אותם בהתאם לחוק. לגבי רוטשילד 79 – התאגיד יצר ביוזמתו קשר עם נציגי ועד הבית – אשר מסרו שהצריכה תקינה וכי הם אינם מעוניינים בבדיקה של התאגיד. אנו מודעים לתקופה הקשה שעוברת על התושבים ועושים את המרב על מנת להקל עליהם. נמשיך ונעניק שירות מקצועי שקוף ויעיל בכל דרכי השירות של התאגיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. איציק גור

    גם במרכז העיר היה לנו סיפור כזה בבניין. והם חילקו את זה בין הדירות באופן שרירותי חלק כמוני קיבלו תוספת של מאות שקלים וחלק של עשרות שקלים. הפקידה במיתב לא ידעה להסביר למה..

  2. יוסף

    התאגיד מיצב מיצר הכנסה נוספת עח הציבור והם משקרים. דוגמא מאצלינו קבלנו חיוביים גבוהים על צריכה משותפת של 24 קוב לחודשיים ומיתב שלחה לנו מכתבים שיש נזילה. לאחר בדיקה יסודית שאין נזילות ביקשנו בדיקת המונה מים הראשי תמורת תשלום של 162 ש"ח והחליפו לנו את המונה .ראו זה פלא לאחר ההחלפה לאן היה לנו חריגה ולא חויבנו מצריכה משותפת.למרות זאת מיצב טענו שהמונה שנשלח לבדיקה היה תקין. ולא הסכימו להחזיר לנו את התשלום עבור הבדיקה והפרשים שנגבו על שאיבת היתר המשותפת

  3. רחל

    ולמה המים שלהם מפוצצים בכלור?
    פותחת את הברז יש ריח מטורף של כלור

  4. משה

    גם בשכונת הדר גנים חשבונות המים קפצו פי 2.
    הייתי רגיל לקבל 200₪ לחשבון למשפחה בת 3 נפשות,
    ועכשיו החשבונות קפצו ל 400₪
    כמובן שמיתב מאשימה את הבניין שיש נזילה.
    צריך לחקור לעומק את כל הנושא הזה של חשבונות המים של מעצב בעיר פתח תקוה!!

  5. בן רפאל

    כמה טוב שהנושא עולה

    כיו"ר ועד בית אני "מופצץ" כבר מזה כשנתיים בהודעות על צריכה חריגה כל הבדיקות לרבות התקנת "אל – חזור " העלו חרס

    אני מציע התארגנות של תושבים לצורך הגשת תביעה ייצוגית נגד מיתב בכפוף לבדיקות עצמיות ע"י גורם אוביקטיבי.

    אני קורא למערכת "מלאבס" לתת יד לצורך ענין זה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר