עץ עם ברקוד בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עץ עם ברקוד בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

סקר העצים הגדול של פתח תקוה: כל עץ בשטח ציבורי בעיר יקבל ברקוד

כל עץ ימוספר ויקבל תוית ברקוד באמצעותה ניתן יהיה לקבל את כל המידע הרלוונטי

פורסם בתאריך: 20.9.22 16:54

עיריית פתח תקוה החלה לבצע סקר עצים מקיף, מתוך דאגה לשלום הציבור ובמטרה לאסוף מידע על העץ ולאתר מפגעים פוטנציאליים מבעוד מועד. אגף גנים ונוף החל בביצוע סקר מקיף ומפורט לכל העצים הגדלים בשטחים ציבוריים ובמוסדות החינוך. הסקר מבוצע בשלב זה בשכונת הדר המושבות ומשם ימשיך לאזורים אחרים בעיר. בשלב זה מספר צוותים של אגרונומים ומומחים לעצים סוקרים את מצבו הבריאותי של כל עץ, עפ"י פרמטרים שנקבעו ע"י מנהלי האגף ואנשי המקצוע.

במסגרת התהליך כל עץ ימוספר ויקבל תווית ברקוד שתכיל את כל המידע הרלוונטי על העץ. הסקר משתמש בטכנולוגיית GIS לשמירת הנתונים בשכבות מידע גיאוגרפיות ואוסף את נתוני העץ, כגון קוטר, בריאות, ומידע חשוב רלוונטי. עוד יתועדו כל הטיפולים שיבוצעו לעץ וסביבתו הקרובה. הנתונים יועלו כאמור למערכת שכבות המידע העירוניות ויסייעו למנהלים ולמתכננים בעירייה לקבל החלטות מקצועיות על סמך נתונים מדויקים ולנהל את מערך העצים העירוני בצורה מיטבית.

ראש העירייה, רמי גרינברג: "סקר העצים הינו מהלך חשוב, שמטרתו איסוף מידע על העצים וכמובן מניעת פגיעה בחיי אדם ומניעת פגיעה ברכוש. הסקר חיוני במיוחד בעיר ותיקה כמו פתח תקוה, בה נטועים עצים עשרות שנים ויותר בכל רחבי העיר. אנו עושים כל מאמץ לטפל בעצים מחד ולשמור על בריאות וביטחון הציבור מאידך והמידע שייאסף במהלך הסקר הינו חשוב גם לקהילה וגם לקידום איכות הסביבה. נמשיך להשקיע מיליוני שקלים בנטיעות, טיפול, גיזום ותחזוקת עצים, כאשר הסקר והמידע שייאגר בו יצעידו את העיר לשנים הבאות בבטחה ובמקצועיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר