עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

תיקו במועצה: תמיכה של כ-4,000 שקל לרפורמים לא אושרה

במהלך הישיבה נוצר מצב של שיוון בין התומכים, בהם ראש העירייה, שלום בן משה, לבין המתנגדים שכללו את סגן ראש העיר, מיכאל מלמד, ויו"ר סיעת ש"ס, יעקב מדמוני שאמר: "מה שהרבנים אומרים לי אני עושה, אני רובוט של רבנים"

פורסם בתאריך: 12.12.17 12:35

דרמה התרחשה במועצת העיר אתמול בערב במהלך דיון אישור התמיכות לשנת 2018. כחלק מאישור התמיכות, התבקשו חברי מועצת העיר לאשר תמיכה בסך של 4,181 שקלים לקהילה הרפורמית בעיר לצורך פעילות שוטפת, אולם חברי מועצה דתיים התנגדו לכך. למעשה, במהלך הישיבה נוצר מצב של שיוון בין התומכים, בהם ראש העירייה, שלום בן משה, לבין המתנגדים שכללו את סגן ראש העיר, מיכאל מלמד, ויו"ר סיעת ש"ס, יעקב מדמוני. נכון לעכשיו כדי לקיים דיון נוסף על התומכים לגייס שליש מחברי המועצה לחתום על ההחלטה.

חברי המועצה התבקשו לאשר את כל התמיכות בהצבעה אחת, אך לאחר דרישת המתנגדים להוציא את התמיכה לקהילה הרפורמית מהרשימה, החליט חבר המועצה מטעם מרצ, עומר שכטר, לדון בכל אחד מהסעיפים בנפרד כדי למשוך זמן. "בדרך כלל מאשרים את התמיכות בהצבעה אחת", אומר שכטר. "אחרי שחברי מועצה דתיים ביקשו להפריד את הקהילה הרפורמית כדי להתנגד להצעה ולהפיל אותה, ביקשתי שנצביע על כל הסעיפים בנפרד על פי חוק. באולם בזמן ההצבעה היו ארבעה חברי מועצה שתומכים ועוד ארבעה חברי מועצה שמתנגדים. המטרה שלי במשיכת הזמן הייתה לנסות לאתר חבר מועצה נוסף שיגיע לתמוך ובכך תאושר התמיכה, אך לא הצלחנו לגייס כזה. כרגע, ובמקרה של שוויון, יש אפשרות או שראש העיר יחליט שמביאים את התמיכה להצבעה נוספת או לקיים דיון נוסף על ידי כך שיחתמו על הבקשה שליש מחברי המועצה".

זו לא הפעם הראשונה שישנה מחלוקת סביב הקהילה הרפורמית "בבת עין" בראש העין. לקהילה יש בית כנסת מאולתר ברחוב מבצע דני, וגם הניסיונות שלהם לקבל תקציב לבניית בית כנסת קבע נתקלת בקשיים. אתמול כאמור, אפילו תמיכה יחסית מינורית גרמה לדרמה של ממש.

יו"ר סיעת ש"ס בראש העין, יעקב מדמוני, הסביר את ההתנגדות שלהם לתמיכה: "התנגדו לאחר שקיבלתי הוראה מהרבנים להתנגד לתמיכה לקהילה הרפורמית", הוא אומר. "זה מה שהוחלט, ולא היה להם רוב במועצה. מה שהרבנים אומרים לי אני עושה, אני רובוט של רבנים. לכן מבחינת סיעת ש"ס, אני ואבטליון בצלאל, הצבענו נגד".

חבר המועצה חנוך עוז, שהתנגד גם הוא, ציין כי הסיבה להתנגדותו היא מאחר ולא בוצעה ביקורת: "בדוח שקיבלנו כתוב שלא התבצעה ביקורת על הפעילות שלהם", הוא אומר, "להתנגדות שלי אין קשר לזה שהם רפורמים".

יו"ר קהילת בבת עין, שלמה הראל, מסר בתגובה: "החרדים והדתיים רואים בקהילה שאינה אורתודוקסים כדגל שחור, ובכל מקום מנסים לשים לנו רגליים ולהגיד שאין פעילות. כל שנה ישנו סיפור חדש. זה לא מפתיע אותנו. הנושא יעלה מחדש להצבעה. מדובר בתמיכה בסך של 4,000 שקלים וזה סכום חסר ערך, אך מה שחשוב פה זו הסמליות. שלחנו הצהרה שיש לנו 52 איש בפעילות בחתימה של מורשי החתימה, ופתאום טוענים שאין ביקורת. פשוט מחפשים אותנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר