אנה פרנק. צילום AP
אנה פרנק. צילום AP

טעות קולמוס? בשלט רחוב אנה פרנק הושמט פרט חשוב

איך ייתכן שבשלט הרחוב על שם אנה פרנק נכתב כי היא "ילדה יהודייה שזכתה לפרסום עולמי בגלל יומן שכתבה", ולא מצויין כי היא נספתה בשואה - כך תוהים גולשים ברשת. העירייה: "מדובר בטעות קולמוס. הכיתוב יעודכן לאלתר"

פורסם בתאריך: 25.10.17 10:16

השלט ברחוב אנה פרנק שבמרכז העיר מסעיר את הרשת, לאחר שבעירייה השמיטו בכיתוב המאתר את הדמות על שמה קרוי הרחוב כמה פרטים חשובים, בהם כי היא נספתה בשואה.

בשלט שהוצב ככל הנראה מזה תקופה, וצולם אתמול (שני) על ידי תושבים נכתב שאנה פרנק הייתה "ילדה יהודייה בהולנד שזכתה בפרסום עולמי בגלל יומן שכתבה (1929-1945)". בשלט לא צוין דבר אודות מחבואה בעליית הגג באמסטרם ולא דבר אודות מותה הטראגי במחנה הריכוז ברגן בלזן. גורמים בעיר תוהים איך ייתכן שאפילו המילה שואה לא נרשמה בה.

בעיריית פתח תקווה הגיבו אתמול ואמרו כי מדובר בשלט מאוד ישן שניתנה הנחייה לחדשו. "אנה פרנק היא מסמלי השואה והגבורה שנחקקו בהיסטוריה של העם היהודי ואכן, סיפור חייה התפרסם בעולם בעיקר בשל יומנה", נכתב בתגובתם. "בשלט נפלה טעות קולמוס בה לא צוין שהיא ומשפחתה ניספו בשואה. הכיתוב יעודכן לאלתר".

רחוב אנה פרנק

רחוב אנה פרנק

הילדה אנה פרנק הסתתרה מהנאצים בעליית גג באמסטרדם מחודש יוני של שנת 1942. במהלך שהותה בגג היא כתבה יומן שלימים יהפוך לאחד המוכרים בעולם. ביומן כתבה את קורות חייה במחבוא ועל חששה מהנאצים. בשנת 1944 היא נתפסה על ידי הנאצים לאחר שמישהו דיווח על המשפחה המסתתרת בגג, והיא הועברה עם משפחתה למחנה הריכוז אושוויץ. כמה חודשים לאחר מכן היא הועברה עם אחותה מרגוט למחנה הריכוז ברגן בלזן, שם היא מתה ממחלת הטיפוס. יומנה שפורסם כספר, תורגם לשפות רבות והועלה על הבמות ועליית הגג בה באמסטרדם הפכה ליעד תיירותי.

מאז אתמול בשעות הלילה, הרשת סוערת ונשמעת ביקורת רבה על העירייה. "לא יודע אם לצחוק או לבכות", כתב אחד הגולשים בנושא. ואחר הוסיף: "שם כסף שמישהו עשה חיפוש בגוגל וזאת הייתה התוצאה הראשונה שהוא מצא". עיתונאי אילן לוקאצ' ציין בפוסט שהעלה לפייסבוק עם תמונת השלט: "מפגרים בעיריית פתח תקווה. מפגרים".

"לצערי ההגדרה של הרחוב על שם הגיבורה אנה פראנק מוכיח את הזילות והזלזול בגיבורי ישראל", אמר חבר המועצה מהאופוזציה רמי גרינברג. "כנראה העסקנות הקטנה חשובה יותר מחיזוק הערכיים הציוניים שמחזיקים את עם ישראל ומדינת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר