זירת הפיגוע בכפר קאסם צילום דוברות המשטרה
זירת הפיגוע בכפר קאסם צילום דוברות המשטרה

"הוא זורק בקבוקי תבערה" | פורסם תיעוד חדש של הפיגוע בכפר קאסם | צפו

המשטרה חשפה תיעוד חדש של הפיגוע, בו נשמע המחבל נעים מחמוד בדיר מכפר קאסם מכוון את השוטר לאן להגיע ואז יוצא ומנסה לירות עליו. המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי: "ראינו תגובה וחתירה למגע של השוטרים עד ניטרול המחבל"

פורסם בתאריך: 24.12.22 19:22

המשטרה פרסמה הערב תיעוד חדש של הפיגוע של המחבל בכפר קאסם שאירע ביום חמישי. בתיעוד ניתן לשמוע את המחבל נעים מחמוד בדיר, מזמין את השוטרים להגיע למקום בכפר קאסם בו הוא ארב להם, הוא יוצא עם נשקו לעברם אך אינו מצליח לירות. בהמשך הוא השליך בקבוק תבערה ואז דרס את השוטרים ונוטרל. התיעוד מוכיח כי מדובר בפיגוע מתוכנן היטב על רקע לאומני, לאחר שבכפר קאסם טענו כי לא צריך למהר לקבוע זאת. בפיגוע נפצעו קל שלושה לוחמי מג"ב. בתיעוד נשמע למשל המחבל אומר לשוטר " תגיע ליד ה-ב.מ.וו," סמוך למקום בו הוא מסתתר, ואז יוצא ומנסה לירות בשוטר. נזכיר כי המחבל בן ה-23 הזעיק את השוטרים לאירוע אלימות במשפחה כביכול וארב להם כדי לרצוח אותם. כוחות המשטרה מצאו במבנה שממנו יצא המחבל כלי נשק ותחמושת, בהם רובה קרלו. כמו כן ברכבו נמצאה סכין.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לפניות כתבים, על מנת להעמיד דברים על דיוקם ובכדי למנוע את הטעיית הציבור אגב פרסומים שגויים, מצ"ב תיעוד הפיגוע בכפר קאסם, כפי שתועד במערכות המשטרתיות של מחוז מרכז. התיעוד מציג שלב אחר שלב את נחישות השוטרים, החל מהתגובה המהירה למארב שביצע המחבל בשיחת הטלפון, הדיווח ברשת הקשר המשטרתית ומצלמות הגוף, פיקוד ושליטה מקצועיים, מענה מבצעי בשטח תוך תגבור הדדי של שוטרי התחנה עם לוחמי מג"ב ויס"מ, תאום ושידור לאחור מול משל"ט מחוז מרכז ("המצודה") והסכנה הממשית של המחבל שנוטרל בהתאם.

היכנסו כאן וצפו בתיעוד הפיגוע של המחבל בכפר קאסם

זירת הפיגוע בכפר קאסם, צילום דוברות המשטרה

זירת הפיגוע בכפר קאסם, צילום דוברות המשטרה

במשטרה הבהירו עוד בשלב מוקדם יותר כי המחבל "הזעיק" את המשטרה למקום בטענה שיש אירוע אלימות ובהגיעם, הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם. מהירות התגובה של השוטרים מנעה פיגוע הרבה יותר גדול.

מפכ״ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, שיבח אתמול את פעילות המפקדים והשוטרים שהביאו הלילה לניטרול מהיר של המחבל שניסה לפגוע בכוח המשטרה בכפר קאסם , פיגוע במהלכו נפצעו קל שני שוטרים. המפכ״ל אמר: "אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע. ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן על ידי המחבל כנגד כוח המשטרה שפעל ביישוב. תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ״מ והחטיבה הטקטית של מג״ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע, ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר