שכונת הדר גנים. צילום זאב שטרן
שכונת הדר גנים. צילום זאב שטרן

טענה: שניים מחברי ועד עמישב אינם מתגוררים בשכונה

תושבים בשכונת עמישב מבקשים מראש העיר לפעול, על פי התקנון, להחלפת חברי וועד השכונה גולן שטרית ואבי סרור גרים מחוצה לה. השניים טוענים כי הם בעלי בתים בשכונה וכי עברו להתגורר בשכונות אחרות מסיבות אישיות ובאופן זמני

פורסם בתאריך: 22.10.17 17:03

במכתב שנשלח לראש העיר, איציק ברוורמן, מטעם תושבים משכונת עמישב, הם טוענים כי שניים מחברי ועד השכונה אינם מתגוררים בה בפועל. אחד מהם הוא אבי סרור, פעיל ותיק ומוכר בשכונת עמישב מזה שנים רבות, והשני הוא גולן שיטרית, בעלי קבוצת הכדורגל בעמישב.

"בהתאם ל'תקנון הבחירות לוועדי השכונות פתח תקווה 2013', נקבעו סדרים המתייחסים לנהלי הוועד, חבריו ומטרותיו העיקריות", כותבים התושבים. "בהתאם לתקנון מתנהל וועד שכונת עמישב ופועל רבות בסיוע נציגי העירייה לצורך רווחת התושבים. סעיף 1.6 (ב) לתקנון מבהיר כי חברי הוועד המכהנים, נדרשים להתגורר 'בגבולות השכונה': 'מועמד לבחירות רשאי להשתתף כל תושב מגיל 18 ומעלה, המתגורר בגבולות השכונה'. לאחרונה, העתיקו שני חברי וועד את מקום מגוריהם משכונת עמישב. מעבר זה הינו מבורך עבורם, אך יחד עם זאת, בשל רישומם כחברי וועד, עניין זה פוגם באופן מוחלט ביכולת הוועד לפעול באופן מיטבי, שכן פעילות שני נציגים אלו הפכה לקשה ואף בלתי אפשרית. מעורבותם החברתית, מכורך הנסיבות, מידלדלת".

אבי סרור. צילום זאב שטרן

אבי סרור. צילום זאב שטרן

בהמשך כותבים התושבים: "על פי סעיף 1.14(ו) לתקנון: חבר ועד שכונה שעוזב את מקום מגוריו בשכונה ועובר למקום אחר, תופסק חברותו בוועד השכונה ובוועדות באופן מיידי, ובמקומו יכנס הבא אחריו ברשימת הנבחרים. בשל המעבר, שני חברים אלו אינם פעילים כתמול שלשום, שכן, מגוריהם הועתקו וכיוצא בזאת, נוכחותם מידלדלת ואינם מופיעים בישיבות באופן סדיר ו/או בכלל, כך שמסירותם לתפקיד-'חברי וועד משפיעים', ומעורבותם החברתית הופכת למורכבת, וזאת כמובן מכורך הנסיבות. לאור האמור לעיל, ישנו צורך חיוני, מיידי והכרחי בהחלפת שני חברי הוועד הנ"ל, היות ובהתאם להוראת התקנון ובשל מעברם לשכונה אחרת, אינם מייצגים עוד את דיירי השכונה, והנחיצות בוועד פעיל והרמוני הינו הכרחי לשכונת עמישב".

גולן שיטרית. צילום זאב שטרן

גולן שיטרית. צילום זאב שטרן

בשיחה עם אבי סרור הוא ציין כי אכן יצא לשכור דירה בשכונת הדר גנים הסמוכה, אך באופן זמני בלבד. "לא עברתי דירה, אני בעל דירה ברחוב צפת בעמישב", הוא אומר. "השכרתי את הדירה שלי בצפת ועברתי לדירה שכורה בהדר גנים. המכתב נשלח בגלל שאנשים מפחדים מהכוח שלי. אני עוד חמישה חודשים עובר חזרה לדירה שלי ברחוב צפת ואני נטו נציג עמישב. אני עדיין חבר הנהלה ונציג ועד ועוזר לתושבים. אנשים בחרו לעשות מזה רעש כי הם רוצים להיות חברי הנהלה".

גולן שיטרית, מסר בתגובה: "הבית שלי הוא בעמישב, אך אני גר בשכונה אחרת. אני הבעלים של קבוצת הכדורגל של עמישב ואני חמש פעמים בשבוע בשכונה. זה שאני גר מחוץ לשכונה לא משפיע עלי ואני נמצא יותר בעמישב מאשר בבית. עם כל הכבוד לאלו שגרים בעמישב, אני מחזיק 250 ילדים תושבי השכונה ואין משמעות למיקום המגורים שלי".

איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

יו"ר ועד השכונה, אשר שיטרית: "אמנם הם לא גרים בשכונה, אך הם חיים בה. מה גם שאבי לא עזב באופן קבוע את השכונה. גם אם זה כתוב בתקנון, כתושב השכונה, יש דרישה להישארותם בועד. בעיניי כל מי שרוצה לתרום לשכונה יבורך".

תגובת  העירייה טרם התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר