המתנדבות בעבודה במטבח של נטלי

"אמשיך לבשל כל עוד יש לי כוחות". ב'מטבח של נטלי' מבשלים ל-200 משפחות

השבוע הושק 'המטבח של נטלי', פרויקט חסד שהקימה לפני כשנה וחצי נטלי סחייק. זה התחיל בבישול ביתי למספר דרי רחוב ומשפחות, אך בשנה האחרונה גדל מספר הפניות. באחרונה קיבלה סחייק מבנה עירוני

פורסם בתאריך: 27.5.21 12:52

ביום שני השבוע התקיים אירוע השקה של 'המטבח של נטלי', פרויקט חסד שהקימה לפני כשנה וחצי נטלי סחייק, תושבת שכונת כפר גנים ג'. סחייק החלה לבשל בתחילה בביתה למשפחות נזקקות, דרי רחוב שאין להם אוכל ולאט לאט הכמות הלכה וגדלה. היום בפרויקט שלה יש למעלה מ-100 מתנדבים והיא מחלקת אוכל ל-200 משפחות, קשישים עריריים, חולים אונקולוגיים, ניצולי שואה ועוד, שמקבלים ארוחה בשרית, תוספת, לחמניות, עוגה וירקות. לצד זה היא מחלקת אוכל גם להומלסים בתל אביב וגמ"ח בבני ברק. האוכל מחולק בימי רביעי וכן יש חלוקה נקודתית על פי הצורך.

השבוע אחרי שנה וחצי בה בישלה בביתה, קיבלה מהעירייה מקום עם מטבח תעשייתי ברחוב פנחס חגין 16 בכפר גנים. החלום שלה הוא שהפרויקט יהפוך למודל בערים נוספות. "כשהתחתנתי, אמרתי לבעלי שאני לא אעבוד ואגדל את הילדים ולצד זה אנחנו משמשים כמשפחת אומנה, אנחנו קולטים ילדים, משקמים אותם והם חוזרים הביתה. לפני שלושה חודשים עזבה הילדה שגרה אצלנו כשנה וחצי", היא מספרת, "אני מרוקאית ותמיד בישלתי וכשהייתי שומעת על דר רחוב שאין לו אוכל הייתי מביאה לו אוכל או מזמינה אותו לשבת, וכך גם עם אמהות חד הוריות. לפני כשנה וחצי, זה הלך וגדל וכתבתי בקבוצת הוואטסאפ של הבניין שאני מבשלת ואם מישהו רוצה לתרום מוצרים יבשים הוא מוזמן. אנשים התחילו לשים לי ליד הדלת מוצרים וזה הלך וגדל וזה הפך להיות עיסוק של 24/7. בהתחלה הייתי מבשלת ובערב יוצאת לחלק את האוכל יחד עם בעלי והילדים ואחותי אסנת שפירא. ואז קיבלנו פניות מהעובדות סוציאליות על משפחות או קשישים שזקוקים לאוכל ומקבוצה של 6-7 בנות מתנדבות זה הלך וגדל. וכך במשך שנה וחצי, לא היה לי בית, הכל היה ארגזים, ירקות ותרומות. הבית שלי הפך למטבח אחד ענקי".

לצד בישול האוכל התחילו להגיע גם תרומות של בגדים ומוצרים, אותם המתנדבות ממיינות ומחלקות למי שצריך. "מה שחשוב לי זה איכות האוכל והמוצרים, מה שאני מבשלת לילדים ככה אני מבשלת. המוצרים הכול סוג א', וכמובן הכל נעשה בהתנדבות בלבד'".

יחד איתה בפרויקט נמצאות לילך קנדינוב, אשר אחראית על כל נושא הגיוס הכספים, מיצוי כל הזכויות לקשישים וכן הקמת העמותה שקיבלה אישור לפני כחודש. פעילה נוספת היא אורית קוריאט, שהצטרפה לניהול לפני כעשרה חודשים והיא אחראית לכל נושא סידור העבודה, גיוס מתנדבים, תרומות, והקמת המטבח התעשייתי.

עם הזמן והקשיים הכלכליים של לא מעט משפחות ואנשים בעקבות משבר הקורונה, הפרויקט הלך וגדל, ואז עלה הרעיון לפנות לראש העירייה רמי גרינברג ולנסות ולקבל מקום עירוני, במיוחד כשלא מעט מהנזקקים מגיעים דרך אגף הרווחה. מי שפנתה אל גרינברג הייתה קוריאט, ולאחר שהוא הבין את גודל המיזם, הוא מיד שיתף פעולה ונתן להם מקום בשכונה בה מתגוררים לא מעט פעילים. המקום פועל בימי רביעי חמישי ובו מתנדבים רבים, תושבי העיר, ובהם גם תלמידי בית ספר אשר עושים מחויבות אישית, חניכי תנועות נוער, ועוד. "מה שייחודי למקום שלנו זה האחדות. כולם מגיעים ועובדים זה לצד זה, דתיים וחילונים, ימניים ושמאלניים והיופי שכולם עוזרים לכולם", אומרת סחייק.

נטלי היא בת 47, נשואה לאבי ואמא לארבעה ילדים בני 17, 13,15 ו-6. "לשמחתי לא חסר לי כלום בבית ואני אמשיך לבשל כל עוד יש לי כוחות, אני בחורה צעירה", היא אומרת. "אני מודה לראש העיר רמי גרינברג שאפשר לנו מקום כזה ומקווה שכולם יירתמו ויאמצו את המודל הזה. עוד אני מבקשת להודות לעובדי העירייה, שנתרמו ועוזרים בכל מה שצריך תמיד עם חיוך על הפנים וכמובן למתנדבים הרבים, המבשלות, המחלקים וכל מי שעוזר. בלעדיהם זה לא היה קורה וזה למען הקהילה של פתח תקוה שעוזרת לנזקקים".

כאמור לפני כחודש נפתחה העמותה – המטבח של נטלי. מייסדות העמותה ומורשות החתימה הן לילך קנדינוב ונטלי סחייק. חברות וועדת ביקורת: סוזי דון ואודליה גלזר. חברות וועד: שושי כהן ורבקה זילברברג. יו"ר העמותה: אורית קוריאט. כמו כן חברות בעמותה: חני עזרא, דורית מנצור ועליזה כהן.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יפעת

    נטלי את אור והשראה. כל הכבוד לך ולכל הנשים שחברו למען הפרויקט המתמשך הזה. מקווה שביום אחד בקרוב מתישהו תבשלו רק לשם ההנאה ולא לצורך קיומם של נזקקים. אמן

  2. עמנואל כהן

    אין ספק צדיקה כדולה.כיצד ניתן ליצור קשר?
    יש מספר טלפון…??
    תודה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר