רמי גרינברג וגנאדי בורשבסקי, צילומים דוברות העירייה, פרטי
רמי גרינברג וגנאדי בורשבסקי, צילומים דוברות העירייה, פרטי

העתירה של בורשבסקי: גרינברג והעירייה ישלמו הוצאות משפט בעשרות אלפי שקלים

חבר המועצה גנאדי בורשבסקי עתר בטענה כי העירייה וגרינברג לא קיימו את ההחלטה להסיר את שמו ומספר הטלפון שלו מפרסומים שונים. בורשבסקי: "אני מרוצה מההחלטה". לשכת ראש העירייה: "עתירה קנטרנית"

פורסם בתאריך: 27.11.22 15:47

העירייה וראש העירייה, רמי גרינברג, הפרו צו בית משפט, ולכן ישלמו הוצאות בית משפט בסך של 46 אלף שקלים, 23 אלף כל אחד. כך עולה מהחלטה של השופטת חנה קיציס, יו"ר ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד ושופטת בית המשפט המחוזי מרכז. ההחלטה התקבלה עקב עתירתו של חבר המועצה גנאדי בורשבסקי. בנוסף, הוחלט כי שמו של גרינברג יוסר מכל השלטים בעיר ומחבילות מזון שמחלקת העירייה. השופטת קבעה כי התעלמות העירייה וגרינברג מהחלטתה הקודמת בנושא נעשתה "בחוסר תום לב".

הסיפור החל בדצמבר שעבר. בעקבות עתירה שהגישו חברי האופוזיציה, פסקה קיציס, כי שמו של גרינברג יוסר מכל הפרסומים האינפורמטיביים של העירייה וכי שמו לא יופיע על מתנות המחולקות על ידי העירייה. כמו כן, נקבע, כי את מספר הטלפון הנייד של ראש העירייה יפרסמו רק במסגרת פרסום יתר מספרי הטלפון של בעלי תפקידים בעירייה. השופטת גם פסקה כי על גרינברג לשלם 7,000 שקלים שלא מקופת העירייה.

אלא, כפי שטען בורשבסקי בעתירה שהגיש בספטמבר, למרות החלטה זו, העירייה וגרינברג המשיכו לפרסם את שמו או את מספר הנייד שלו, כשבכך הם "עשו דין לעצמם ולא פעלו כלל כפי שמצופה מאדם שומר חוק לקיים צווים שיפוטיים". בורשבסקי אף הביא דוגמאות שונות על מנת להמחיש כיצד הפרו העירייה וראש העיר את החלטת השופטת. העירייה וראש העיר מצדם טענו כי הסירו את שם ראש העיר מרבים מהפרסומים וכי בפרסומים אחרים פרסום שמו של ראש העירייה הוא מתבקש וסביר. לדבריהם, בורשבסקי לא הפריד בעתירתו בין פרסום אסור למותר.

בהחלטתה בעניין העתירה קיבלה השופטת חלק מטענות העירייה וראש העירייה, אולם לא את כולן. בסופו של דבר, לאחר ששמעה את טענות הצדדים, קבעה השופטת כי "התעלמות המשיבים מההחלטה שהורתה להם להסיר לאלתר את שמו של ראש העירייה משלטי הידוע נעשתה בחוסר תום לב ובמטרה להמשיך ולהצביע על המשיב כמי שאחראי להישגי העירייה".

עוד ציינה השופטת כי ברכה בחתימתו של גרינברג שצורפה לחבילות מזון למשל, "קושרת בין החבילה לראש העיר, ומנכסת את חלוקת חבילת המזון לפעולותיו ומעשיו. אני דוחה את טענת המשיבים כאילו אין פסול במשלוח הודעות ברכה בחתימת ראש העיר למקבלי החבילה". לגבי דוגמה נוספת שהוצגה בפניה, לפיה מספר הסלולרי של גרינברג מופיע בשלטים עירוניים לצד הכיתוב עיריית פתח תקוה, אמרה השופטת כי "בדרך זו אזרח שיתקשר למספר הטלפון הרשום יגיע לצוותו של המשיב ולא לעירייה. גם בכך יש ניסיון לקשור בין פעולת העירייה למשיב, בניגוד להחלטה בעתירה".

לאור כל זאת פסקה השופטת קיציס כי העירייה וגרינברג יישאו בהוצאות בסך 46 אלף שקלים, כאשר כל אחד מהצדדים ישלם 23 אלף שקלים, וכאשר ראש העירייה צריך לשלם את הקנס מכיסו. עוד נפסק כי מספר הנייד של גרינברג יוסר מכל השלטים בעיר בתוך עשרה ימים, וכן מחבילות המזון שמחלקת העירייה. עם זאת, השופטת לא קיבלה את טענת בורשבסקי לגבי הקנס שיש להשית על העירייה וגרינברג בשל ביזיון בית משפט. השופטת קבעה: "שימוש באמצעי זה נעשה בצמצום ורק לאחר שכל יתר האמצעים לא הועילו. בענייננו, הגשת העתירה הובילה לאכיפת ההחלטה וכל שנותר הוא למחוק גם את מספר הטלפון של גרינברג. על כן לא מצאתי מקום לחייב את המשיבות בתשלום קנס".

 

 

בורשבסקי אמר: "הצדק יצא לאור. לאורך כל הדרך גרינברג טען שמותר לו והוא מתנהג על פי החוק, וכעת ועדת הבחירות נתנה את החלטתה שמדברת בעד עצמה. החוק זה כנראה הדבר האחרון שמעניין אותו. אני מרוצה מההחלטה וחבל שלקח הרבה זמן עד שהגיעה". עוד אמר בורשבסקי כי גרינברג "מפרסם את עצמו על חשבון הציבור באופן קבוע, הוא מנכס לעצמו כל דבר, את כל הפיתוח בעיר, כאילו כל דבר רק הוא עושה, כל מה שקורה בעירייה זה רק הוא. אבל הכל נעשה מכסף ציבורי. הציבור לא מטומטם והוא מבין את זה וגם השופטת הבינה. הוא אמר לשופטת שהוא הפסיק, אבל לא הפסיק ויהיו עוד תביעות, כולל על זה שהוא גם מפרסם בפייסבוק כל הזמן".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "מדובר בעתירה קנטרנית שנועדה לספק כותרות לחברי אופוזיציה שאין מאחוריהם בדל של עשיה ציבורית, אלא רק קנאה וצרות עין על ראש העיר ועל המהפכה שנעשית בעיר לרווחת התושבים. לכן גם בית המשפט דחה את מרבית טענותיהם. יצוין כי רוב ההנחיות מולאו עוד לפני העתירה וכן השופטת ביטלה את בקשת האופוזיציה להשית קנס. בנוסף, השופטת דחתה שורה של טענות נוספות שנגעו בפרסומים פרטיים וכן בפרסומים נצרכים בשעת חירום ועוד. כפי שניתן להבין, בעוד ראש העיר היה עסוק בתפעול אירועי חירום (כפי שהיה בקרונה ובנפילה ברחוב הרצל), יש מי שהיה עסוק בשאלה אם שמו של ראש העיר מופיע בהודעת החירום או לא. זו הרמה לצערנו. בהמשך לאמור לעיל, ניתן לראות גם במקומונים שמופצים בפתח תקוה ובערי הסביבה כי ראשי רשויות אחרים חותמים את שמם בפרסומים העירוניים השונים. מה שמלמד על חוסר סימטריות, שיש מי שמותר לו ויש מי שאסור לו. זאת למרות כי בשונה מכל ראשי הרשויות בישראל, ראש העיר רמי גרינברג מקפיד לפרסם את מספר הנייד האישי שלו לטובת מתן מענים פרטניים לתושבים הפונים. תמוה איך עד היום לא יצאו הנחיות ברורות לרשויות בנושא. זאת בשל העובדה כי אין הגיון לאסור בעיר את מה שמותר ברשויות אחרות. המוסר הכפול משחק תפקיד גם אצל העותרים מהאופוזיציה שבעבר דאגו להפיץ את שמם על פרסומים עירוניים ללא שום בעיה ועשו את כל מה שהם מלינים נגדו עכשיו. ראש העיר ימשיך לשרת את תושבי העיר ולעמוד בקשר רציף עם כלל הפונים – 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, באופן חסר תקדים לרווחת תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר