מעבר חצייה בפתח תקווה. צילום עמותת אור ירוק
מעבר חצייה בפתח תקווה. צילום עמותת אור ירוק

בדיקת אור ירוק: הכבישים בעיר מסוכנים לקשישים

בעמותה בדקו תשעה מעברי חצייה בעיר ובכולם אין פסי האטה, רוב מעברי החציה מחוקים ודהויים ובחלקם חסרה הנמכה של המדרכה אל הכביש. מנכ"ל העמותה: "המדינה מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה"

פורסם בתאריך: 7.11.17 14:09

מבדיקת עמותת אור ירוק עולה הכבישים בפתח תקווה מסוכנים לקשישים. על פי העמותה, בפתח תקווה נבדקו תשעה מעברי חצייה ובכולם אין פסי האטה, רוב מעברי החציה מחוקים ודהויים ובחלקם חסרה הנמכה של המדרכה במפגש עם הכביש. ברובם גם חסר תמרור מעבר חצייה ושמונה מהם אינם מרמוזים.

בין מעברי החציה שנבדקו למשל נמצא מעבר החציה ברחוב רוטשילד פינת קרן קיימת לישראל שנמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור מעבר חציה וללא פסי האטה. משך האור הירוק ברמזור של מעבר החציה כ-10 שניות, משך הזמן שלוקח לקשיש לחצות במקום בממוצע 8.5 שניות. מצב זה מסכן את חיי הקשישים שחוצים ועשויים שלא להספיק לחצות בזמן הקצר של האור הירוק.

אין הנמכה של המדרכה. מעבר חצייה בפתח תקווה. צילום עמותת אור ירוק

אין הנמכה של המדרכה. מעבר חצייה בפתח תקווה. צילום עמותת אור ירוק

מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק". מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 77 קשישים (65+) בתאונות דרכים – כל הרוג רביעי. לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים. מתנדבי אור ירוק בדקו קרוב ל-170 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, בחלק ממעברי החצייה האור הירוק קצר מדי וקשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי במקומות רבים לא קיימת הנמכה לקראת מעבר החציה וכי המעבר דהוי ואינו צבוע כראוי, נתונים המקשים על הולכי רגל ועל קשישים בפרט כאשר הם מגיעים לחצות את הכביש.

האם פתח תקווה מסוכנת לקשישים בכבישים. צילום עמותת אור ירוק

האם פתח תקווה מסוכנת לקשישים בכבישים. צילום עמותת אור ירוק

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר