אקדח, צילום אילוסטרציה UltraONE - depositphotos.com
אקדח, צילום אילוסטרציה UltraONE - depositphotos.com

הורים באם המושבות חוששים: דורשים לתגבר את האבטחה במוסדות החינוך

"כיוון צפון מזרח העיר זו גזרה בעייתית, יש פה מאחורי בתי הספר שדות פתוחים", אומר אחד ההורים. אז מה הם דורשים? הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 14.11.23 08:06

הורים לילדים בשכונת אם המושבות הוותיקה ובאם המושבות החדשה, דורשים מהעירייה לתגבר את האבטחה במוסדות החינוך בשכונה, נוכח העובדה שהיא מצויה בסמיכות לשדות פתוחים ולדבריהם הגישה אליה יחסית קלה ממזרח ומאזור יהודה ושומרון.

אחד ההורים אמר למלאבס: "יש פה בערך עשרה בתי ספר וכ-5,000 תלמידים לא כולל מאות אם לא אלפי ילדים בגני ילדים. כיוון צפון מזרח העיר זו גזרה בעייתית, יש פה מאחורי בתי הספר שדות פתוחים וזהו ואז זה צומת ירקונים סגולה ראש העין והלאה. יש פה אתרי בנייה שעובדים בלי מאבטח חמוש, אין מספיק אבטחה בגני הילדים. מדובר במחדל שגורם לחשש גדול אצל ההורים. אני פשוט חושב שיש הורים שלא מודעים למצב. לא יכול להיות שככה מפקירים את הילדים בתקופה רגישה כזו".

אותו הורה מציין כי הוא מסייר לא מעט ליד מוסדות החינוך בשכונה וטוען: "אין שמירה על גני ילדים במשך כל שעות הפעילות, יש רק תגבור בבוקר. אין סיורים רכובים שאמורים להגיע לעשות סריקות בשכונה במשך כל שעות הלימודים, הם מגיעים רק אם יש התראה על אירוע חריג".

 

 

 

 

מה אתם דורשים מהעירייה?

"לדאוג למאבטח אחד לפחות בכל מוסד חינוכי במשך כל שעות הפעילות. אנחנו דורשים שיקיימו את ההבטחות. אם אמרו שיש תצפיתן על הר הזבל, שיהיה כל הזמן, אני כשבדקתי לא ראיתי. אם אמורים להיות שני ג'יפים שמסיירים בשדות של צומת סגולה וצומת ירקונים אז שיהיו שם, בדקתי שלושה ימים ולא ראיתי. אנחנו דורשים שיגדילו את כיתות הכוננות, הבנתי שכיתת הכוננות של פתח תקוה, עיר של רבע מיליון תושבים תהיה 50 איש".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקווה לא חיכתה למלחמה כדי להיערך, אלא תגברה את מערך האבטחה בעיקר בצורה ניכרת, כפי שבא לידי ביטוי בשטח בשנים האחרונות. במסגרת פעילות העירייה בנושא, הוקם משל"ט עירוני ונפרסו מאות מצלמות ברחבי העיר, הוקמו סיירות בתחומים שונים, לרבות סיירות ייעודיות לשטחים פתוחים, וונדליזם ועוד. עם פרוץ המלחמה ב-7.10, העירייה הרחיבה באופן משמעותי את היקף מערך הביטחון העירוני, הכולל מאות אנשי צוות – קב"טים וסיירים עירוניים, עובדי עירייה שהוכשרו למשימות אבטחה, עשרות חיילי מילואים שגויסו למערך האבטחה העירוני בצו 8 ומתנדבים, עשרות כיתות כוננות, עשרות מאבטחים מטעם חברה חיצונים, אבטחה היקפית בכניסות לעיר ועוד. כלל הצוותים מוכוונים בעיקר לאבטחת מוסדות החינוך ברחבי העיר, כפי שניכר בשטח בכל העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר