מפגש תושבי אם המושבות בנושא הריחות
מפגש תושבי אם המושבות בנושא הריחות

באמצע מפגש תושבים באם המושבות: ריחות חריפים באוויר

כ-200 תושבים הגיעו למפגש בנוגע למאבק נגד הריחות החריפים שמתפשטים בשכונה כמעט מידי יום. לירון פדר, ממובילי המאבק: "הגעתי הביתה עם כאב ראש ועיניים דומעות"

פורסם בתאריך: 23.10.17 17:02

 

כ-200 תושבים הגיעו אמש למפגש תושבים מיוחד בשכונת אם המושבות החדשה, בנושא מפגעי הריחות שתוקפים את השכונה כבר חודשים ארוכים, ושהחריפו בשבועיים האחרונים. המפגש התקיים לאחר שלאחרונה סובלים התושבים מריחות חריפים בשכונה, חלקם אף כינו אותם "ריחות כימיים קשים", שגרמו לאנשים בשעות הלילה לסגור חלונות ולחלקם אף לצריבות בעיניים. לקראת סיום המפגש, שהתקיים בגינת פרויקט וואן אנד אונלי, הורגשו שוב באוויר ריחות חריפים שגרמו לתופעות לוואי אצל חלק מהתושבים.

אם המושבות החדשה. צילום: זאב שטרן

אם המושבות החדשה. צילום: זאב שטרן

"היה מפגש תושבים שהגיעו אליו בערך 200 אנשים", אומר לירון פדר, אחד ממובילי המאבק בנושא, "הצגנו את כל ההתכתבות שלנו עד כה במאבק נגד הריחות. סוכם על הקמת צוותי עבודה וחלוקה של אנשים ומשם נתקדם בכמה חזיתות. הוקם מטה מאבק שיפעל מול העירייה, מול המשרד לאיכות הסביבה, וכנאה שגם נפנה להליכים משפטיים, ויש צוות עבודה מול עורכי דין".

פדר סיפר על הריחות שהיו באוויר גם במהלך המפגש: "אנו התושבים, נמצאים כמעט כל יום באזור התעשייה בסגולה, ומנסים לאתר את מקור הריחות", הוא אומר, "מה שמטריד זה שלאחר תום המפגש הגעתי הביתה עם כאב ראש ועיניים דומעות, ויש עוד אנשים שטענו זאת. כבר בזמן המפגש עצמו היה ריח נוראי. אנו שוקלים לצאת להפגין. כמות האנשים שהגיעו מספקת בעיני, והיא משקפת את גודל הבעיה שיש בשכונה".

 

 

לפני מספר ימים, ולאחר שהחלו התושבים למחות בנוגע למפגע הריחות, פרסם דובר העירייה חזי חקאק, הודעה לתושבים בה כתב: "אנו מבקשים להביא לידיעתכם כי למרות שלא התגלה זיהום אויר ממפעלים באזור התעשייה סגולה, העירייה ממשיכה באכיפה מוגברת על מפעלים באזורי התעשייה ובאיתור מקורות הריח בשכונה. העירייה תתקשר בימים הקרובים עם מומחה חיצוני אשר ייפגש עם תושבי השכונה ויפעל מולם בשקיפות מלאה ובשיח פתוח ויגיש חוות דעת מקצועית שתפורסם ברבים.  ראש העיר פנה לשר להגנת הסביבה בדרישה לאכוף את הפסקת השריפות הפירטיות במגזר הערבי מהכפרים הסמוכים לפתח תקוה. השר הנחה את מנהל המחוז לטפל בכך. העירייה הציבה שתי תחנות ניטור אוויר במאות אלפי שקלים באזור התעשייה סגולה ובשכונת הדר המושבות. התחנות בודקות את הנתונים התעשייתיים אשר לא הראו מדדים לזיהום אוויר. העירייה רתמה את המשרד להגנת הסביבה אשר ביצע שלוש בדיקות דיגום אוויר בשכונת הדר המושבות אשר תוצאותיהן נבדקו בחו"ל. ניתוח התוצאות מראה ריכוזים נמוכים בהרבה מהתקנים ממקורות תעשייתיים. העירייה הציבה שתי מצלמות טרמיות לגילוי שריפות ברחוב שרגא רפאלי. כל הפעולות מתבצעות בתיאום מקצועי עם המשרד להגנת הסביבה. סך כל הפעילויות שהעירייה ביצעה מעידות על טיפול עקבי מתמשך ויסודי באיתור עבריינים בתחומי העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמיר

    התלונה נגד העירייה הוגשה בלהב 433 והתקבלה (הם החלו בטיפול). מכינים גם תביעות אישיות נגד בעלי התפקידים. אז אם הם חושבים ששיתוף הפעולה הפורה שלהם עם בעלי המפעלים הולך להימשך, הם טועים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר