שלטים בערבית שניתלו בהדר גנים, צילום ירון קדושים

שלטים בערבית נתלו ליד גני ילדים בפתח תקוה: "זה מזעזע ומכעיס, זו הפחדה מיותרת"

שלטים של ארגון יד לאחים עוררו תחילה בהלה ובהמשך כשהתברר שמדובר בקמפיין של ארגון יד לאחים נוצר כעס רב. ירון קדושים: "הם התנצלו". אנה נבות: "שימוש בזוי במיקום אותו בחרו"

פורסם בתאריך: 12.5.22 10:45

תחושות אי נעימות ובהלה: תושבים רבים הבחינו לתדהמתם בשלטים בערבית שניתלו השבוע במספר שכונות פתח תקוה, בעיקר ליד גני ילדים. בהמשך התברר שמדובר בשלטים שניתלו במקומות נוספים בארץ, במסגרת קמפיין פרסומי של ארגון "יד לאחים". תושבים לא מעטים כעסו על כך, ובעיקר על העיתוי, בתקופה מתוחה עם פיגועים רבים, כאשר הפיגוע הרצחני האחרון היה לא רחוק מכאן, בעיר אלעד. על פי אתר הארגון, "פעילי הארגון מטפלים בחילוץ נשים וילדים יהודים מכפרים ערבים ושיקום חייהם, לוחמים ללא הפסקה בטמיעה והתבוללות המאיימים על עמנו, מצילים נפשות מציפורני המיסיון ועוסקים בהכוונה חינוכית ובהסברה …".

על השלטים נכתב בכתב גדול – "לכל יהודי יש יהודי", ומתחת לזה נכתבו דברים ברוח זו: "לא מפסיקה לבכות, תיקחו אותי הביתה, בבקשה אל תוותרו עלי, בבקשה תצילו אותי עכשיו". כמו כן, בשלט מספר טלפון לפניות.

כאשר התקשרנו למספר הטלפון שצוין בשלטים, הגענו להקלטה מטעם ארגון "יד לאחים" ובה נשמע קולו של ילד שמספר כי גר עד לא מכבר בכפר קאסם . תושב הדר גנים ואחד הפעילים הבולטים בשכונה, ירון קדושים, שקיבל פניות בנושא השלטים שנתלו, סיפר: "פנו אלי הרבה בקשר לשלטים אדומים בערבית שנתלו ליד גני ילדים. העניין נבדק. זה שלט של יד לאחים שנתלה בכל הארץ. כרזת פרסום לקראת המגבית השנתית. התקשרתי ליד לאחים. הם מתנצלים ויסירו את הכרזות. מדובר לדבריהם במפרסם חיצוני שמנהל את הקמפיין שלהם".

 

כאמור הורים רבים כעסו על תליית השלטים בערבית בסמוך לגני ילדים: "מזעזע ומכעיס אותי השימוש הבזוי במיקום אותו בחרו חברי העמותה לתלות את השלטים", אמרה אנה נבות – יו"ר הנהגת ההורים בעיר. "שום תירוץ לא מסביר את הפניה לבטן הרכה של ההורים שמגיעים מידי יום לגני ילדים ולשאר מוסדות החינוך והבוקר נאלצו להיחשף להפחדה מיותרת. המצב כרגע נפיץ ממילא וכל מעשה ציני ברגשות ההורים כמו השלטים האלה, ראוי שיטופל על ידי המשטרה. מיד כשהובא לידיעתי הנושא הבזוי פניתי למנהלת אגף גני הילדים, ד"ר מיכל אונגר שבאופן מיידי הנחתה להוריד את השלטים. אני מקווה שהמקרה יטופל ולא יחזור על עצמו".

מדוברות העירייה נמסר: "הפרסום אשר הופץ גם בערים נוספות, הוא סר טעם, במיוחד בגלל העיתוי. מוטב היה להימנע ממנו בתקופה מתוחה כמו זו. בנוסף, נראה כי המודעות הודבקו בניגוד לחוק ועל כן הנושא יטופל על ידי גורמי הפיקוח והתברואה. במקביל לצוותי הרשות הפועלים להסרת המודעות, אנחנו מצפים גם מהאחראים למהר ולהסיר זאת בהקדם".

מארגון יד לאחים נמסר: "תודה שהפנית את תשומת ליבנו. המודעות נעשו כמובן כדי ליצור שיח בציבור על נשים יהודיות שסובלות בכפרים הערביים ולא כדי ליצור תבהלה חלילה. יודגש כי סיכמנו מראש עם חברת ההדבקה החיצונית שהמודעות לא ייתלו בסביבת מוסדות חינוך. עם קבלת פנייתך ביקשנו מהחברה להוריד מיידית את המודעות במיקום האמור ולבדוק האם ניתלו ליד מוסדות חינוך אחרים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר