כפיר ואריאל ביבס, צילום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
כפיר ואריאל ביבס, צילום לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

דרושים: מתנדבים לקטיף בפרדסים של משפחת ביבס

ד"ר גיא הלפטק, מנכ"ל חברת בינה מלאכותית, מתנדב בחקלאות ובמטה משפחות החטופים, והקים קבוצות וואטסאפ בהן הוא יוצר חיבורים בין חקלאים למתנדבים ולעובדים בשכר. אתמול הוא פרסם פוסט מצמרר במיוחד

פורסם בתאריך: 29.11.23 13:43

בשגרה, ד"ר גיא הלפטק הוא מנכ"ל של חברת בינה מלאכותית שהקים בארצות הברית. הוא גם יזם של סטרטאפים בתחום הטכנולוגיה, וכשיש לו זמן הוא מרצה על בינה מלאכותית, על חדשנות ועל עתידנות במקומות שונים בעולם, גם באקדמיה וגם לעסקים.

הלפטק (50), הוא בעל תואר ראשון באוניברסיטה העברית שאותו עשה לאחר שירות בחיל הים. את הדוקטורט הוא עשה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, וכבר שנים רבות הוא חי בארצות הברית, כשהוא נע בין בוסטון, קליפורניה, ניו יורק וגם וושינגטון, כשעבד בבית הלבן בתקופתו של הנשיא ברק אובמה. עכשיו הוא כאן, מתנדב איפה שרק אפשר, בעיקר עוזר לחקלאים אך גם מתנדב גם במטה משפחות החטופים ועוד דברים שהוא לא יכול לדבר עליהם בקול, הכל כדי להביא את החטופים הביתה.

הודעות בקבוצות הוואטסאפ שפתח דר גיא הלפטק

הודעות בקבוצות הוואטסאפ שפתח ד"ר גיא הלפטק

"באותה שבת ארורה החקלאים שניצלו ברחו מעוטף עזה", מספר הלפטק, "חלק מהם חזרו לשדות ולחממות אחרי עשרה ימים, שם הם מצאו יבולים מרקיבים. כדי להציל את מה שניתן היה להציל, הם היו זקוקים לעזרתם של מתנדבים עד שהמצב יתייצב. בחודש שעבר התנדבתי בעוטף במשך כשבוע בחקלאות וראיתי את הנחיצות במתנדבים".

הוא הקים, בהתנדבות כמובן, את חמ״ל חקלאות העם בהתנדבות – קבוצת וואטסאפ המקשרת בין משקים בעוטף שמשוועים לעזרה לבין מתנדבים. בקבוצה מתפרסמות מדי יום הודעות לקטיף תותים, בננות, עגבניות שרי, פלפלים, פירות הדר, צמחי תבלין ומה לא. תוך זמן קצר התרחבה הפעילות למשקים בכל הארץ, והוא פתח את חמ"ל חקלאות ישראלית בשכר. עם הצטרפותו למיזם של ארגון עובדי הפלחה בארץ, המייצג 300 קיבוצים, החלו להתפרסם משרות בשכר כדי לקשר ישראלים לעבודה בכל ענפי החקלאות – גידולי שדה, מטעים, לולים, רפתות ועוד. לא עבר זמן רב, ואל המיזם הצטרפו גם משקי פרחים ופרדסים בשרון ובעמק חפר.

"התחילו לפנות אלי גם חקלאים וגם חבר'ה יוצאי צבא שזקוקים לפרנסה ורוצים להשתלב", אומר הלפטק, "יש המון מקומות בארץ שמתנדבים לא מגיעים אליהם, כמו קווי עימות בצפון ובדרום, אז הבנתי שיש צורך גדול גם מצד החקלאים וגם מצדם של דורשי עבודה. יש מחסור עצום בכוח אדם, פועלים זרים הם לא פתרון לטווח ארוך, וזה מוכיח שצריך להעביר את הענף כולו לידיים ישראלית. שני החמ"לים צומחים מהר מאוד, ומועצות אזוריות וארגוני חקלאות מצטרפים. הביקוש לעובדים הוא גדול מאוד בכל התחומים, גבוה יותר אפילו מהביקוש למתנדבים. יש ביקוש עצום לקוטפים, למנהלי עבודה, למנהלי משק ועוד".

תוצרת חקלאית נרקבת בעוטף (צילומים לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

תוצרת חקלאית נרקבת בעוטף (צילומים לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

נוסף על כך הפך הלפטק את דף הפייסבוק האישי שלו ללוח מודעות למען המטרה, ופוסט אחד מצמרר במיוחד פורסם אתמול. "שימו לב", נכתב בו, "זקוקים למתנדבים בקטיף בפרדסים של משפחת ביבס (הילדים הג'ינג'ים) במושב ישע בעוטף, בחמישי הקרוב (מחר; ח"ה) וביום ראשון. משפחת ביבס עברה טלטלה בטבח הנורא – ההורים נרצחו, והבת שירי, בניה ובעלה נחטפו ועדיין לא השתחררו. המשפחה זקוקה לעזרה בקטיף קלמנטינות. ביום חמישי זקוקים לעשרה מתנדבים וביום ראשון זקוקים ל-50 מתנדבים, אני עובד על ארגון אוטובוס. המשימה: קטיף על סולם הקלמנטינות בגובה 2.5-2 מטרים. איש קשר: אלעד 050-6353737. מיקום: מושב ישע, דרום העוטף. בבקשה לעבור נקודה נקודה בלי לדלג על נקודות: הגעה לכביש הגישה לאוהד – זהירות בירידה מהכביש; להיכנס דרך השער הצהוב האחורי לתוך מושב אוהד – יש נקודת בידוק של הצבא; לנווט לשער הראשי ולצאת מהמושב; לנווט לתוך מושב ישע למשק החקלאי". כדי לעזור בניווט צורפו לינקים לכל אחד מהשלבים.

הלפטק, יש היענות?

"עצומה, כל יום אני מקדיש כעשר שעות ליצירת חיבורים בין אנשים. רק עכשיו פנו חקלאי מהעוטף וחקלאי מאופקים, ויש גם פניות מהצפון. יש היענות של כולם – מתנדבים, חקלאים ועובדים בשכר – וזה מרגש. אני קורא לכולם לבוא לעזור בקטיף. בואו וצאו מחוזקים, זו חוויה מרגשת, מבטיח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר