צילום מסך של עמוד הפייסבוק של איציק ברוורמן
צילום מסך של עמוד הפייסבוק של איציק ברוורמן

מדוע עובדי העירייה מתפעלים את עמוד הפייסבוק של ראש העיר?

בפניה למשרד הפנים תהתה הפעילה החברתית כרמלה דפני "מדוע עיריית פתח תקווה מבזבזת את כספי הציבור והעובדים על מנת לנהל את דפי הפייסבוק של ראש העירייה?". העירייה: "נשיב למשרד הפנים בשקיפות מלאה"

פורסם בתאריך: 29.10.17 19:13

הפעילה החברתית כרמלה דפני, תושבת פתח תקווה, פנתה היום למשרד הפנים בנושא מימון דף הפייסבוק הפרטי של ראש העיר, איציק ברוורמן, ותפעולו על ידי דוברות העירייה. היא ביקשה לדעת מדוע עובדי העירייה הם שמתפעלים את העמוד וביקשה לדעת מה חלקו של ראש העיר במימון העמוד אם בכלל.

יש לציין כי בעירייה לא מסתירים עובדה זו. תחת הסעיף "תקנון" בעמוד נכתב כי הדף מנוהל על ידי לשכת הדוברות בעירייה, אגף השירות לתושב ולשכת ראש העיר. לא אחת עולים בו פוסטים ממומנים משום שתמורת תשלום הפוסט זוכה לחשיפה רחבה יותר. לדברי דפני, היא ביקשה גם להשוות את הנעשה בעיר לעומת רשויות גדולות נוספות. יש לציין כי דף הפייסבוק של ראש העיר הוא אישי ומייצג אותו, בעוד שגם לעירייה יש דף פייסבוק משלה.

"בתאריך ה-5 באוגוסט 2017 הגישה החתומה מטה לרוב הרשויות העירוניות במדינת ישראל וביקשה על פי חוק חופש המידע לבדוק האם הרשויות בעירם ממנת את דף הפייסבוק של ראש העיר", כתבה דפני. "מהתגובות אשר התקבלו אצלי עד כה, אף רשות אינה ממנת דף פייסבוק של ראש העיר למעט עיריית אשדוד, עיריית חולון ועיריית מעלות תרשיחא. על פי הטבלה המוצגת ניתן ללמוד כי 89 אחוז מהרשויות המקומיות אינן ממנות את דף הפייסבוק של ראש העיר ובכך הן חוסכות מאות אלפי שקלים לקופת הרשות".

צילום מסך של עמוד הפייסבוק של איציק ברוורמן

צילום מסך של עמוד הפייסבוק של איציק ברוורמן

בהמשך כתבה: "לחתומה מטה ידוע כי דפי הפייסבוק של ראש העיר מנוהלים על ידי צוות פייסבוק שמורכב מאנשי לשכת הדובר, מחלקת השירות לתושב ולשכת ראש העיר, בשעות העבודה המקובלות ובשעות העבודה הלא מקובלות".

כרמלה דפני. צילום זאב שטרן

כרמלה דפני. צילום זאב שטרן

"מדוע עיריית פתח תקווה מבזבזת את כספי הציבור והעובדים על מנת לנהל את דפי הפייסבוק של ראש עיריית פתח תקווה", הוסיפה דפני. "מדוע לא ממן ראש עיריית פתח תקווה את דפי הפייסבוק כפי שנוהגים רוב ראשי הערים במדינת ישראל אשר ממנים מכיסם את דפי הפייסבוק או פותחים דף פייסבוק ללא תשלום?".

תגובת העירייה: "נכון לרגע זה טרם התקבלה פניה מממשרד הפנים בנושא.  לכשתתקבל פניה נשיב זאת בשקיפות מלאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר