רחוב חובבי ציון

חניה חינם במרכז בערב החג? בעלי העסקים לא מתלהבים: "העירייה לא עושה כאן כלום"

בישיבת מועצת העיר תובא לאישור הצעה לאפשר חניה חינם במרכז העיר בערבי חג ובימי חול המועד. בעלי עסקים: "מרכז העיר מכוער, העירייה לא ממש דואגת לניראות של המקום". העירייה: "אנו משקיעים מיליונים"

פורסם בתאריך: 22.3.21 08:41

העירייה הודיעה שבישיבת מועצת העיר ביום רביעי הקרוב, תובא לאישור הצעה של ראש העירייה רמי גרינברג וסגנו צדוק בן משה, למתן חניה חינם בכחול לבן בערבי חג ובימי חול המועד. בעירייה אמרו כי מטרת ההצעה היא לעודד מבקרים וקונים להגיע למרכז העיר ולהקל על הציבור בימי העומס והלחץ סביב אזורי המסחר. בהצעה מצוינים המועדים בהם ניתן יהיה לחנות ללא תשלום, ערב (יום לפני) פסח, ערב פסח שני, ערב ראש השנה, ערב יום כיפור, ערב חג הסוכות ולאורך ימי חול המועד, ערב שמחת תורה ועוד.
מי שפחות מתלהב מהעניין, הם בעלי העסקים במרכז העיר, שמעלים טענות רבות על היחס של העירייה למרכז העיר. "החניה הזו בערב החג היא בקושי פלסטר, זה לא ממש נותן מענה לבעיות של מרכז העיר", אומר בעל עסק. "מעבר לזה שמרבית החניות היום תפוסות על ידי בעלי העסקים שחונים בכחול לבן ואף אחד לא ממש מפקח על כך, מרכז העיר חייב פתרון אמיתי, לא משהו לכמה שעות. חייבים להפוך אותו למקום אטרקטיבי, מקום שאנשים יירצו להגיע אליו. היום לצערי, אנשים מעדיפים ללכת לקניונים או למרכזים מחוץ לפתח תקוה ולא להגיע למרכז העיר שלצערי מוזנח ונראה כמו שוק". בעל עסק אחר מוסיף: "לצערי לא נעשה שום דבר מאז התחלף שלטון בעיר. מרכז העיר מכוער, הוא לא נותן מענה ללקוחות, החנויות של המותגים מעדיפים לא לפתוח במרכז, כי אין לקוחות. העירייה לא ממש דואגת לנראות של המקום. כל הבניינים ישנים ומוזנחים וצריך לחייב את בעלי הבניין לשפץ את החזיתות".
איך העבודה בימים האחרונים?
"העבודה אצלנו היא בסיסית וזה מאוד צולע, בשנים היפות המרכז בתקופה שלפני החגים היה פורח ושכחנו את התקופה הזו כבר ולצערי אנחנו מרגישים שלא עושים כלום".
מה צריך לעשות לגבי החניה?
"אם יהיה פיקוח והעירייה תדאג שניתן יהיה להחנות רק שעתיים ולאחר מכן בעל הרכב יחוייב, אז אולי החניה תתפנה. כרגע זה רק יחסי ציבור של ראש העיר".

מדוברות העירייה נמסר: "ראש העיר הציב בראש סדר העדיפויות העירוני את פיתוח מרכז העיר, מתוך מטרה לחזק את האוכלוסייה המקומית וכן כדי שיהווה מוקד משיכה תיירותי. שכן, חלק ניכר מתקציב הפיתוח בעלות של עשרות מיליוני שקלים, לצד השקעות משרדי הממשלה, מופנים לפרויקטים שונים במרכז העיר. כמו כן, העירייה מקדמת פרויקטים תיכנוניים כדי להכניס למרכז העיר אוכלוסיות חזקות וכן מושקעים מיליוני שקלים בביטחון ובפרויקטים קהילתיים. רק מן המעט שהעירייה השקיעה לאחרונה במרכז העיר, השוק העירוני שודרג בעלות של כ-10 מיליון ₪, הוקם חניון ציבורי בסמוך לשוק וכן מיליון ש"ח עבור ריצוף וריבוד כביש בר כוכבא, מליוני שקלים עבור שידרוג ושיפוץ מתנ"ס לב המושבה ועוד. בנוסף, מידי ישיבת מועצה מועברים מיליוני שקלים, מעבר לתקציב הרשות, עבור נושאים שונים הנוגעים לשדרוג מרכז העיר וכן תקציב הפיתוח על סך כ-350 מיועד בחלק ניכר ממנו לטובת טיפוח פני הרחובות השונים במרכז העיר. זאת בנוסף לקידום פרויקטים של התחדשות ושימור מבנים היסטוריים כפי שמורה מסמך המדיניות שאושר לאחרונה לגבי מרכז העיר. ראש העיר עומד בקשר רציף עם נציגויות סוחרים במרכז העיר ובמסגרת פגישה שהתקיימה בנושא לאחרונה, עידכן את הסוחרים על סטטוס הקמת התחנה המרכזית החדשה, מה שייתן פיתרון תחבורתי מקיף לאזור כולו, שדרוג המדרחוב לטובת עידוד המסחר במקום וכן הקמת שירותים ציבוריים לרווחת המבקרים ועוד. כפי שניתן להבין, בשנתיים האחרונות העירייה משקיעה תקציבים בהיקפים חסרי תקדים לטובת פיתוח ושידרוג מרכז העיר, כפי שלא היה מעולם. לטובת הגשמת החזון של ראש העיר לגבי מרכז העיר, העירייה תמשיך להשקיע בפרוייקטים של בינוי, טיפוח ותרבות במרכז ככל שיידרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר