צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

הסקר שיבדוק את מצב הסעות התלמידים בראש העין

עלה לרשת סקר תלמידים שנועד לבחון את יעילות מערך ההסעות לתלמידים ולשפרו ככל שניתן. יו"ר וועד הורי תיכון בגין לשעבר: "אנחנו רוצים לאסוף כמה שיותר נתונים על מנת לטפל בבעיות בהם נתקלים התלמידים"

פורסם בתאריך: 13.12.17 12:49

בסוף השבוע שעבר, עלה לרשת, סקר תחבורה לתלמידי החטיבות והתיכונים שמטרתו לבחון את יעילות מערך ההסעות לתלמידים בעיר ולשפרו ככל שניתן. על הסקר, שעלה מטעם מחלקת תחבורה בעירייה והנהגת ההורים העירונית, ענו עד כה כ-1,000 תלמידים.

מידי יום, משתמשים בקווי האוטובוסים הייעודים לחטיבות ולתיכונים למעלה מאלף תלמידים. השימוש העיקרי נעשה על ידי תלמידי נווה אפק, גבעות טל ופסגות במטרה להגיע לחטיבה ולתיכונים. בין השאלות עליהן התבקשו התלמידים לענות היו מספר פעמים שבהם הם משתמשים בתחבורה הציבורית, הלוך וחזור או רק צד אחד, מספר הקווים, מספר הפעמים בהם הנהגים לא עצרו להם בתחנה, אדיבות הנהגים, מידת הצפיפות בבוקר ובחזרה, האם הקווים מותאמים לשעות סיום הלימודים שלהם, כמה הם מרגישים בטוחים בתחנה ועוד.

אל הסקר לחץ כאן.

הסקר עלה לאור כמות התלונות שמתקבלות בעירייה והבעיות בהן נתקלים התלמידים, בעיקר בשעות החזרה מבית הספר והעומס הרב בתחנות ההסעה. "בשנתיים האחרונות אנחנו מקיימים סקרים שונים בנוגע לתחבורה ציבורית לתלמידים", מסביר חבר וועדת התחבורה ויו"ר וועד ההורים בתיכון בגין לשעבר, אבי בנג'ו. "המטרה שלנו היא להטמיע את השימוש בתחבורה ציבורית אצל התלמידים ומתוך רצון למפות את הבעיות והצרכים ולספק פתרונות. אנחנו רוצים לאסוף כמה שיותר נתונים על מנת לטפל בבעיות בהם נתקלים התלמידים. תלמידים רבים מתלוננים על עומסים באוטובוסים בחזרה מבית הספר, שהנהגים לא עוצרים וילדים נוטים לרדת לכביש וכשהאוטובוס מגיע הם נדחפים".

ממה נובע העומס בשנה האחרונה?
"תלמידים רבים עברו להתגורר בשכונות החדשות. כמה שעשינו התאמות בתחילת השנה ללוחות הזמנים של תיכון בגין ושל החטיבות, עדיין יש בעיות וצריך לזהות אותן. חברות האוטובוסים לא יודעות להגיד לנו מה הבעיות ולכן דרך הסקר אנחנו מקווים לעלות עליהן".

אתם כבר יודעים איפה צריך לתגבר קווים?
"כרגע לא, למרות שמחלקת התחבורה השיגה אישור ממשרד התחבורה לתגבר את האוטובוסים. יש לדעתנו קווים שהם מתוגברים והשימוש בהם יחסית נמוך, ולכן אנחנו מקווים לקבל דרך הסקר הזה את התשובות שהכי קרובות למציאות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר