יוסי רוזנברג מקבל את אות המתנדב המצטיין

"התמונות ממירון לא נעלמות" | יוסי רוזנברג נבחר למתנדב מצטיין במד"א

יוסי רוזנברג, תושב העיר, מתפעל מערך שלם של מתנדבים במד"א. המתנדב המצטיין היה בין הראשונים שהגיעו לנפגעי האסון במירון ומדגיש: "להציל חיים זה סיפוק אדיר, לראות אחר כך אדם שאתה יודע שבזכותך הוא חי, זה המון"

פורסם בתאריך: 28.7.21 08:04

יוסי רוזנברג, מפתח תקוה זכה בתואר מתנדב מצטיין במד"א מרחב ירקון והוא אחד מ-25 מצטיינים ארציים של הארגון. רוזנברג, בן ה-52, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס משנת 2013, מפעיל כיום מערך של למעלה מ-100 מתנדבים. "אני רק הגפרור שמצית", הוא אומר, "אבל בסוף הפעילות נעשית בהרמוניה של המון אנשים שנותנים מעצמם, ובעיקר בשנה האחרונה שהיא שנה של פעילות 24 שעות ביממה, פשוטו כמשמעו".

כמדי שנה, מגן דוד אדום מקיים את טקס המצטיינים השנתי בשיתוף ידיעות אחרונות במסגרת מבצע העובד המצטיין על שם נח מוזס ז"ל. המתנדבים והעובדים המצטיינים מקבלים אות הוקרה מיוחד ממנכ"ל הארגון, אלי בין – על פועלם ותרומתם לארגון. השבוע נוכח משבר הקורונה, נערך הטקס המסורתי במתכונת שונה – כל מצטיין קיבל את תעודת ההוקרה בתחנת מד"א בה הוא פועל, בנוכחות מנהלי המרחבים, בני משפחה וחברים. רוזנברג זכה לקבל תעודת הוקרה על פועלו בסיוע לראש צוות המתנדבים בנושא ריכוז וניהול משמרות המתנדבים, ועל כך שביצע כל משימה במקצועיות יתרה.

רוזנברג מספר כי מה שהוביל אותו להתנדב במד"א היה התקלות אישית שלו עם מקרה חירום, שמלווה אותו עד היום, במהלכו חש חוסר אונים. "זה היה לפני המון שנים", הוא נזכר, "הייתי עד לאירוע טביעה בים של ילד ואני עמדתי ליד ולא ידעתי מה לעשות. בעקבות המקרה הזה, הרגשתי שאני חייב ללמוד להציל חיים והחלטתי להתחיל להתנדב במד"א".

יוסי רוזנברג

לפני שש שנים פנו אליו מנהל המרחב חיים דורי וסגנו אביחי חדד, וביקשו שרוזנברג יעזור להרים את כל הנושא של הפעלת מערך המתנדבים. רוזנברג, איש מחשבים בהכשרתו ועובד בתחום זה בבנק הפועלים, מעיד על עצמו כי הוא איש של טבלאות ונתונים ולכן היה האיש המתאים לתפקיד. "אני 'חי' את כל נושא הנתונים, המערכות והסדר. אז התחלתי לבנות בצורה מסודרת תוכנית עבודה חודשית, בניתי טבלאות עם כל הנתונים, כולל סטטיסטיקות של כל המתנדבים". בנוסף, הודות לניסיונו ההתנדבותי העשיר גם בבנק, רוזנברג מסביר כי פיצח את הדרך לליבם של המתנדבים. "צריך לדעת להעריך ולתת מילה טובה. אנשים מחכים ל'תודה' לא יותר. אם בסוף משמרת של 12 שעות על הכביש עם חולה מאומת שלחת למתנדב הודעה עם סמיילי ומילה טובה, עשית לו טוב בלב וזה יגרום לו לרצות להמשיך להגיע ולהתנדב".

בין המקרים הקשים בהם לקח חלק היה גם אסון מירון, בחגיגות ליל ל"ג בעומר השנה, בו נספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 102 בני אדם. "הייתי בין שלושת המתנדבים הראשונים שהגיעו לנפגעים. פיניתי שני פצועים על ג'יפ בכלל, כי לא היה לי אמבולנס פנוי. אחד ישב לידי עם פגיעת ראש והשני שכב מאחורה עם רגל מרוסקת ובתוך הטירוף של הפינוי, אתה כל הזמן שומע בקשר על עוד נפגע ועוד הרוג. זו תחושה מאוד קשה, ותמונות לא פשוטות שמלוות אותי מאז. אבל 'ההצגה חייבת להמשיך', מה שעוזר לי להתקדם זו המחשבה שאם אני לא אהיה שם, יהיה יותר גרוע".

עבור רוזנברג ההתנדבות במד"א היא שליחות. "קודם כל להציל חיים זה סיפוק אדיר, לראות אחר כך אדם שאתה יודע שבזכותך הוא חי, זה המון", הוא אומר ומוסיף כי גם בתור אדם דתי חובש כיפה, בקבוצה של 120 מתנדבים דתיים, יוצא לא פעם שהמתנדבים הם שמקרבים בין המגזרים, במיוחד בתקופה סוערת כמו בשנה האחרונה.

רוזנברג מציין כי אם יש משפט שהוא לוקח עימו לדרך, זה יהיה משפט הסיכום ששמע בהרצאה של הרב חנניה צ'ולק, מייסד ארגון "עזר מציון": "אני לא מבקש מכם להתנדב או לתרום. אני מבקש שכל אחד יעשה מעשה טוב אחד וככה יהיה לנו עולם טוב יותר", הוא מצטט את צ'ולק ומסכם: "אני חושב שכל אחד צריך לקחת את זה למקום ההתנדבות שהוא שייך אליו ופשוט לתת. יש לנו חברה מאוד משוסעת ומפולגת וכל מעשה טוב שאתה נותן בלי חשבון, בסוף קצת יקטין את הלהבות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר