הדמיית גשר גרניט באדיבות העירייה
הדמיית גשר גרניט באדיבות העירייה

חשיפה: תכנית הגשרים הגדולה של פתח תקוה

העירייה מתכננת הקמת שלושה גשרים בנקודות בעייתיות בעיר. מתוכנן גם פארק מסחר ובילויים, עם בית מלון, בין האצטדיון לפארק אזורים. גרינברג: "הפארק יוסיף מיליון מ"ר משרדים ומסחר"

פורסם בתאריך: 23.1.19 10:11

לא מעט פרויקטים נדל"ניים נמצאים כעת בשלבי תכנון בעירייה וצפויים לצאת לדרך בהמשך השנה. המרכזי שבהם הוא הקמת פארק משרדים והייטק בסמוך לאצטדיון המושבה. זאת לצד הקמת גשרים חדשים, וקונסרבטוריון עירוני שבעירייה מחפשים תורם שעל שמו יקרא המקום.
בשיחה שקיימנו השבוע עם ראש העירייה, רמי גרינברג, ומהנדסת העיר חווה ארליך, הם ציינו את הפרויקטים המרכזיים שמתוכננים. "יש מספר גשרים שאנו מתכננים להקים, שיקלו על הולכי הרגל ורוכבי האופניים", אמר גרינברג, "אנחנו עומדים להקים את גשר גרניט, שיחבר בין תחנת רכבת בקריית אריה לכיוון קריית אריה, והוא ישרת את משתמשי הרכב ואזור התעשייה. גשר נוסף יחבר בין שכונת נווה גן לפארק הגדול, ובעצם יעבור מעל כביש הרב מלכה, שיש בו תנועה כבדה. בנוסף, אנחנו בוחנים הקמת גשר מעל כביש 40, שיחבר בין שכונות הדרום לשכונת הדר גנים. עלות הגשרים צפויה להיות סביב 50 מיליון שקלים. המטה היא לבנות את הגשרים בשיטת B.O.T, שאומרת שיהיה פרסום על הגשר, וככה הפרסום יכניס כסף אותו נוכל להפנות לטובת הציבור".
גרינברג התייחס גם לפארק המשרדים וההייטק המתוכנן בשטח שבין אצטדיון המושבה לפארק אזורים, שטח השייך למינהל מקרקעי ישראל. "יש אזור תעשייה גדול של הייטק בשיתוף המינהל שיקום סמוך לאצטדיון העירוני", הוא אומר, "הפארק יוסיף מיליון מ"ר משרדים ומסחר. זה יהיה פרויקט אדריכלי ויפה".
"מדובר בתוכנית שנכנסת כעת להליכי תכנון יחד עם המינהל", מוסיפה מהנדסת העיר, חווה ארליך, "מדובר בשטח מלבני שבין המסילה לדרך אם המושבות, ובין האצטדיון לפארק אזורים. זו קרקע חקלאית שמיועדת לפיתוח ותעסוקה. אנו ביחד עם המינהל לקחנו מתכנן והתחלנו תהליך תכנון, ותוך שנה אני מקווה שתהיה תכנית מופקדת. ייתכן שתהיה שם גם מלונאות ואולי יהיו שם גם מבני ציבור. אולי יהיה שימוש למלונאות ואולי גם למבני ציבור לכל מיני צרכים של העיר. אנו יודעים שחסרים לנו מוסדות עירוניים ומבנים על עירוניים, והכוונה שחלק מהם יהיה שם. אנו לא יודעים בדיוק כמה מגדלים יהיו שם על השטח, אבל זה יהיה משמעותי, וכמו ברמת סיב המתחם יהיה עם מסעדות ובתי קפה. הפרויקט הזה הוא העתיד של פתח תקוה".
בקרוב צפויה העירייה לצאת גם בתוכנית קול קורא ליזם שירצה לתרום כסף להקמת הקונסרבטוריון, בתמורה לכך שהמקום יקרא על שמו. המבנה יוקם על שטח שמשמש כיום כחניון לטובת בתי המשפט והקניון הגדול ונמצא בסמוך לאגם. "המטרה היא להקים קונסרבטוריון מרשים ומפואר, שיהיה ליד הפארק הגדול", אומר גרינברג. מדובר במוסד מוזיקלי עם קונצרטים ליד האגם, ויהיה שם מקום ל-1,500 אנשים. הכנו כבר תיק תורם ויש תוכניות מאושרות, ויש אפילו היתר בניה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אני

    מה עם הפרקים בעיר..במיוחד במרכז??
    ומה עם בעיית החניה במרכז??
    והפחד להסתובב בערב במרכז..

  2. אזרח מודאג

    מדוע אין התייחסות לגשר מעל המחבר בין נווה גן לאם המושבות??
    הזזת מעבר חציה במטר לא תפתור את הבעיה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה יהיה על מרכז העיר מתי סוף סוף ישימו את מרכז העיר במרכז

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר