צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

האם אתם בעד חיסון נגד שפעת? לא כל פרלמנט ראש העין עומד בתור

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם אתם מאלה שרצים להתחסן כי זה חשוב לעצמכם ולחברה, או שמא אתם מלאי ספקות לגבי יעילותו של החיסון?

פורסם בתאריך: 6.12.17 14:18

דני אבידור

עו"ד דני אבידור

"חיסון נגד שפעת, אם לא יעשה טוב, כנראה לא יעשה רע. ההמלצה לקבלת החיסון היא לכלל האוכלוסייה ובמיוחד לכל החולים במחלות ממושכות וכרוניות. בנוסף, מומלץ לבני 50 שנה ומעלה. היות והנזק שנגרם בגין שפעת הינו לפחות שבוע השבתה מעבודה, הנזק הכלכלי הנגרם לתל"ג הינו משמעותי וזאת סיבה מספקת שכלל האוכלוסייה אכן יחוסן. לגבי הספורטאים הבריאים במיוחד שבינינו, מומלץ גם להתחסן, שכן בעקבות השבתה עקב שפעת ייקח לגוף סדר גודל של שבועיים נוספים לאחר ההחלמה לחזור לעצמו. רצוי לחסן נגד שפעת לא מאוחר מסוף נובמבר וחשוב לציין בניגוד למה שמקובל לחשוב: חיסון השפעת מכיל נגיפים מומתים ואינו יכול לגרום לשפעת". (אבידור הוא יו"ר ועד ההורים לשעבר ומנכ"ל חברת רדמצ')

טליה סמולש

טליה סמולאש

"בשנים האחרונות מעודדים את האוכלוסייה לקבל חיסונים לשפעת. אינני רופאה לכן אוכל לחוות דעה פרטית ולא קובעת. אישית אני לא לוקחת חיסון וגם לא נהגתי לתת לילדיי מהסיבה שחיסון שפעת בעצם מביא לכך שנחלה קצת בשפעת ומנגד אינו מכסה את כל סוגי השפעת. לדעתי, נכון יהיה שרק אוכלוסיות המוגדרות על ידי הרופאים כאוכלוסיות בסיכון יתחסנו וכל היתר שיתנו לטבע לעשות את שלו. בריאות מלאה ושלמה לכולם". (סמולש היא יו"ר פורום נשים)

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב

"החורף מתמהמה להגיע אבל כבר היום יש אנשים המתחילים לחוש כאבי שרירים, צינון קל, ואפילו חום. שפעת הינה מחלה נפוצה מאוד. יש העוברים אותה בקלות ויש המגיעים אפילו לבתי החולים. שאלה בדבר נחיצות החיסון צריכה להיות מופנית לרופאים. בכל תחילת הסתיו, השאלה הזו חוזרת ובמקביל עולות הפרסומות הקוראות לציבור להתחסן. קיימות שתי דעות. אלו שגורסות כי חיסון יגרום לתופעות לוואי קלות יותר במידה ומתקיימת הדבקה, ובכך התחלואה בציבור תרד ורמת הסכנה תפחת. השנייה טוענת כי החיסון מיותר, והכל נעוץ במסע פרסומי של חברות התרופות. אני חושבת כי יש לנהוג בשונות בין האוכלוסיות. אוכלוסייה בריאה עדיף כי תיחשף לחיסון פעיל, בו הגוף נחשף לנגיף אשר מעורר בו את מנגנוני ההגנה הטבעיים, גם אם הנ"ל יהיה כרוך במחלה קצרת טווח. לגבי אלו המועדים לסיכון – מבוגרים, חולים במחלות כרוניות, להם מערכת חיסון חלשה יותר, על מנת להפחית את הסיכוי או ליצור מחלה "קלה " יותר, עדיף להתחסן. שיהיה חורף נעים ובריא לכולנו". (פנחסי אדיב היא יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר