תושבים סמוך לשטח המקווה בהדר גנים. צילום באדיבות התושבים
תושבים סמוך לשטח המקווה בהדר גנים. צילום באדיבות התושבים

תושביה החילונים של הדר גנים: נתנגד להקמת מקווה בסמיכות לביתנו

אתמול התקיים טקס הנחת אבן הפינה למקווה בשכונת הדר גנים. התושבים החילונים זועמים: "זו ביריונות. הם פולשים לשטחים לא דתיים". העירייה: "המקווה ישרת את כלל הציבור"

פורסם בתאריך: 22.11.17 13:03

תושבים חילונים בשכונת הדר גנים מוחים על הכוונה להקים מקווה בסמיכות לבתיהם. הדבר נודע להם לאחר שהוקמה גדר בשטח המיועד ובמקום החלו לעבוד כלי עבודה כבדים. כעת הם מתארגנים כדי לנסות למנוע את מה שהם מכנים רוע הגזירה.

יש לציין כי מרבית תושבי הדר גנים הם חרדים או דתיים לאומיים, כשהמיעוט החילוני מתגורר בצפון השכונה וחושש משינוי אופייה של השכונה לדתית לחלוטין. אתמול התקיים טקס הנחת אבן הפינה למקווה בהשתתפות ראש העיר איציק ברוורמן והרבנים הראשיים לעיר, מיכה הלוי ובנימין אטיאס.

"יש פה פשוט התנפלות על שטחי ציבורי בשכונה", אומר תושב השכונה ואחד המתנגדים. "המקווה יוקם בשטח שנמצא בין הרחובות יעקב חזן, מנחם בגין והשופר. כעת פועלת בסמוך תנועת הנוער עזרא שאמורה לעבור למקום אחר. בעירייה רוצים להקצות את השטח לטובת הציבור הדתי. הבעיה היא שרוב הציבור באזור כרגע הוא חילוני והם פשוט 'פולשים' לשטחים שהם לא חרדים או דתיים. הדבר נודע לנו לגמרי במקרה, לאחר שפנו אלי תושבים שראו טרקטורים עובדים במקום ושהקימו גדר. לאחר מכן הוצב שלט בו נכתב כאן יוקם מקווה. בעינינו זו בריונות. אנו קודם כל דורשים שהעירייה תפנה אלינו בכל מבנה שהיא מקימה, כי אנו גרים פה. עושים מה שרוצים בלי להתייחס לתושבים. אני עכשיו אקום בבוקר ואראה ליד ביתי מקווה, ומי יודע, אולי עוד מעט יסגרו לי גם את הכביש בשבת. אנו נפנה לבית המשפט, כי כנראה זו הדרך היחידה שהעירייה מבינה".

"מדובר בעוד קרקע שלא מיועדת עבור התושבים שגרים כאן", אומר תושב נוסף ברחוב. "המקווה יוקם ליד השטח שמשמש את תנועת הנוער עזרא, כשאנו רוצים שיהיה בשטח מבנה לטובת כלל הציבור ולא לטובת סקטור אחד".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "הקמת המקווה במקום, מטופל על ידי בעיריית פתח תקוה מזה חמש שנים, זאת לאור בקשות חוזרות ונשנות של נשים רבות, שרובן דווקא חילוניות. מדובר על שטח חום שמיועד לבנייה ציבורית, ומיקומו נבחר באופן שלא יפריע לתוכנית הכוללת של מתחם חזן. המקווה ישרת את כלל הציבור, הכניסה למקווה תוסתר ולא תגרום להפרעה סביבתית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר