מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

"ציפינו מרמי גרינברג שיעמוד בהבטחותיו לפעול נגד קטסטרופה תחבורתית"

מטה המאבק שדורש פתרונות תחבורתיים לפני אישור תוכניות הבנייה על שטח מחנה סירקין, יוצא נגד ראש העירייה: "הוא להוט לרוץ ולאפשר בנייה". העירייה: "אנו עוסקים בסוגיות התכנוניות המצריכות חשיבה"

פורסם בתאריך: 24.1.19 12:24

במטה המאבק שפועל נגד הבניה על שטח מחנה סירקין ללא קידום תשתיות מתאימות, יצאו אתמול באופן גלוי נגד ראש העיר רמי גרינברג. הסיבה לכך היא שההפקדה של תוכנית סירקין אמורה להתבצע ב-6.2. בהודעה שפרסם יו"ר הוועד, משה פישר, הוא ציין: "קריאת אזעקה למאבק. תושבים יקרים. תכנית הבנייה של מנהל התכנון לקראת הפקדה – ב 06.02.19 . אירוע זה, בו הרכבת עוזבת את התחנה, הוא המשמעותי ביותר. זהו מהלך של אל חזור, וראש העיר גרינברג נותן לו יד. ראש העיר חותר להסכם גג מהיר ולכן אינו "מערים מכשולים" כמו בקשה אלמנטרית מתחייבת לקבל הבטחות / הערות בכתב בתכנית למחוייבות עבור פתרונות התחבורה המוצעים וב"שלביות" אחראית. אסור שהעתיד התחבורתי של פתח תקוה יהיה נתון לחסדיהם של כחלון, כץ, דרעי ומי שיחליף אותם בעתיד הקרוב".
עוד ציין פישר בהודעתו: "היום אנו לוקחים אחריות, מודעים לסיכון העצום שגלום בתכנית מנהל התכנון לגבי מחנה סירקין, ומתחילים במסע אקטיבי כנגד איוולת ה"סמוך". ציפינו מרמי גרינברג שיעמוד בהבטחותיו לשמור על העיר מפני קטסטרופה תחבורתית, אך מסתבר שמהר מאוד הוא שכח את הבטחותיו והיום הוא להוט לרוץ ולאפשר בנייה ללא צעדי מינימום של אחריות. בימים הקרובים נצא בסדרת צעדים כנגד "איוולת הסמוך" של ראש העיר גרינברג. אנו קוראים לכל אחת ואחד מכם לבוא ולשים יד, לתת כתף, לגלות אחריות למצב, כי המצב הוא קשה. אנו רגע לפני נקודת האל – חזור. למען השנים הקרובות שנכונו לנו אל תטמנו את הראש בחול".
כזכור, על שטח בסיס סירקין אמורות לקום כ-15 אלף יחידות דיור לערך, שגוררות כבר שנים מאבק מצד תושבים בעיר שהקימו וועד פעולה. טענתם היא שללא הקמת תשתיות מתאימות טרם אכלוס הדירות, תגרם קטסטרופה תחבורתית לתושבים בשכונה ובאזור כולו, וזאת נוכח כמות כלי הרכב שיתווספו לכבישים בעיר.
תגובת העירייה: "התנהלות הנהלת העיר הקודמת מול משרדי הממשלה בנושא בסיס סירקין, נחלה כישלון ומשכך, במשך שנים ארוכות לא נוצר שיח עם הגורמים המעורבים בסוגיה מורכבת זו. עם כניסתו של רמי גרינברג ללשכת ראש העיר, הוא השקיע שעות רבות ואינטנסיביות על מנת להגיע להבנות עם משרדי הממשלה וכזכור, הוא הצליח להחזיר את המתחם הקרוי "סירקין הקטנה" לשטח השיפוט של פתח תקוה, שיועד במקור לטובת בניית 4,500 יחידות דיור עבור היישוב אלעד.
כיום, פרויקט סירקין מקודם ומאושר על ידי כל הגורמים המעורבים, אך ישנן כאמור מספר סוגיות תכנוניות המצריכות חשיבה מעמיקה שתמנע פגיעה עתידית באיכות חייהם של תושבי פתח תקוה ובכך אנו עוסקים. במקביל, ראש העיר סיכם עם משרדי האוצר, התחבורה ומנהל מקרקעי ישראל, על פיתוח האזור כולו גם לטובת התחדשות עירונית בשכונות המקבילות כמו עמישב ויוספטל. ראש העיר מצוי בקשר אישי ושוטף עם מטה המאבק ומלווה אותם שנים רבות כחבר מועצת עיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר