אור ברק צילום פרטי
אור ברק צילום פרטי

מועמד מפתיע בן 25: יועצו של ח"כ ניר אורבך יתמודד על ראשות העירייה

אור ברק מתכוון להקים סיעת צעירים שתתמודד בבחירות למועצת העיר, הוא עצמו מתכנן להתמודד על ראשות העירייה. "הגיל שלי הוא יתרון ולא חיסרון", הוא אומר

פורסם בתאריך: 14.7.22 08:06

"הגיע הזמן שהמבוגרים שאוהבים לחמם את הכיסא ייתנו לנו הצעירים שהנושאים בוערים בנו לקדם ולשנות את העיר לטובתנו, רוצים לשנות כי המצב הקיים לא מאפשר לנו כלכלית ותפיסתית לחיות להתקיים ולהוביל לשינוי מהותי הולם אלינו כאזרחים תושבי העיר".

המשפטים האלו לקוחים מהודעה שהופצה השבוע על ידי צעיר שמתכוון, נכון לעכשיו, להתמודד על ראשות עיריית פתח תקוה בבחירות שיתקיימו באוקטובר 2023, ועל ידי דוברו.

קוראים לו אור ברק, הוא בן 25,  תושב העיר שמתגורר בשכונת כפר גנים ג'. ברק מתכוון להקים סיעת צעירים שתתמודד למועצת העיר, הוא עצמו יתמודד על ראשות העירייה. בקמפיין שלו הוא מתכוון להעביר מסרים על פיתוח ושיפור איכות חייהם של התושבים, עם דגש על ציבור הנוער והצעירים הקרוב לליבו. מבחינתו של ברק, הוא רץ לתפקיד בשביל לזעוק את זעקתם של הצעירים בעיר ולמנוע את בריחתם החוצה לערים אחרות.

"אני בא להתמודדות הזאת עם מטרה להעביר לצעירים ולנוער משהו שלא קיים באף עיר, מודל כלכלי שאף ראש עיר או פוליטיקאי חושב עליו", הוא אומר. "פתח תקוה היא עיר שקולטת הרבה צעירים כל שנה ואני רוצה להביא לצעירים משהו שרלוונטי להם. לא הגיוני שהמחירים כאן גבוהים כל כך. יש כאן ציבור שלם, עד גיל 40, שרוצה ארנונה נמוכה ומחירי דיור הגיוניים. המודל שלי זה להפוך את העיר הזאת לעיר של צעירים – יש לנו שוק עם פוטנציאל מטורף ואיזור בילויים שיכולים למשוך את הצעירים להישאר לבלות בעיר ולא לנסוע לתל אביב. אני רוצה שיבואו אנשים מתל אביב לבלות בפתח תקוה".

כמודל לחיקוי, ברק מציין דווקא ראש עירייה מבוגר ממנו, את רון חולדאי: "הוא עשה מהפך גדול באזור דרום תל אביב ושוק הכרמל והפך את האזור ה'לא נחשב', לאזור מצליח ושוקק בילויים שמותאם לציבור הצעיר ומושך אליו רבים מתל אביב ומחוצה לה. העניין של למשוך את הצעירים לא היה בראש סדר העדיפויות עד עכשיו וגם לא נשמע קול צעקה מהתושבים הצעירים. זה לא מעניין אף אחד. אף צעיר לא בא לראש העיר ואמר לו 'שומע, זה חשוב תעשה את זה'. ראש העיר מתעסק בדברים פופוליסטיים כאלה ואחרים וזה לא מעניין אותו".

אתה לא צעיר מידי בשביל להיות ראש עירייה?

"הגיל שלי זה יתרון ולא חסרון. בזה שאני מתמודד בגיל כזה צעיר אני אומר בעצם שאני פה כדי להישאר, פה לגדל את הילדים שלי בעתיד. אני חי את זה, וכל האנשים שישבו עד עכשיו בכיסאות לא עשו כלום בשבילנו הצעירים".

 

 

למרות גילו הצעיר, יש לו כמה שנות ניסיון בפוליטיקה. בגיל 15 היה חלק ממטה הצעירים של ראש העירייה לשעבר איציק ברוורמן. זה היה בפתקופה בה נולד פרויקט "נוער 10"– פרויקט הטבות משמעותיות עבור אטרקציות ומסעדות שונות במהלך כל תקופות החופשים בשנה לצעירי העיר. בהמשך, התגייס למסלול עתודה לקצונה בחיל הלוגיסטיקה, הוכתר כמצטיין החיל ושירת בקבע. מזה חצי שנה שברק משמש כיועץ של חבר הכנסת ניר אורבך, שאת העבודה איתו מתאר כ"מדהימה". ברק מספר ש"בתקופה האחרונה, היו הרבה אתגרים ומשימות חשובות לקואליציה ולאופוזיציה ולאומה כולה. זכיתי לעבוד עם בן אדם שהוא כף המאזניים בממשלה הזו".

בימים אלה עובד ברק על הרשימה למועצה, פונה לפוליטיקאים שונים ובעיקר שואף שיהיו הרבה צעירים שירצו כדבריו "לעבוד בשבילנו ולא בשביל הכיסא. יש לבוא לעבודה ויש לבוא לעבוד. נמאס מהפופוליזם הזה שאנשים באים לעבודה ולא לעבוד כמו שצריך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר