דגל גאווה Marcbruxelle depositephotos.com

מדד הגאווה: פתח תקוה עלתה לעשירייה הראשונה

בין היתר בדק המדד האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על הנושא, האם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה ועוד

פורסם בתאריך: 12.6.22 08:25

גאווה עירונית. השבוע פורסם מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב. לראשונה, עיריית פתח תקוה ממוקמת בעשרת המקומות הראשונים, בעוד שעיריית ירושלים, במקום הנמוך ביותר לעיר גדולה (34). מבין ערי השרון המרכזיות, הרצליה זינקה למקום ה-4 בדירוג הכללי ומדורגת ראשונה בשרון. עוד בלטה רעננה עם קפיצה של שמונה שלבים למקום ה-11 הכללי. לצד זאת, כפר סבא שמרה על המיקום הגבוה שלה מהשנה שעברה (5), ראש העין שמרה על מיקומה במרכז הטבלה.

המדד, שמתקיים זו השנה השלישית, ומתפרסם בחודש הגאווה, הוגש לנשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג בלשכתו. המדד בדק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. הוא מתבצע במטרה לקדם מרחב בטוח לבני הקהילה בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב. המדד התבצע על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על נושא הלהט״ב, האם התקיימה הכשרה לצוותי הרווחה בנושא והאם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה.

 

קפיצה גדולה במיוחד בדירוג ביצעה כאמור עיריית פתח תקוה, שזינקה לראשונה למקום השישי (יחד עם עיריית מודיעין) ביחס ללהט"ב עם שיפור של 53% משנה שעברה. בשנת 2021 דורגה פתח תקוה במקום ה-16 בלבד. לפי המדד, העירייה מקדמת תהליכי עבודה ותוכניות רחבות לשיפור המענה הניתן לאוכלוסיית הלהט"ב ובולטת בפעילויות תרבות והכשרות לצוותי החינוך והרווחה. בנוסף, העירייה מפעילה קו ייעוץ פסיכולוגי מקצועי לסיוע ללהט"ב ולהוריהם. בעירייה פועל רכז לתחום הלהט"ב, קיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי והיא תמכה ומימנה אירועים לחודש הגאווה.

עיריית ראש העין דורגה במקום ה-26 (יחד עם עפולה) ביחסה ללהט"ב, ולא חל שינוי במיקום העירייה ביחס לשנת 2021. מהמדד עולה, כי העירייה נמצאת במגמה לקדם שיח למען הקהילה הגאה במרחב הציבורי כדי לשפר את תחושת הביטחון של קהילת הלהט"ב המקומית. העירייה תמכה ומימנה פעילות לחודש הגאווה ופועל בה אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי. אף על פי כן, בעירייה לא פועל רכז לתחום הלהט"ב, היא אינה מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, ואינה מעסיקה עו"ס עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה לא אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מהעירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר