שחר יפית כהן צילום פרטי

המחלה, הילד והספר של שחר יפית כהן: "גם אם נופלים צריך לקום בכל הכוח"

לפני שלושה חודשים הביאה כהן לעולם כאם יחידנית, את עברי, בנה, כנגד כל הסיכויים והסיכונים ובימים אלה היא משיקה ספר חדש, רביעי במספר. ראיון מרגש

פורסם בתאריך: 12.11.21 08:11

שחר יפית כהן בת ה-35 מראש העין, מתמודדת עם מוגבלות פיסית מלידה, אך זה לא מונע ממנה להיות סופרת שהיא סוג של וונדר וומן ולוחמת. מדי יום היא מוכיחה לעצמה ולסביבה את ניצחון הרוח על הגוף. "קיבלתי לאורך השנים הרבה טריקות דלת, אבל אני מאמינה שגם אם נופלים צריך לקום בכל הכוח ולחיות הכי טוב וחזק שאפשר", אומרת כהן.

לפני שלושה חודשים הביאה כהן לעולם כאם יחידנית, את עברי, בנה, כנגד כל הסיכויים והסיכונים ובימים אלה היא משיקה ספר חדש, רביעי במספר. בשיחה עם מלאבס מספרת כהן בפתיחות לב על התמודדותה עם המוגבלות ועל מה שהוביל אותה לכתוב את ספרה החדש. לדבריה, למצבה הרפואי אין אבחנה רשמית: "זו מחלת שרירים נדירה שבאה לידי ביטוי בצליעה, צרידות, קשיי נשימה, חולשה והשלכות נוספות", היא מסבירה, ומציינת שבשל כך גם התמודדה עם קשיים בניסיון להביא לעולם ילד בכוחות עצמה. "הרופאים לא רצו לתת לי להיכנס להיריון", היא אומרת, "עברתי מרופא לרופא ומבדיקות לבדיקות, עד שהגעתי לרופא שהאמין בי ותוך כמה חודשים כבר הייתי בהיריון. כיוונתי לניתוח קיסרי אבל ביקשתי לנסות לידה רגילה וברוך השם זה היה מדהים, ילדתי בלידה רגילה לגמרי".

לפרטים נוספים ולרכישת הספר של שחר היכנסו כאן

שחר יפית כהן צילום פרטי

כהן מסבירה כי לה ולכל אדם נכה יש לא מעט התמודדויות בחיים, בפן הבריאותי ו/או נגישותי. "על הרוב אני מצליחה להתגבר", היא אומרת ומציינת כי לרוב תעדיף להתמודד בעצמה עם מורכבויות, מאשר לבקש עזרה. "מבחינתי הדרך להתמודד היא 'לאט אבל בטוח', צעד-צעד. גם לגדל את עברי זה קשה ומורכב, אבל זו המתנה של חיי והיא טומנת בחובה סיפוק מטורף. אז אמנם אני עושה דברים לאט, אבל אני עושה אותם בעצמי וזה מה שחשוב בעיניי", היא מתגאה.

כהן מציינת כי בדרך להצלחות היא משתמשת הרבה ביצירתיות מחשבתית. לדבריה: "אני מוצאת את הדרך היצירתית להתמודד עם כל דבר, החל מהחלפת חיתול ועד קיפול עגלה. אני מרגישה שאני צריכה לעשות את זה, כי אף אחד לא יעשה זאת במקומי. אני משתמשת המון ברגליים, במרפקים ובראש. נגיד אני ממש מתקשה לאחוז את עברי יותר מדקה, אז אני מרימה את הרגל והוא יושב לי על הירך. כדי לקפל את העגלה שלו, אני נשענת על האוטו, כמו מתיישבת עליו, ועם רגל אחת ויד אחת אני מקפלת. הגוף שלי מאומן ביצירתיות".

כאמור, מלבד עברי, בנה המתוק, נולד לאחרונה גם ספרה הרביעי שנקרא ״להכניס את השמים לכיס״, רומן עלילתי המספר על אדם נכה ועל התמודדויותיו בחיים. "זה הספר היחיד שמגלה לעיני כל את היופי שבשוני בינינו", מסבירה כהן, "הספר הזה הוא ספר חובה לחברה שלנו כאנשים שחיים לצד או עובדים עם אוכלוסיות מיוחדות, והוא יעמיק את ההבנה של אנשים בריאים מול אותם אנשים שלא, על כל הדקויות".

מהיכן הגיעה ההשראה לספר?
"הספר הגיע כמובן מהקרביים שלי, אמנם הסיפור אינו הסיפור שלי אך אני בהחלט שזורה שם בין הדפים. מי שמכיר אותי באמת, ימצא אותי בתוך הספר הזה, אבל לכאורה אין קשר בין הספר לחיים האישיים שלי. אני מרגישה שהחברה הישראלית חייבת ספר כזה ושיש לה הרבה מה ללמוד על סבלנות וקבלה של השונה. המטרה של הספר היא נטו לחשוף עולם של אדם נכה, את נבכי נפשו, את ההתמודדויות, את האומץ ואת המלחמות שלו. לא כדי לייצר סובלנות כלפיו, רק כדי לדעת ואולי קצת להתעודד. להבין שהשוני הזה הוא אחד היפים".

שחר יפית כהן צילום פרטי

כהן מגלה לנו, כי את הספר היא החלה לכתוב כבר לפני 4 שנים, אבל עצרה ורק בשנה האחרונה החליטה לסיים את המלאכה. "עצרתי כי נבהלתי", מסבירה כהן, "בכל זאת זה דורש הרבה אומץ לחשוב משהו שהוא כל כך עמוק ורגיש, לצאת לעולם ככה איך שאני. היה לי קשה לכתוב וקשה להתמיד. אבל בשנה האחרונה החלטתי שזה היעד שלי, ביחד עם להביא ילד, עשיתי תכנית עבודה עם שלבים ולו"ז מסודר וצלחתי את שניהם", היא מסכמת.

את הספר "להכניס את השמים לכיס״, ניתן לרכוש מולה באופן פרטי ליחידים או לקבוצות, כרגע במחיר השקה של החל מ-69 שקלים לספר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר