תיעוד הדיג האסור במקורות הירקון, צילום רשות הטבע והגנים

תושב פתח תקוה התעקש לדוג במקורות הירקון. התוצאה: קנס ומאסר על תנאי

התושב, בשנות ה-60 לחייו, התעקש להמשיך במעשיו למרות שלט ברור במקום ואזהרות מתועדות שקיבל מפקח

פורסם בתאריך: 8.11.21 13:20

בית משפט השלום בנתניה הרשיע באחרונה תושב פתח תקוה, בשנות ה-60 לחייו, בגין פגיעה חוזרת בגן הלאומי ירקון וערכי הטבע שבו. על פי כתב האישום, הנאשם עסק במאי 2020 בדיג עם חכה בתחום הגן הלאומי ירקון ליד אתר מקורות הירקון, זאת כמובן בניגוד להוראות החוק. שלט ברור שעמד בסמוך למקום הימצאו מציין כי הדייג אסור. מספר שבועות קודם לכן קיבל אותו אדם אזהרה  מפקח רשות הטבע והגנים, אשר מתועדת בכתב. הנאשם אף קיבל בעבר אזהרות נוספות בגין מעשיו והסברים מפורשים מה מותר ומה אסור בשטחי הגן הלאומי. חרף זאת המשיך במעשיו האסורים.

בעקבות ההליך המשפטי הנאשם הודה במיוחס לו בכתב האישום ובשני תיקי חקירה נוספים שעניינם פגיעה בגן הלאומי. על הנאשם נגזר קנס בסך 9,000 שקלים, התחייבות להימנע מעבירות דומות בסך 15,000 שקלים למשך שלוש שנים וחמישה חודשי מאסר על תנאי.

 

רועי שטראוס, מנהל מרחב שרון ברשות הטבע והגנים, אמר: "הגן הלאומי ירקון משמר ערכי טבע, מורשת ונוף ייחודיים לאזור ובכלל וישנה חשיבות רבה בשמירה עליו ועל ערכיו. זאת מתוקף החוק, למען הטבע ולמען הציבור הרחב. על מנת לשמרו ישנם כללים שמאפשרים מחד למטיילים לבקר ולטייל במרחב היפה שבו ומאידך כללים שנועדו לשמור עליו. הקפדה על כללים אלו הכרחית למען שמירת הטבע והמורשת. במסגרת זאת חל איסור על דייג בשטחו וכל פגיעה אחרת בבעלי חיים, איסור הדלקת מדורות, איסור שהיית לילה ואיסור הקמת רעש הכוללת הפעלת רמקולים, גנרטורים וכו. אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע לתחומי הגן הלאומי, ליהנות מטיול ברגל או ברכיבה על אופניים בשבילים המותרים ולחוות מקרוב את הטבע היפה באזורנו. יחד עם זאת אנו נפעל באופן נחוש מתוקף תפקידנו כנגד אלו שבוחרים במעשיהם להפר את החוק ולפגוע בטבע של כולם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נטפלים לאדם הקטן.
    רק השבועת מאות דגים מתים בנחל קנה בגלל מחדלי דרום השרון ואלישמע. מישהו ישלם על זה קנס?

  2. בן ארצי

    מה מפריע לכם ומה פוגע שהוא דג בשביל הרוגע שלו ..איזה נזק סביבתי הוא עושה חוץ מהבעיות הנפשיות שכל דבר אסור

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר