עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן
בניין עיריית פתח תקוה צילום זאב שטרן

האופוזיציה: תבחיני התמיכות לשנת 2018 אושרו באופן לא תקין

תבחיני התמיכות לעמותות אושרו ביום ראשון בישיבת מועצת העיר. על פי חברי המועצה איציק ישראל ורמי גרינברג אישור תבחיני התמיכות בוצע בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים

פורסם בתאריך: 2.11.17 16:17

ראשי האופוזיציה בפתח תקווה פנו היום לראש העיר, איציק ברוורמן בדרישה לבטל את תבחיני התמיכות לשנת 2018 שאושרו בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום ראשון בתחילת השבוע. התבחינים הם למעשה הקריטריונים שמגדירה העירייה במטרה להעביר כספים לעמותות הפרטיות, שמגדירים באילו פעולות הן רוצות לתמוך. בעמותות מגישים את בקשות התמיכה העירונית שלהם על פיהם.

חברי האופוזיציה איציק ישראל ורמי גרינברג טוענים כי אישור התבחינים נעשה באופן לא תקין. במכתב ששלח היום (חמישי) ישראל לברוורמן הוא מפרט על פי חוזר מנכ"ל משרד הפנים לנוהל תמיכות, מספר ליקויים באישור התבחינים והגשתם.

"אישור תבחיני התמיכות בוצע בניגוד להוראות הנוהל", כותב ישראל. "לבקשתי, וגם חבר המועצה רמי גרינברג ציין זאת בפנייך. לא ברור לי מדוע דברים נעשים בניגוד להוראות הנוהל ואת מאפשרת זאת. חוברת התבחינים הופצה בתאריך ה-18 באוקטובר – שבעה ימים לפני מועד ישיבת המועצה. הוראות הנוהל מחייב הפצת החומר 60 יום לפני הדיון במועצה. לפי חוזר מנכ"ל – סעיף 8.2 כתוב: 'הועדה המקצועית תכין ותגיש הצעה לתבחינים חדשים. לאישור מועצת הרשות, לא יאוחר מחודשיים לפני המועד הקבוע לאישור תבחינים'. בנוסף, לא הוגשה חוות דעת בכתב מהיועצת המשפטית. בחוזר מנכ"ל – סעיף 8.4, נכתב: 'המועצה לא תאשר את התבחינים אלא לאחר קבלת חוות דעת בכתב מהיועץ המשפטי לרשות כי התבחינים הינם בהתאם להוראות".

עוד ציין ישראל במכתבו: "התבחינים הוגשו למועצה ב-20 לאוקטובר בניגוד לחוזר מנכ"ל המאפשר הגשה רק עד 1 בספטמבר. לחברי המועצה לא הוצגה כל בקשה לדחיית המועד ולא הוצג כל מסמך המאשר את דחיית המועד ולמתי. בחוזר מנכ"ל – סעיף 8.7 נכתב: 'מועצת הרשות המקומית תאשר הצעת תבחינים לא יאוחר מ-1 לספטמבר שלפני שנת הכספים אליה מתייחסת התמיכה".

לבסוף ציין ישראל, "הוראת חוזר מנכ"ל נועדו למנוע תהליכים לא תקינים ואולי אף מחטפים שחלק מחברי המועצה לא מודעים להם. לאור כל האמור לעיל אין להכיר באישור מועצת העיר לתבחיני התמיכות 2018".

תגובת העירייה: "הצעת התבחינים הועברה לחברי המועצה בתחילת חודש יולי. חוות דעת משפטית הוגשה במהלך הדיון לחברי המועצה הנוכחים עוד בטרם הדיון בתבחיני התמיכות. משרד הפנים אישר הארכה לאישור התבחינים עד ה-31 באוקטובר 2017".

תגובת איציק ישראל: "בחודש יולי שלחו לנו את התבחינים של שנת 2017, בזמן שאנחנו מאשרים את התבחינים של שנת 2018, ויש שוני בין התבחינים של יולי לבין התבחינים שקיבלנו באוקטובר. לאור השינויים התבחינים של שנת 2017 אינם רלוונטיים עוד. את התבחינים של שנת 2018 קיבלו בפעם הראשונה ב-18 לאוקטובר, שבוע לפני הדיון במועצה. הטענה של העירייה לגבי חוות דעת משפטית היא לא נכונה, היא לא צורפה טרם הדיון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר