תמר פניגשטיין ז"ל ואביה משה. צילום פרטי
תמר פניגשטיין ז"ל ואביה משה. צילום פרטי

"אנחנו לבד". משפחות בני ובנות שרות שנהרגו במהלך שרותם מבקשות הכרה מהמדינה

המשפחות שוחחו באזכרה לבת שרות עם השרה אורית סטרוק אך לא קיבלו לאחר מכן התייחסות והתאכזבו קשות. אביה של תמר פניגשטיין ז"ל: "הבת שלי נהרגה בשרות הלאומי שלה, לא קיבלנו כלום". לשכת סטרוק: "מתבצעת עבודת מטה"

פורסם בתאריך: 9.5.24 08:43

משפחתה של תמר פניגשטיין ז"ל מהדר גנים, בת שירות לאומי שנהרגה בתאונה קשה של הרכבת הקלה בירושלים בדצמבר 2019, ומשפחות של בנות ובני שירות לאומי שכולות, שלחו בימים אלה מכתב לאורית סטרוק, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, בבקשה לקדם את ההכרה בהן. המשפחות החתומות על המכתב, נפגשו עם השרה באזכרה של בת השירות שנפטרה במהלך השירות, דנה בן עובד ז"ל, וציפו שלאחר האזכרה השרה תיצור איתם קשר על מנת לראות איך מקדמים את הנושא ההכרה לבנות/בני השירות שנהרגו ונפטרו במהלך השירות שלהם ואת התמיכה במשפחות, נושא אותו מנסות המשפחות לקדם כבר מספר שנים.

ההורים אומרים: "ציפינו שלקראת חג הפסח לאחר פגישתנו האחרונה באזכרה של בת השירות שנפטרה במהלך השירות דנה בן עובד, נקבל טלפון, ווצאפ, מכתב וכל משהו שיוכל לחזק אותנו ולתת לנו כתף לקראת החג שכל פעם מחדש ליבנו נשבר לרסיסים. אבל כלום, שום יחס, שום דבר! אנו לא צריכים להעמיד כיסא ריק לזכר … לנו יש כיסא ריק בכל יום, שבת וחג. אנו דורשים הכרה לבנות/בני השירות שנהרגו ונפטרו במהלך השירות למען עם ישראל ותמיכה במשפחות. הדבר לא יכול להימשך בזלזול הזה. אנו מבקשים שיהיו איתנו לפחות במעמד האזכרה השנתית לחללי השירות הלאומי … הבנים והבנות שלנו נתנו מעצמם למען ישראל לא פחות.

אביה של תמר ז"ל, משה פניגשטיין, אמר: "הבת שלי שירתה בשירות לאומי בבית חולים שערי צדק ונהרגה במהלך השירות הלאומי שלה. ביום שהיא נהרגה, הגיעו אלינו הביתה בשלוש לפנות בוקר, שוטר ועובדת סוציאלית שלא בדיוק ידעו מה לעשות ומאז אנחנו לבד. היינו צריכים לחפש את חלקת הקבר שמגיעה לה, לעשות מצבה, לפרסם מודעות אבל ולא קיבלנו כל תמיכה. אחרי שהבינו שאנחנו מאוד כועסים הגיע מנכ"ל השירות הלאומי שמאז הוא משתדל לעשות ואף קידם מהלך פנימי של הכרה וליווי המשפחות, אבל מעבר לכך, אנחנו לא מקבלים מהמדינה דבר, לא תמיכה כספית ולא תמיכה נפשית". עוד מוסיף האב, שהם היו במספר מפגשים בנושא עם גורמים שונים וביניהם גם עם השרה סטרוק. "כולם מבינים שצריך לעשות משהו, אבל לא עושים כלום. מבחינה כספית, מדובר בסכום אפסי ביותר".

עוד הוא מציין: "אחרי שהבת שלי נהרגה, התחלתי לעקוב אחרי הדברים וממה שאנחנו יודעים, מדובר על 15 בנות ובני שירות שנהרגו במהלך השירות שלהם. אני לא מזלזל באף טיפת דם של אף אחד, אבל בנות ובני השירות נבחרו לשרת במסגרת מסוימת את המדינה ואין שום הכרה. בימים אלה אנחנו בודקים אופציות נוספות כמו הגשת בג"צ על מנת לקדם את הנושא".

# # # 

תמר פניגשטיין ז"ל, נהרגה ב-4.12.2019, כאשר נמחצה על ידי הרכבת הקלה בירושלים. היא למדה באולפנית ישורון, ועשתה שירות לאומי בבית החולים שערי צדק. מאז מותה משפחתה מנציחה אותה בדרכים רבות, בהן נקרא על שמה בית הכנסת פנינת גנים, שופץ מאגר מים על מסלול נחל מזור וחודש לזכרה ונקרא כיום 'מאגר תמר', הוקמו קבוצות חסד, הוקם גמ"ח 'צדיק תמר ועוד.

מלשכת השרה סטרוק נמסר: "השרה ורשות השירות הלאומי כואבים יחד עם המשפחות את לכתם בטרם עת של מתנדבי השירות שאיבדו את חייהם בזמן השירות. רשות השירות הלאומי-אזרחי מבצעת עבודת מטה בנושא ההכרה הממלכתית במתנדבים שאיבדו את חייהם במהלך השירות, ובמסגרת זו גם הנצחתם, והליווי שניתן וינתן לבני משפחותיהם. המשפחות מודעות לעבודת המטה ואף נפגשו ארוכות עם השרה ועם מנכ"ל רשות השירות.
כבר היום, נציגי רשות השירות הלאומי נותנים מעטפת ראשונית למשפחות האבלות, הן בסמוך לאירוע הפטירה והן בימי זכרון, ובין היתר גם השרה וגם המנכ"ל משתתפים בלוויות, בניחומי האבלים ואירועים נוספים. שאלת ההצמדה לטקסי הזכרון לנופלים במערכות ישראל נבחנת במסגרת עבודת המטה, שטרם הושלמה. גם נתון זה מוכר למשפחות ונמסר להן ישירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר