רחוב כצנלסון בנווה גן, צילום באדיבות התושבים

"זו החלטה מסוכנת" | תושבים יוצאים נגד החניות האלכסוניות בנווה גן

תושבים ברחוב כצנלסון בנווה גן אומרים על ההחלטה להפוך את החניות ברחוב לאלכסוניות: "שדה הראייה של הולכי הרגל צומצם משמעותית, זו רק שאלה של זמן עד שיקרה חלילה אסון"

פורסם בתאריך: 1.7.21 08:38

תושבים המתגוררים ברחוב כצנלסון בנווה גן מספרים שהופתעו לגלות באחרונה שהרחוב הסואן בו הם מתגוררים, הפך לפתע מרחוב דו מסלולי וחד סטרי לרחוב חד מסלולי עם חניות אלכסוניות. מספר תושבים אמרו: "זו אחת ההחלטות האוויליות והמסוכנות ביותר שנלקחו בשכונה בשנה האחרונה".

לדברי התושבים מדובר ברחוב שמשמש מעבר גם מהרחובות אסירי ציון ושירת אסתר ועל כן עוברים בו מאות כלי רכב מדי יום. "סימון החניות האלכסוניות גרם לצמצום שדה הראייה של הולכי רגל והנהגים. זו רק שאלה של זמן עד שיקרה חלילה אסון, בגלל רכב שיוצא ברוורס או משאית שלא עוברת ברוחב הרחוב", אומרת זיוה לוי, תושבת הרחוב ומי שמרכזת את תלונות התושבים מול העירייה. "ילדים ומבוגרים צריכים להגיע עד אמצע הכביש כדי לחצות אותו".

בנוסף, לטענת הדיירים בגלל סימון החנייה האלכסונית, למעשה צומצם הרחוב לכדי נתיב אחד, דבר שמשמעותו פקקים, חסימות והפרעות לתושבי הרחוב. "החניות מבטלות נתיב אחד ומשאירות נתיב צר וכל עצירה של רכב ובעיקר רכבי משלוחים, משאית זבל, הובלות וכיוב', חוסמת את הכביש לדקות ארוכות וגורמת לחיכוכים וצפירות. בנוסף יש מי שלמרות הסימונים עדיין חונים בחניות כפולות וחוסמים את הכביש. זה רחוב שיש בו לא מעט מוסדות חינוך ובתי כנסת. מה שגורם לפקקים איומים גם בשעות של פיזורים ואיסופים".

"הבנתי שהייתה טענה של מצוקת חנייה", היא ממשיכה ומסבירה, "אבל זו לא הדרך לפתור זאת. אפשר להקים חניונים מסודרים ולא להפוך את הרחוב שלנו לחניון ציבורי. אנחנו לא יודעים מי פנה וביקש להוסיף את החניות האלה, בשם דיירי הרחוב, אבל הוא לא מייצג אותנו. זה בעיקר מרגיש שנעשה כאן מחטף, ללא התייעצות מוקדמת עם התושבים ושאף אחד ממקבלי ההחלטות לא חשב על הסכנות הטמונות בשינוי הזה עד הסוף או התחשב בתושבי הרחוב".

מה עשיתם בנושא?
"פנינו לעירייה בבקשה לבטל את החניות האלכסוניות לאלתר ולהחזיר את מצב הרחוב לקדמותו. נקבעה לנו פגישה בשטח עם שי שטרק, והוא אכן הגיע השבוע וראה את הדברים, אבל טען שסימון החניות בצורה הזו, אושר על ידי מחלקת בטיחות בדרכים. אני לא מבינה איך מישהו אישר דבר כזה, אולי על הנייר זה נראה תקין, אבל בפועל אין פה אפילו טיפת שדה ראייה".

לוי מסבירה כי כאשר התעקשו בפגישה על שינוי רוע הגזרה, נאמר להם להעלות את הדברים על הכתב מול העירייה ולחכות לוועדת הבטיחות הבאה, שעתידה להתקיים בעוד כחודשיים. "אין לנו חודשיים לחכות. עכשיו בחופשת הקיץ כשהילדים מסתובבים יותר ברחובות זו פשוט סכנת נפשות", היא מסכמת.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "מטרת השינוי היא להגדיל את היצע מקומות החניה באזור שבו קיימת מצוקה בהקשר זה. המהלך נעשה לאור בקשת תושבי האזור. לצד זאת, הנושא יובא שוב בפני ועדת התנועה בקרוב לטובת בחינה מחודשת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אבי כהן

    ממש מעשה איוולת, סכנת נפשות ברחוב.
    החניות ריקות בערב מי ביקש עוד חניה?

  2. אבי תושב הרחוב

    ממש מעשה איוולת, סכנת נפשות ברחוב.
    החניות ריקות בערב מי ביקש עוד חניה?

  3. עמוס

    דרך אגב יש מצלמות רוורס עין דג שנתן לראות תנוע חוצה
    התקנתי אחד כזאת ברכב עוזר מאוד יחד עם זאת לשים לב
    סעו בזהירות שיהיה בהצלחה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תראו בבקשה איך ההורים בכפר סבא כועסים מדוע צריכים לשלם עבור קיטנה עבור עלית כסף במסי העירה כפר סבא תקראו בבקשה צומת השרון כפר סבא ואז בתי ו מי זה ראש העיר שלנו .תודה שבת שלום.

  5. ארמונד בן שבת.

    מדובר בשערוריה, בניסיון להטיב את מקומות החניה, הפכו את תושבי המקום לבני ערובה ושחקני רולטה רוסית בחייהם ושל קרוביהם, בכל יום כמעט תאונות עכב התכנון ההרסני, להחזיר את המצב לקדמותו ומייד!!!!!

  6. עמית רדמי

    החלטה הזויה ומסוכנת .אין מרחב ראיה לילדים ומבוגרים לחצייה .לא הייתה אף פעם מצוקת חניה .להיפך תבואו בכל שעה ותראו שיש חניה פנויה.מהלך מסוכן מאוד בשביל חניה לרחובות הסמוכים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר