בית המתנות של יאיר, צילום פרטי
בית המתנות של יאיר, צילום פרטי

הלך לעולמו בגיל 12.5 הילד יאיר הולנדר, שעל שמו הקימה אמו את "בית המתנות של יאיר"

כשהיה בן שנה וחצי טבע יאיר בבריכה, נותר עם פגיעה קשה ונזקק להשגחה צמודה בביתו. המשפחה: "בננו, הלוחם המתוק שהאיר את עולמנו בטוב ולחם עד נשימתו האחרונה, החזיר את נשמתו לבורא עולם"

פורסם בתאריך: 12.2.24 11:16

טרגדיה גדולה. הלך לעולמו הילד הגיבור יאיר יונתן רפאל הולנדר, והוא בן 12.5 בלבד. הוא הובא למנוחות אתמול, יום ראשון, בבית העלמין סגולה. יאיר ז"ל, טבע בבריכה פרטית בשנת 2013, כאשר היה בן שנה ושלושה חודשים בלבד, ומאז נזקק להשגחה צמודה בשל מצבו הלא פשוט. אימו הקימה בשנת 2015 את בית המתנות של יאיר, אספה מתנות לילדים מתרומות, וחילקה את המתנות לילדים שמאושפזים בבתי חולים. היא נחשפה לחלוקת מתנות לילדים מאושפזים כאשר יאיר היה מאושפז בשניידר.

הוריו של יאיר ז"ל, מירב ואלי, משפחתו של יאיר ז"ל פרסמה אתמול את ההודעה הבאה: בצער רב אנו מודיעים כי בננו, אחינו, נכדנו האהוב, יאיר יונתן רפאל הולנדר ז"ל, הלוחם המתוק שהאיר את עולמנו בטוב ולחם עד נשמתו האחרונה, החזיר את נשמתו לבורא עולם. ניחום אבלים: רחוב קפלנסקי 31 פתח תקווה, בין השעות 09:00-14:00, 16:00-22:00. שעות התפילה: שחרית – 08:00, מנחה – 17:10, ערבית – 17:50".

האם, מירב, כתבה: "יאירי שלנו , יאירי הלוחם , יאירי של בית המתנות של יאיר. יאירי המתוק עם המבט הטהור והכובש בעיניים גדולות ויפות, יאירי על כל המסע שעברת, על כל הנשימות שלחמת, על האור שהארת, וכל מה שלימדת אותנו. נוח על משכבך בשלום, בשלווה, בנחת, נוח ילד יפהפה, נאבקת עד הנשימה האחרונה. הגיעה העת לנוח".

יאיר הולנדר ז"ל

יאיר הולנדר ז"ל

ב-2017 פרסמנו במלאבס על כך כי מירב מזמינה את הציבור הרחב, לתרום מתנות חדשות לטובת ילדים חולים בבתי החולים ברחבי הארץ, לקראת חג החנוכה. "בימים אלה, החלו להתרוקן המדפים ואני מזמינה אתכם, לקחת חלק בפרויקט המתנות, ולתרום לנו מתנות ומשחקים כדי שנוכל להמשיך לתת ולשמח", היא כתבה. "המתנות מיועדת לילדים מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ ולילדים נזקקים באשר הם. בזכות הרבה אנשים טובים, בית המתנות של יאיר פותח את הלב ומחלק בשפע לכל מי שזקוק".

את "בית המתנות של יאיר", פתחה הולנדר שנתיים קודם לכן, בשנת 2015, בפתח בפתח תקוה. המקום, שנקרא כאמור על שם בנה יאיר. מאז שנפתח הפך המקום למוקד לעליה לרגל ולאיסוף תרומות – מתנות לילדים שחולקו בבתי חולים. "יאיר מתוק אמיתי וכמו מלאך" היא סיפרה אז, "הוא קסם של ילד ויש בו משהו מיוחד שקשה לי להסביר, אבל מבחינה בריאותית המצב שלו לא טוב ועל כל יום שהוא לא סובל אני אומרת תודה".

עוד היא סיפרה: "כשיאיר היה בן שנה ושלושה חודשים הוא טבע בבריכה בחצר הבית. הוא נשאר בחיים בנס גדול אבל עם פגיעה מוחית מאוד קשה. יאיר היה מאושפז בשניידר שלושה חודשים. נדהמתי לגלות שם כמות עצומה של חסד ונתינה, עם ישראל במיטבו. בין השאר, עברה שם מתנדבת עם עגלה של משחקים וצעצועים וחילקה לכל ילד מתנה. זה מאוד ריגש אותי".

כשיאיר השתחרר, הולנדר החליטה שגם היא רוצה לתת משהו לקהילה בחזרה. בראיון ב-2017 היא סיפרה: "באתי לעמותת ילדים שלנו בשניידר ושאלתי איך אני יכולה לעזור. הם אמרו שיש להם חדר מתנות אבל שהוא כבר די ריק. הבטחתי שאדאג למלא אותו. כתבתי הודעת ווטסאפ שיש חדר קסום בשניידר ושאני מבקשת עזרה למלא אותו עם מתנות חדשות. שלחתי את זה בסך הכל לחמש קבוצות וקרה משהו לא נורמלי. ההודעה נהייתה ויראלית וכל מי שקיבל אותה העביר לעוד אנשים. כבר למחרת הגיעו אנשים לשניידר עם צעצועים ומשחקים ותוך יום החדר התמלא. כך זה נמשך לאורך ימים רבים עד שבשניידר פשוט ביקשו שאעצור את ההודעה הזאת".

לאלי, אביו של יאיר, יש עסק ברחוב הביטחון ובדיוק באותו זמן התפנתה הקומה מתחתיו. בני הזוג החליטו לקחת את הקומה הזו עבור הצעצועים והמשחקים העודפים וכך נולד בית המתנות.

יהי זכרו של יאיר ברוך. 

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר