עיריית פתח תקוה, המכתב שנשלח. צילום זאב שטרן

"זו סתימת פיות": איום בפיטורים על עובדי עירייה שיבקרו אותה או את גרינברג ברשתות

תגובות קשות למכתב ששלח יו"ר ועד העובדים, אלי שלמה לעובדי ועובדות העירייה, בו כתב: "אני מפציר בכם להימנע כעובדי עירייה מלהעלות פוסטים כנגד מקום העבודה או כנגד ראש העיר, אשר עלול לפגוע בכם בסופו של דבר"

פורסם בתאריך: 8.9.20 17:18

יו"ר ארגון העובדים בעיריית פתח תקוה, אלי שלמה, שלח מכתב לעובדי העירייה ובו כתב שחל איסור על העלאת פוסטים נגד העירייה או נגד ראש העירייה, רמי גרינברג, או פוסטים בהם יש "ביקורת נוקבת כלפי התנהלות העירייה". המכתב עורר ביקורת וכעס רב אצל מספר גורמים. מספר חברי אופוזיציה טוענים כי מדובר ב"דיקטטורה ובסתימת פיות".

"לאחרונה רבו המקרים של עובדים אשר העלו פוסטים שלוחי רסן כנגד ראש העיר באופן אישי ו/או העברת ביקורת נוקבת כלפי התנהלות העירייה, מקום עבודתכם", כתב יו"ר הוועד לעובדות ולעובדים. "אבהיר כי ארגון העובדים, רואה בחומרה העלאת פוסטים אלו העולים אף לכדי עבירת משמעת ומשכך, אני רואה לעצמי חובה לפנות אליכם להימנע מכך לחלוטין. ארגון העובדים, מתריע כי לאור הישנות המקרים, אזי עובד אשר יפעל בדרך זו, עלול למצוא עצמו כמי שנוקטים נגדו בהליכי משמעת והדבר אף עשוי להגיע עד כדי פיטורים, ללא יכולת ממשית מצד ארגון העובדים לסייע לו. אשר על כן אני מפציר בכם להימנע כעובדי עירייה מלהעלות פוסטים כנגד מקום העבודה או כנגד ראש העיר, אשר עלול לפגוע בכם בסופו של דבר".
יו"ר האופוזיציה אורי אהד, הגיב בחריפות למכתב: "ראשית, מדובר בדבר שהוא לא חוקי. הם כותבים בצורה מאוד פשוטה, שמי שיבקר את גרינברג, יהיה מועמד לפיטורים ואין סעיף בחוק שמאפשר פיטורים על בסיס מתיחת ביקורת. יש פה איום לא חוקי, תסתמו את הפה או שנפטר אותכם. בנוסף, צריך להבין שלא מעט מהעובדים מתגוררים בעיר והם צורכים את השירותים העירוניים וכמו שהעירייה לא אוסרת אליהם להיות פעילים בוועד ההורים ובוועד השכונה, אזי אסור לה לאסור עליהם למתוח ביקורות. בנוסף, במכתב אין כל התייחסות לנושא המחמאות לראש העיר. להחמיא מותר ולבקר אסור? מדובר על דיקטטורה ואפילו בריונות. לא ראיתי את וועד העובדים יוצא למאבקים כשפגעו בזכויות העובדים. במקום שהנהלת העיר תראה בעובדים שותפים, היא מכפישה אותם ומכריזה מלחמה. בתקופתי כראש עיר, ראינו בעובדים שותפים במתן שירות לתושבים".

המכתב שנשלח

אחד העובדים ביקש להוסיף: "מדובר בסתימת פיות. אני לא מצליח להבין למה לעובד אסור להביע את עצמו בקבוצות בהם הוא חבר. אני לא מדבר על קללות וירידות אישיות, אלא על ביקורת לגיטימית ועכשיו אנשים יחששו להתבטא ולא משנה באיזה נושא, כי מישהו מחפש אותם".
חברת המועצה ענת זנזורי מוסיפה: "זה סוג של סתימת פיות וזה לא חדש אצל רמי. הייתי מבינה, אם גוף כמו עירייה, היה אומר לעובדים שלו, אתם כעובדים לא כותבים על העירייה לא טוב ולא רע. הגיוני שראש עירייה לא היה רוצה שיכתבו בגנותו, אבל גם הוא צריך לדאוג שלא יהללו וישבחו אותו כל היום. כי בפועל הרבה עובדים במהלך שעות העבודה שלהם, נמצאים בכל המדיה החברתית ומשבחים ומvללים את ראש העיר, בזמן העבודה וזה לא מקובל. המכתב צריך להשתמע לשני הכיוונים".

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

אלי שלמה אמר בתגובה: "אני מייצג את העובדים נאמנה ואני בא להגן על העובדים. לא מדובר על פוסטים ועל ביקורת בונה, אלא על השמצות אישיות ופוגעניות כנגד ראש העיר וחברי מועצה בנושאים אישים ואשר לא קשורים לעבודה. אני בעד חופש הביטוי, אבל להוציא פוסטים פוגעניים, זה אסור והמטרה שלי היא רק לטובת העובדים. שיזהרו וישקלו לפני שהם כותבים פוסט. ראש העיר לא הנחה אותי וזה יוזמה שלי, שהעובד יידע את מקומו. אני לא מדבר על ביקורת, אלא מי שיוצא פוסט פוגעני אישי, תהיה לו בעיה. כל עובד שפונה אלי, מקבל ייצוג ואנחנו נחשבים לאחד הוועדים הכי חזקים ודואגים שלא תהיה פגיעה בזכויות העובדים".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בנוהג מתבקש המסדיר את היחסים הפנים ארגוניים בתוך העירייה. יודגש כי לא מדובר בנוהג חדש, שכן הוא קיים גם ברשויות אחרות ובארגונים פרטיים. כמו כן, הדבר מעוגן בפסקי דין וכפוף להנחיות המדינה. מטרת המכתב היא להסדיר יחסי עבודה תקינים בתוך הארגון ולמנוע הכפשות שחלקן אישיות והוצאת דיבה כלפי עובדים במערכת. פרסום הכפשות כלפי עובדים ברשתות החברתיות – מעכיר את האווירה בארגון ומפרק אותו מבפנים. בדומה לנוהג הקיים בשאר הארגונים המתנהלים באופן תקין, כל עובד בעיריית פתח תקוה יכול להתלונן ולהציף בעיות באופן מוסדר וכפי שמקובל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ציני גלדוע

    רמי גרינברג יצאת איש קטן. ברוסיה הקומוניסטית הממשל לא סתם פיות כמו בפתח תקוה. אתה סתם הורס את ההשתדלות והעשיה שלך בנושאים חשובים אחרים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר