ההפגנה במוצ"ש לפני כשבועיים. צילום מוטי מילרוד
אחת ההפגנות צילום מוטי מילרוד

תם השקט: בג"צ התיר להפגין בכפר גנים ג' ללא מגבלות

בוועד השכונה מודאגים: "עכשיו יהיה יותר גרוע, גם כשניסינו לשמור את הסדר בהפגנות ופנינו אליהם הרגשנו שאין עם מי לדבר"

פורסם בתאריך: 8.10.17 16:30

בג"ץ קבע לפני זמן קצר כי ניתן יהיה להפגין בכיכר גורן בשכונת כפר גנים ג', גם מבלי לבקש את אישור המשטרה, וללא הגבלת מספר המשתתפים. ההפגנות מתקיימות שם כבר מעל ל-40 שבועות, במחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שמתגורר בסמוך. נושא ההפגנות הגיע כבר לבג"ץ לפני מספר שבועות, ובית המשפט קבע הגבלת כמות המשתתפים ל-500, אי חסימת הכביש והגבלת מערכת ההגברה של המפגינים, כל זאת לאור ההפרעה המתמשכת לתושבי השכונה.
במשטרה ציינו בהתייחסותם הקודמת לבג"ץ כי מבחינתם הם אינם מתכוונים להמשיך ולאשר את ההפגנות בכיכר, והציעו מקומות חלופיים כמו הפארק הגדול. לפני כחודשיים לערך המשטרה אף חסמה את הכניסה לשכונה במטרה למנוע את קיום ההפגנה. אך כעת פסק בג"ץ כי ההפגנות יכולות להתקיים גם ללא אישור המשטרה.

השופטים ציינו כי מדובר המפגינים יצטרכו לספק הודעה בלבד על קיום ההפגנה, וכי המשטרה תוכל להציב תנאים לקיום הפגנות למען שמירה על הסדר הציבורי. שופטי בג"ץ בראשות השופטת דליה חיות ציינה כי לא ניתן לממש את הזכות להפגין כאשר מספר המפגינים מצומצם ל-500, וכי לא הוצגה ראיה לפגיעה בסדר הציבורי.
"אני מקווה שלא נחזור לעבר", אומר יו"ר ועד השכונה ומי שהגיש את העתירה, צדוק בן משה, "פשוט חוזרים להתחלה ולדעתי יהיה יותר גרוע. כעת הם מגיעים משוללי רסן ושום דבר לא עוצר אותם. לקחו את החוק וסילקו אותו. הם גם מקבלים רוח גבית. גם שניסינו לשמור את הסדר בהפגנות ופנינו אליהם הרגשתי שאין עם מי לדבר. בחודש האחרון ההפגנות התמעטו לכמה מאות בודדות שלא הפריעו לשכונה, אך נראה שהם רוצים להיכנס לתודעה הציבור. כל עוד ההפגנות לא מפריעות לציבור בשכונה אז לא מפריע לנו, אך לדעתי המצב יחזור לקדמותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר