חדר האוכל ההיסטורי של גבעת השלושה, צילום דוברות העירייה
חדר האוכל ההיסטורי של גבעת השלושה, צילום דוברות העירייה

חדר האוכל ההיסטורי בפתח תקוה יהפוך למתחם אורח חיים בריא

לאחר עבודות שיקום, יוצא חדר האוכל ההיסטורי של גבעת השלושה למכרז לפעילות בעולמות הבריאות וה-wellness

פורסם בתאריך: 14.5.23 14:40

לאחר עבודות שיקום, חדר האוכל בגבעת השלושה יוצא למכרז לפעילות בעולמות הבריאות וה-wellness. מדובר במבנה לשימור בלב פתח תקוה – חדר האוכל של קיבוץ גבעת השלושה במיקומו הראשוני, היכן שהיה עוד בטרם קמה המדינה.

קיבוץ גבעת השלושה הוקם בשנת 1925 על ראש גבעה בסמוך לפתח תקוה. שמו ניתן לזכרם של שלושה פועלים מהמושבה שהוצאו להורג על ידי הטורקים ב-1916 באשמת ריגול. חדר האוכל הראשון של הקיבוץ היה צריף. עם התבססות המשק הוזמן האדריכל המפורסם אריה שרון לתכנן את חדר אוכל החדש. חדר האוכל, המהווה דוגמא מצוינת למבני ציבור שנבנו בארץ, בשנות ה-30-40, נחנך בליל הסדר בשנת 1940, והיווה את מרכז החיים החברתיים והתרבותיים של הקיבוץ.
בשנת 1952 התפלג הקיבוץ לשני קיבוצים, עינת וגבעת השלושה ושניהם הוקמו מחדש במקומות אחרים. בשנים הבאות שימש המבנה למטרות שונות אך היה נטוש לאורך תקופה ארוכה. בשנות ה-2000 הועבר המגרש ועליו המבנה לבעלות עיריית פתח תקוה. חדר האוכל וחלק מהמגרש הצמוד הוקצו לעמותת נועם – אשר הרסה בשנת 2007 את האגף הצפוני של המבנה.

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


עיריית פתח תקוה, בשיתוף עם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הצליחו לעצור את ההרס והמבנה חזר לידי העיר. כיום לאחר שיפוץ משמעותי עומד חדר האוכל בשטח יפיפה רחב ידיים, הטובל בצמחייה ירוקה וחורש טבעי ויהפוך ביוזמת עיריית פתח תקווה למתחם wellness המקדם בריאות ואורח חיים בריא לתושבי העיר והסביבה. מכרז בנושא יצא בימים אלה.

חדר האוכל הינו חלק מקריית המוזיאונים ופארק יד לבנים שוקק החיים, ונמצא בסמוך לשכונת ורבר בה מקודם הליך תמ"א 38 והליכי פינוי-בינוי באופן נרחב כך שאוכלוסיית המקום צפויה לגדול באופן משמעותי ומשפחות צעירות רבות צפויות לעבור לגור באזור בשנים הקרובות.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "העיר פתח תקווה עוברת מהפכה של ממש בשנים האחרונות ופיתוח שכונת רמת ורבר ושכונות ותיקות אחרות בעיר הוא חלק מהשינוי המשמעותי המביא אל העיר משפחות צעירות המבקשות לקבוע את מושבן כאן. שיפוץ חדר האוכל בגבעת השלושה הוא חלק מתהליך נרחב של שימור מבנים, שיפוצם ופתיחתם לרווחת הציבור. המבנה הנמצא בסמוך לקריית המוזיאונים יהיה חלק מפעילויות פנאי ומהעושר התרבותי שתציע העיר לתושביה ולאורחיה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר