אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek
אתר בנייה אילוסטרציה Depositphotos_20949867_XL-lagereek

פועל פלסטיני תבע מקבלן מפתח תקוה 70 אלף שקלים. מה קבע השופט?

בעקבות התביעה שהגיש הפועל, הגיש הקבלן כתב הגנה ותביעה שכנגד, והסביר כי לא חידש את רישיון העבודה של הפועל לאחר שזה לא התייצב לעבודה במשך תקופה ארוכה. השופט פסק לטובת הקבלן

פורסם בתאריך: 2.8.22 13:58

פסק דין מעניין בבית הדין לעבודה בתל אביבי: פועל פלסטיני שתבע כ-70 אלף שקלים מקבלן מפתח תקוה ישלם בסופו של דבר לקבלן כ-3,000 שקלים. מהתביעה עולה כי הפועל הפלסטיני הועסק על ידי יוסף בן צבי – בעלי א.ב. בניה ושיפוצים כשנתיים וחצי. יום אחד הפועל לא התייצב לעבודה וניתק קשר עם הקבלן. כעבור שלושה חודשים תבע את הקבלן בטענה כי לא שילם לו פיצויי פיטורין, ובעבור אי מתן הודעה מוקדמת, הפרשי שכר, זכויות סוציאליות ועוד. הקבלן הגיש כתב הגנה ותביעה שכנגד באמצעות עורכת הדין עופרה יוסף העוסקת בדיני עבודה ודרש בין היתר שהפועל ישלם לו פיצוי עבור אי מתן הודעה מוקדמת.

עורכת דין עפרה יוסף, צילום יחצ

עורכת דין עפרה יוסף, צילום יחצ

הפועל טען כי הוא פוטר על רקע דרישתו לתקן את תלושי השכר, כך שישקפו את השכר בפועל ולמעשה פוטר בכך שהקבלן לא חידש את רישיון העבודה שלו. הקבלן טען מנגד כי הפועל התפטר ללא מתן הודעה מוקדמת או מכתב פיטורין, וכי לאחר שלא התייצב לעבודה והפסיק לענות לטלפונים, הוא נאלץ לבטל את רישיון העבודה שלו.

 

בין שני הצדדים התגלעה מחלוקת לגבי מספר ימי העבודה ושעות העבודה ולבסוף בית הדין קבע כי הפועל הועסק 5 ימים בשבוע למשך 8 שעות ביום, ולא 6 ימים ו-10 שעות ביום כפי שטען הפועל ודחה את דרישת הפועל לקבלת הפרשי שכר.
הפועל טען כי לא קיבל מהקבלן תשלום עבור דמי הבראה וחלק משכר העבודה ובית הדין קבע כי על הקבלן לשלם לפועל הפרשים בסך כולל של כ-2500 שקלים. טענת הפועל כי לא קיבל תשלום עבור 10 ימי חגים בשנה, נדחתה.
בסופו של דבר בית הדין קבע כי הפועל הפלסטיני שתבע כ-70 אלף שקלים מהקבלן, יפצה את הקבלן בכ-5434 שקל ויקבל מהקבלן 1820 שקלים על השלמת שכר מינימום ענפי ועוד 756 על דמי הבראה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר