דקלה אליהו מציגה את חזון היחידה החדשה במכללת פתח תקוה, צילום באדיבות המכללה

שיתוף פעולה: מכללת פתח תקוה מציעה הכשרות לבעלי עסקים בעיר

זאת במסגרת יחידה חדשה לקרייירה ויזמות, שמציעה מסלולים גם לעובדי חברות בפתח תקוה. מנהלת המכללה, דקלה אליהו: "החזון הוא ליצור מערכת יחסי גומלין עם המגזר העסקי"

פורסם בתאריך: 2.2.22 17:19

מכללת פתח תקווה תציע קורסים והכשרות לבעלי עסקים בעיר. לאחרונה, לצד קורסים לגמול לעובדי המגזר הציבורי ולימודים לתואר של האוניברסיטה הפתוחה, פתחה המכללה יחידה חדשה לקריירה ויזמות. "בשנתיים האחרונות, מאז פרוץ הקורונה, שמנו לב לצורך שעלה בעיר בפרט ובארץ בכלל, ללמידה והעשרה", מסבירה דקלה אליהו, מנהלת המכללה.

בשיחה עם מלאבס מציינת אליהו: "הבנו במכללה שכיום אנשים מחפשים שני דברים עיקריים: האחד, משהו פרקטי לעשות מבחינת מקצוע והשני, קורס העשרה מעניין בזמן שהם לא עובדים בין אם פוטרו או הוצאו לחל"ת. זו הסיבה שהלמידה החוץ אקדמית תופסת מאוד חזק", היא אומרת.

דקלה אליהו מנהלת מכללת פתח תקוה, צילום סאלי פרג'

לדבריה, הייחודיות ביחידה החדשה היא שימת הדגש בקורסים על שילוב הידע האקדמי עם הפרקטיקה, תוך סבסוד המחירים לחברות שפועלות בפתח תקוה. "מצאנו שיש צורך בהכשרות והשתלמויות פנים ארגוניות, במקביל לקורסים לקהל הרחב להכשרת עובדים חדשים, והשמה שלהם בתעשייה המקומית", היא אומרת ומוסיפה: "החזון של המכללה לשנת 2022 הוא ליצור מערכת יחסי גומלין בין המגזר העסקי בעיר לבין המכללה. במסגרת אותם יחסי הגומלין, המכללה תפתח קורסי הסבה מקצועיים, שמותאמים לדרישות הספציפיות של המגזר העסקי בעיר ובד בבד תקים מחלקת השמה, שתפנה את בוגרי הקורסים שעברו הכשרה ומיומנות מקצועית, כדי לספק כוח אדם מקצועי שהמגזר העסקי בעיר זקוק לו".

 

 

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדי שנה נפתחים עשרות אלפי עסקים וחברות ולעומתם נסגרים מעל 10,000 עסקים. עם זאת, למרבה הפלא, אליהו מסבירה: "גם בתקופה שנחשבת לא פשוטה כלכלית לחברות ועסקים, שבה חברות רבות דווקא מצמצמות בהוצאות ומתייעלות, עדיין ישנן חברות שבוחרות להשקיע משאבים בעובדים הקיימים. למרות הצמצומים, חברות גדולות עדיין מחפשות לגייס עובדים טובים וזה לא תמיד פשוט. בעיה נוספת שעולה היא שעסקים רבים מדשדשים ומתקשים לפרוץ ולהתפתח בגלל מחסור בעובדים מקצועיים ומיומנים. ועל כן עסקים רבים יעדיפו להכשיר את העובדים הקיימים, בין היתר כחלק מתהליכי ההתייעלות וכדי לקבל תפוקה גבוהה מכוח האדם הקיים. ולכן בוחרים להשקיע משאבים בהכשרות, בימי עיון והשתלמויות פנים ארגוניות".

מכללת פתח תקוה, צילום באדיבות המכללה

בין הקורסים שתציע המכללה במסגרת היחידה החדשה: קורס דירקטורים – הלכה למעשה, קורס ניהול יצירתי למנהלי סניפים ובעלי חנויות, קורס מנהלי טלמרקטינג, קורס ניהול מו"מ על עסקאות גדולות ומורכבות, קורס יזמות והשקעות בנדל"ן, קורס ניהול למצוינות בשירות ללקוחות ועוד. את הקורסים יעבירו בין היתר אנשים מהתעשייה כגון יוסי צורי, מייסדה של "מכללת תמורה“, מרצה בכיר בתחום השיווק והמכירות ויועץ שיווק לארגונים מובילים, ופרופ' יעקב קדם, נשיא חברת הייעוץ האסטרטגית הבינלאומית INTEPRO, יועץ ומרצה בינלאומי בתחומי גישות חדשות בניהול, אסטרטגיה ואיכות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר