אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין
אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין

לקראת יום כיפור: כך תרכבו נכון ובטיחותי על אופניים

בעשור האחרון בעיר נפגעו 39 ילדים ובני נוער בעת שרכבו על אופניים ביום כיפור. בשנת 2016 נפגעו בפתח תקווה חמישה ילדים, אחד נפצע קשה וארבעה קל

פורסם בתאריך: 26.9.17 06:33

39 ילדים ובני נוער נפגעו בפתח תקווה שכשרכבו על אופנים בעשור האחרון ביום כיפור, כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק. בסך הכול נפגעו בעשור האחרון ברחבי הארץ 1,085 ילדים ובני נוער, מתוכם 280 נפגעו קשה ונהרגו 20. בשנת 2016 נפגעו בפתח תקווה חמישה ילדים, אחד נפצע קשה וארבע קל.

בראש העין נפצעו לאורך העשור האחרון 11 ילדים, שניים קשה ותשעה קל. בשנת 2016 נפצע ילד אחד בלבד, באופן קל.

"הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולכן משרד התחבורה חייב לעשות הרבה יותר כדי לצמצם את ההיפגעות שלהם בתאונות דרכים ובעיקר בתאונות אופניים", מסביר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "בעוד מספר ימים יציינו ברחבי ישראל את יום הכיפורים, יום שמרובה בהיפגעות של ילדים בתאונות אופניים. זה הזמן להגביר את המודעות בקרב הילדים לסכנות שהכביש מציב, ובמקביל ראשי הערים והרשויות חייבים להתחיל להתחשב ברוכבי האופניים ולסלול עבורם שבילי רכיבה רציפים ובטוחים. בכל מפגש בין רוכב אופניים וכלי רכב הרוכב תמיד יפסיד ויפגע ולכן התשתיות חייבות להיות בטוחות עבור הרוכבים במטרה לצמצם את המעורבות הגבוהה שלהם בתאונות דרכים".

באור ירוק מזכירים שחובה לרכב עם קסדה רכוסה – גם באופניים, באופניים חשמליים, ברולר בליידס, בקורקינט ובהוברבורד. ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים, מגני ברכיים וכפפות. לילדים מתחת לגיל 16 אסור לרכב על אופניים חשמליים והוברבורד.

לפני כיפור, יש לוודא את תקינות האופניים-הצופר, הצמיגים, הבלמים, התאורה ומחזירי האור וכן לדאוג להתאים לכל רוכב את זוג האופנים שמתאימים לו, כך שקצות האצבעות יגיעו לקרקע מוגנת. פגיעות ראש מהוות את הפגיעה הקשה ביותר ובמקרים רבים, פגיעת ראש היא גם הפגיעה השכיחה ביותר בקרב רוכבי אופנים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר