רס"ר במילואים קאלקידן מהרי ז"ל, צילום אתר דובר צה"ל
רס"ר במילואים קאלקידן מהרי ז"ל, צילום אתר דובר צה"ל

עלה לבד מאתיופיה בגיל 18: רס"ר במילואים קאלקידן מהרי מפתח תקווה נהרג ברצועת עזה

כאב גדול: שני לוחמי צה"ל נהרגו מפיצוץ במבנה ברצועה, רס"ל קאלקידן מהרי ז"ל מפתח תקווה ורס"ר עידו אביב ז"ל מכרמיאל. "לא נהיה שוב אותה משפחה", כתבה קרובת משפחתו של קאלקידן ז"ל. 

פורסם בתאריך: 30.4.24 07:21

אבל כבד: שני לוחמי צה"ל נהרגו אתמול ברצועת עזה, רס"ר במילואים קאלקידן מהרי ז"ל מפתח תקווה ורס"ר במילו8אים עידו אביב מכרמיאל. רס"ר (מיל׳) עידו אביב היה בן 28 בנופלו. הוא היה לוחם במסייעת שריון, בגדוד חש"ן 9232, עוצבת יפתח (679), ונפל בקרב במרכז רצועת עזה.  רס"ר (מיל׳) קאלקידן מהרי היה בן  37 בנופלו. הוא היה לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי (2), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפלו רס"ר עידו אביב ז"ל ורס"ר קאלקידן מהרי ז"ל, נפצע באורח קשה לוחם (מיל׳) מגדוד 223, חטיבת כרמלי (2). הלוחם פונה לביה״ח ומשפחתו עודכנה.

קרובת משפחתו של קאלקידן ז"ל כתבה: "קאלקידן, דוד שלי, האח הקטן של אמא, נפל בקרב בעזה.  צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציוניים, האופטימיים, אוהבי האדם והארץ. נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו, זה שעלה לבד בגיל 18, השאיר את אמו האהובה באתיופיה ויצא בנחישות להגשים את החלום. אנחנו אוהבים אותך וגאים בך ומסרבים להיפרד. לא נהיה שוב אותה משפחה".

עיריית פתח תקווה פרסמה אתמול בערב את ההודעה הבאה: "בצער רב התבשרנו עם צאת החג על נפילתו של הגיבור, בן העיר, רס"ר במיל' קאלקידן מהרי ז"ל. קאלקידן שירת כלוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי, נפל בקרבות ברצעות עזה, בן 37 בנופלו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה וליבנו איתם. עיריית פתח תקווה תסייע בכל שיידרש, ותנציח את יקיריה שנפלו על הגנת המולדת. יהי זכרו ברוך".

על פי פרסומים בתקשורת האירוע בו נפלו קאלקידן ז"ל ועידו ז"ל התרחש בזמן קרב חילופי אש מול מחבלים בפאתי מסדרון נצרים, במרכז רצועת עזה. רק יומיים קודם לכן, חטיבות המילואים כרמלי ויפתח נכנסו למרחב כדי להחליף בו את חטיבת הנח"ל. במהלך הקרב מול המחבלים, אירע פיצוץ במבנה בו היו לוחמי צה"ל. צה"ל עדיין בודק מה הנסיבות שהובילו לפיצוץ. חלק מהמבנה קרס, מה שגרם למותם של שני הלוחמים הגיבורים ולפציעתם לוחמים נוספים, אחד מהם כאמור במצב קשה. צה"ל ימשיך לתחקר את האירוע.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר